حاشیه‌ های جنجالی دیدار پرسپولیس و استقلال
دیدار استقلال و پرسپولیس در حالی برگزار شد که صحنه های جذاب و مهیجی در آن به معرض نمایش گذاشته شد.

حاشیه‌ پرسپولیس و استقلال:

* در حالی که حدود 30 دقیقه به تقابل دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باقی مانده بود حدود 20 هزار تماشاچی که عموما بلیت هم داشتند به دلیل بسته شدن درهای ورزشگاه آزادی امکان حضور در ورزشگاه را نداشتند و بیرون از ورزشگاه مانده‌ بودند.

* پیش از ورود تماشاگران به ورزشگاه، کیسه‌هایی به هواداران داده شد تا در تمیزی ورزشگاه آزادی نقشی داشته باشند.

* بسیاری از هواداران دو تیم بیرون ورزشگاه آزادی حضور داشتند و ترجیح می‌دادند به زودی وارد ورزشگاه نشوند، بسیاری از آن‌ها نیز وارد سالن کشتی شده‌ و رقابت‌های کشتی فرنگی را تماشا کردند.

* حوالی ساعت 13:30 تقریبا نزدیک به 60 هزار تماشاچی به ورزشگاه آزادی رفته‌ بودند تا از نزدیک شاهد تماشای این دیدار باشند.

* حوالی ساعت 14:30 جایگاه هواداران پرسپولیس در طبقه دوم کاملا پر شد و این در حالی بود که در سکوهای استقلالی‌ها چه در طبقه اول و چه در طبقه دوم فضای زیادی به صورت خالی باقی مانده بود.

* سه ساعت پیش از آغاز دربی 82 در مراسمی از ارتشیان دفاع مقدس تجلیل شد. همچنین ذکر و نام حضرت علی (ع) هم بارها در ورزشگاه طنین انداز شد.

* استقلالی ها سکوهای طبقه دوم خود را ساعت 15:15 پر کردند ولی چهار سکو طبقه اول آن‌ها همچنان خالی بود. در سوی دیگر پرسپولیسی‌ها تمام جایگاه‌های مربوط به خود را پر کرده‌ بودند و جای خالی در طبقه اول و دوم برای هواداران این تیم وجود نداشت.

* ساعت 15:30 مراسمی جهت بزرگداشت جانبازان دفاع مقدس برگزار شد که هواداران حاضر در ورزشگاه با شعار ارتشی با غیرت از این بزرگان تجلیل به عمل آوردند.

* در قسمتی از ورزشگاه آزادی هواداران پرسپولیس به علت کمبود فضا روی پله‌های استادیوم آزادی نشسته‌ و البته این مساله شامل حال استقلالی‌ها هم می‌شد هرچند که نمود بیشتر آن در بین هواداران پرسپولیس است.

* بر اساس اعلام بلندگوهای ورزشگاه آزادی در پنج نقطه ورزشگاه آزادی پزشکانی قرار گرفته‌ بودند تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای هواداران حاضر در ورزشگاه به آنها یاری برسانند.

* هواداران استقلال با شعار عقاب آسیا به شدت رحمتی را مورد تشویق قرار دادند.

* هواداران پرسپولیس در ادامه کری خوانی خود برای هواداران استقلال به صورت دسته جمعه اعداد یک الی 6 را بلند فریاد زدند که در نهایت به فحاشی هواداران دو تیم علیه یکدیگر منجر شد.

* غلامرضا عنایتی مهاجم سابق استقلال و فعلی سیاه جامگان از حاضران در ورزشگاه آزادی بود.

* چند کشتی گیر فرنگی مانند حمید سوریان، افشین بیابانگرد و مسعود اسماعیل پور با حضور در ورزشگاه آزادی دربی را از نزدیک تماشا کردند.

امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش وارد ورزشگاه آزادی شد و با اسقبال خوبی از سوی مسئولان حاضر در ورزشگاه آزادی رو به رو شد. وی از جانبازان نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا تقدیر کرد.

* نمایندگان UEFA و AFC با همراهی کسرائی و ساکت در ورزشگاه آزادی حاضر شده‌ تا دربی 82 را از نزدیک تماشا کنند.

* بعد از گلزنی تیم پرسپولیس توسط مهدی طارمی در دقیقه 6 تقریبا همه بازیکنان ذخیره و اعضای کادرفنی این تیم برای ابراز احساسات وارد میدان شدند. پس از این گل صدای انفجار چهار نارنجک دستی از سوی پرسپولیسی ها شنیده شد.

* در اوایل این دیدار مهدی رحمتی بازیکن استقلال با فراخواندن احمدزاده مهاجم پرسپولیس از او خواست تا از حرکات تحریک آمیز بپرهیزد که البته مهاجم پرسپولیس بی توجه به اظهارات رحمتی از منطقه دور شد و در نهایت با توصیه ترکی به رحمتی برای حفظ آرامش خود، کار فیصله پیدا کرد.

* در اوایل این دیدار وقتی که آرش برهانی موقعیت تک به تک با سوشا مکانی را به اوت زد، نیمکت نشینان پرسپولیس در اعتراض به محسن ترکی به داور چهارم و ناظر داوری اعتراض کردند. این اعتراضات دقایقی بعد شدت بیشتری گرفت و کار تا بحث میان ترکی و برانکو(Branko Ivanković) هم پیش رفت.

* در دقیقه 24 این دیدار تماشاگران دو تیم با شعار نوروزی، روحش شاد، یاد آن مرحوم را گرامی داشتند.

* بعد از گل دوم تیم پرسپولیس به استقلال برخی از نیمکت نشینان استقلال با داور چهارم بازی گفت وگو کردند. در همین زمان وحید طالب لو دروازه بان استقلال با آمدن به کنار خط به بازیکنان این تیم روحیه می داد.

* بعد از اعلام یک ضربه پنالتی به سود تیم پرسپولیس اکثر بازیکنان و نیمکت نشینان استقلال به محسن ترکی اعتراض کردند. در همین زمان رامین رضاییان که می خواست پنالتی را بزند، بعد از مخالفت با زدن ضربه توسط او، با حالتی شبیه قهر به عقب رفت. در همین زمان مهدی رحمتی یک جلسه با بازیکنان تیمش برگزار کرد. این ضربه پنالتی در نهایت توسط رحمتی دفع شد.

* در دقیقه 41 این دیدار بخش کوچکی از هواداران استقلال در اعتراض به ترکی علیه وی شعار دادند.

* بعد از گل سوم تیم پرسپولیس بازهم اکثر نیمکت نشینان این تیم برای تقسیم شادی خود با حاضران در زمین وارد چمن ورزشگاه آزادی شدند.

* بعد از گل سوم تیم پرسپولیس، استقلالی ها خیلی سریع با زدن یک گل به بازی برگشتند. بعد از گل اول تیم استقلال فرزاد مجیدی با نگه داشتن نیمکت نشینان تیمش، از آنها خواست تا آرامش خود را حفظ کنند.

* در اواسط نیمه دوم این دیدار میان جابر انصاری و سوشا مکانی درگیری لفظی کوچکی شکل گرفت. در همین زمان خسرو حیدری بازیکن استقلال بعد از تعویضش در اظهاراتی که با نیمکت نشینان استقلال داشت از عملکرد چند بازیکن استقلال انتقاد کرد.

* در اواسط نیمه دوم این دیدار باد پرچم یکی از نقاط کرنر را از جا درآورد که این مسئله باعث تاخیر در دقایقی از بازی شد.

* هانی نوروزی فرزند مرحوم هادی نوروزی که روی نیمکت پرسپولیس بود، یکی از حاضران خوشحال روی نیمکت این تیم بود.

* در اواخر نیمه دوم زمانی که یک ضربه ایستگاهی به سود استقلال اعلام شد میان یعقوب کریمی و امید ابراهیمی برای زدن این ضربه اختلاف نظر به وجود آمد که در نهایت ابراهیمی این توپ را زد اما بعد از برگشت توپ تبدیل به گل چهارم پرسپولیس شد.

* بعد از گل چهارم پرسپولیس نیمکت نشینان استقلال به شدت به کمک اول بازی اعتراض کردند و در همین زمان محسن بنگر با 'پروپیچ' درگیر شد که مدافع پرسپولیس با دست به 'پروپیچ' کوبید و این بازیکن را نقش بر زمین کرد و در نهایت هردو این بازیکن با کارت زرد جریمه شدند.

* در اواخر این دیدار جو بازی بسیار عصبی و پر تنش دنبال می شد. بعد از پایان بازی بازیکنان پرسپولیس سر از پا نمی شناختند و در سوی دیگر میدان استقلالی ها به سرعت زمین بازی را ترک کردند. پرویز مظلومی سرمربی استقلال بعد از بازی با اکثر بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس دست داد و به آنها خسته نباشید گفت. همچنین برانکو سرمربی پرسپولیس روی دست بازیکنان تیمش در همین زمان به هوا پرتاب می شد.

* چندین بازیکن پرسپولیس بعد از پایان بازی با رفتن به سمت تماشاگران این تیم شادی خود را با آنها تقسیم کردند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir