رونمایی استقلال و راه‌آهن از تازه واردها
هفته بیست و دوم لیگ برتر پس از دو هفته تعطیلی در روزهای پنجشنبه و جمعه با برگزاری 4 دیدار پیگیری می‌شود.

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران پس از حدود 14 روز تعطیلی مجددا از روز پنجشنبه 13 اسفند با برگزاری یک بازی آغاز می شود.

استقلال خوزستان - سیاه جامگان ساعت 16، ورزشگاه غدیر اهواز

نخستین بازی این هفته را تیم های صدرنشین و قعرنشین جدول برگزار می کنند. استقلال خوزستان که در هفته بیست و یکم با تساوی یک بر یک مقابل صبا متوقف و صدر جدول را به استقلال واگذار کرده بود می تواند با پیروزی مقابل شاگردان فرهاد کاظمی موقتا صدر جدول را در اختیار بگیرد. در سوی دیگر نیز سیاه جامگان در آغاز نیم فصل دوم عملکرد خوبی داشته و توانسته امیدهای هوادارانش را برای باقیماندن در لیگ برتر زنده نگه دارد. آن‌ها در هفته بیست و یکم با تساوی یک بر یک در دربی مشهد متوقف شدند که در صورت برتری در این بازی می توانند موقتا بالاتر از فولاد و ملوان در رتبه دوازدهم قرار بگیرند.

جمعه 30 بهمن

روز جمعه نیز 3 بازی دیگر از لیگ برتر برگزار می شود.

راه آهن - استقلال 15:30 ورزشگاه آزادی

برخلاف سایر دیدارهای راه آهن که در ورزشگاه شهر قدس میزبانی می کرد این بازی به درخواست لوکوموتیورانان در آزادی برگزار می شود. راه آهن که به تازگی سرمربی تیمش را عوض کرده با سرمربی جدید و یونانی خود به دنبال کسب پیروزی و فرار از سقوط به لیگ پایین‌تر است. آخرین پیروزی این تیم در لیگ برتر به نیم فصل نخست بازمی‌گردد. باید دید 'یوانیس توپالیدیس' می‌تواند این تیم را از بحران خارج کند.

راه آهنی‌ها در نیم فصل نخست تساوی ارزشمند سه بر سه مقابل استقلال را کسب کردند اما نسبت به آن بازی چند بازیکن تاثیرگذار خود مانند میلاد محمدی و امین منوچهری را از دست دادند. شاگردان مظلومی نیز پس از پیروزی دو هفته قبل مقابل گسترش فولاد که در حضور بیش از 70 هزار نفر به دست آمد روزهای نسبتا آرامی را پشت سر گذاشته‌اند و می توانند با پیروزی مقابل راه آهن نه چندان آماده به صدرنشینی خود در لیگ برتر تداوم بخشند. آن‌ها در این بازی چهره جدیدی به نام عادل شیحی(Adil Chihi) هافبک طراح مراکشی را در اختیار دارند و مظلومی می تواند از جدیدترین خرید خود رونمایی کند.

پدیده – ملوان 16:30 ورزشگاه ثامن

پدیده در آغاز نیم فصل دوم عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداد اما شاگردان مهاجری در دو هفته گذشته با دو تساوی فاصله خود را با انتهای جدول کمتر کردند. آن‌ها در این بازی می توانند با پیروزی مقابل ملوان 29 امتیازی شوند و تا رتبه نهم جدول صعود کنند و خیال شان از بابت تیم‌هایی مانند سپاهان، ملوان و فولاد راحت بماند.

ملوان در حالی گام به این بازی می گذارد که هنوز سرمربی جدید خود را نشناخته و پس از استعفای استیلی در هفته 21 توسط محمد قدیر بحری اداره می‌شود. هرچند مسئولان این تیم قول داده اند تا آغاز این بازی سرمربی جدید این تیم معرفی شود. ملوانی‌ها هم با 21 امتیاز در رده 12 هستند و وضعیت مناسبی ندارند. پیروزی در این بازی تغییری در جایگاه ملوان به دست نمی آورد و فقط می تواند فاصله خود را از تیم های انتهای جدولی زیاد کند.

فولاد خوزستان - سایپا ساعت 16 ورزشگاه غدیر اهواز

فولاد بدون حضور دراگان اسکوچیچ(Dragan Skočić) رو در روی سایپای مجید جلالی قرار می گیرد که این روزها وضعیت خوبی در بالای جدول دارند. شاگردان اسکوچیچ هم در نیم فصل دوم مانند سیاه جامگان عملکرد خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند از منطقه سقوط خارج شوند اما کماکان خطر سقوط به لیگ پایین‌تر را احساس می کنند. آن‌ها در صورتی می توانند از این منطقه فاصله بگیرند که سایپای قدرتمند جلالی را شکست دهند.

سایپا نیز همان طور که گفته شد با 34 امتیاز در تعقیب تیم های بالانشین جدول است و با پیروزی مقابل فولاد 37 امتیازی می شود و می‌تواند خودش را به تیم‌های 38 و 39 امتیازی استقلال خوزستان و تهران نزدیک کند.

سایر دیدارهای این هفته روزهای شنبه و یکشنبه برگزار می شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir