زمان آغاز فصل بعد لیگ برتر مشخص شد
رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران شروع شانزدهمین دوره این لیگ را 6 مرداد 95 اعلام کرد.

زمان شروع لیگ شانزدهم مشخص شد:

مهدی تاج پس از جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ اظهار کرد: با توجه به عدم صعود تیم امید به المپیک لیگ سال آتی از 6 مرداد ماه سال 95 آغاز می‌شود. وی در ادامه با اشاره به این جلسه عنوان کرد: موضوع موسسه بودن سازمان لیگ در این جلسه عنوان شد و تنها موردی که توسط سازمان بازرسی به آن ایراد وارد شده بود، همین مسئله بود. چند ایراد دیگر نیز در اساسنامه وجود داشت که تغییراتی در آن داده خواهد شد. تصویب این اساسنامه باید با نظر هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انجام شود. علاوه بر این در مورد مسابقه‌های رده‌های پایه نیز مسائلی مطرح شد و تصمیم بر این شد با توجه به در حال تحصیل بودن بازیکنان، همچنان رقابت‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

رئیس سازمان لیگ درباره رقابت‌های جام حذفی نیز گفت: تعداد زیادی تیم را درگیر این رقابت‌ها خواهیم کرد و بازی‌ها به صورت تک دیدار برگزار خواهد شد. تاج درباره تعامل با تیم ملی نیز خاطرنشان کرد: برنامه‌ کی‌روش(Carlos Queiroz) لحاظ شده و سایر برنامه‌ها را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم. جلسه دیگری نیز با کی‌روش در این زمینه برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه هفته آینده جلسه‌ای در AFC برگزار خواهد شد گفت: بحث تقویم مسابقه‌های AFC، رقابت‌های لیگ قهرمانان سال آینده، توسعه فوتبال در آسیا و نیز اساسنامه AFC از محورهای این جلسات خواهد بود.

رئیس سازمان لیگ همچنین با اشاره به اینکه نقل و انتقالات لیگ برتر فصل آتی تا هفته چهارم ادامه خواهد داشت، گفت:‌ نقل و انتقالات از 6 مرداد تا 15 شهریور سال آینده خواهد بود تا باشگاه‌ها مجال پیدا کنند که شرایط بهتری پیدا کنند.

تاج در ادامه با اعلام اینکه 16 اسفند ماه کار گروه افسران امنیتی در ایران برگزار خواهد شد گفت: مسئولان فیفا و AFC به ایران خواهند آمد و علاوه بر باشگاه‌های داخلی، باشگاه‌هایی از عراق، ازبکستان، قرقیزستان، پاکستان و افغانستان نیز خواهند بود. از ما خواسته‌اند تا افسران امنیتی خود را معرفی کنیم.

وی همچنین درباره مشکلات پیش آمده بین فوتبال ایران و عربستان خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که مطرح است اینکه ایران کشوری امن است و ما مصداق ناامنی نداریم. دفاع از حقوق فوتبال به منزله انصراف از لیگ قهرمانان نیست. تمام تلاش ما این است که بازی‌ها در داخل کشور برگزار شود اما اگر AFC بر تصمیم خود پافشاری کند جلسات دیگری برگزار خواهیم کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir