منصوریان: می‌شد سوهان روح پرسپولیسی‌ها شوم اما نشدم
منصوریان سرمربی تیم نفت تهران از کسب پیروزی تیمش برابر پرسپولیس ابراز خرسندی کرد و گفت که خوشحال است چنین بازی ارائه شده است.

منصوریان در نشست خبری اظهار کرد: به اندازه‌ای که بازیکنانم در زمین مسابقه تلاش می‌کردند من هم کنار زمین تلاش می‌کردم. من بابت این فوتبال خوب به فوتبال ایران تبریک می‌گویم. یکی از دلایل انجام بازی زیبا زمین ورزشگاه آزادی بود. اگر همین بازی در ورزشگاه دیگری انجام می‌شد، شاید کیفیت اینچنینی نداشت.

وی افزود: تمام تلاش‌مان را پیش از بازی انجام دادیم تا پرسپولیس را به خوبی آنالیز کنیم. من از تیم آنالیزم تشکر می‌کنم که اطلاعات کاملی در اختیار من قرار دادند. ما تلاش کردیم و از صخره بزرگی همچون پرسپولیس عبور کردیم. امروز 100 هزار نفر پرسپولیس را تشویق می‌کردند و بازی زیبایی شاهد بودیم اما تلاش کردیم و بازی را مدیریت کردیم.

ما می‌دانستیم 15 دقیقه اول بازی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی عذاب‌آور خواهد بود. وقتی که علیپور و طارمی باهم فعالیت می‌کنند، کار برای تیم مقابل سخت‌تر می‌شود. چند نفر از بازیکنان پرسپولیس قبلا در تیم ملی امید بازیکن من بودند. می‌دانستم محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده و عالیشاه عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و آمادگی کاملی دارند. ما سعی کردیم خط هافبک پرسپولیس را مختل کنیم.

او ادامه داد: امروز سید جلال حسینی عملکرد خیلی خوبی داشت و در خط دفاع از تجربه‌اش به خوبی استفاده کرد. افتخار می‌کنیم که یک بازیکن با 101 بازی ملی در خط دفاعی تیم ما بازی می‌کند. این بازیکن در جمع جوان‌هایی بازی می‌کند که در حال رشد هستند. امروز در خط دفاع سید جلال حسینی نسبت به سایرین متفاوت بود.

منصوریان تصریح کرد: نیمه اول را خوب مدیریت کردیم اما در نیمه دوم احساس می‌کردم هرچه از دقیقه 60 بگذرد فشار پرسپولیس زیادتر خواهد شد به همین خاطر نمی‌خواهم حال که برده‌ایم بگویم مالک بازی بودیم اما مقابل پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردیم. در تلاش بودیم از نقاط ضعف حریف استفاده کنیم که این اتفاق هم رخ داد.

او درباره عملکرد علیرضا بیرانوند هم گفت: برای ما بسیار مهم بود که بیرانوند از این گذرگاه سخت عبور کند. او می‌خواست در همین تیم پرطرفدار و مردمی بازی کند اما ما به خاطر اینکه تیم ما لطمه نبیند بیرانوند را حفظ کردیم. بیرانوند در رویاهایش می‌دید که در استقلال یا پرسپولیس بازی کند. من فکر می‌کنم او یکی از دروازه‌بانان با کیفیت آسیا محسوب می‌شود.

امروز دو گروه از اسپانیا و ترکیه به ایران آمدند تا عملکردش را ببینند. بیرانوند از یک گذرگاه خیلی سخت عبور کرد و اگر امروز با آن همه اتفاقی که در صفحات اجتماعی برایش رخ داد، یک اشتباه سهوی انجام می‌داد، شاید به راحتی او را در فوتبال ایران نقد می‌کردند. اما حال که اینگونه عمل کرد هر کدام از تیم‌های پایتخت را انتخاب کرد می‌تواند به آن‌ها برود. مطمئنا دعای خیر هم‌تیمی‌هایش بدرقه راهش خواهد بود.

سرمربی نفت در پاسخ به این سوال که آیا امروز برای استقلال بازی کردید و همین طور به نظر می‌رسد هوای تیم‌تان ابری است گفت: من قسم می‌خورم که فقط برای تیمم بازی کردم. نمی‌دانم چرا امسال ما هر سال در این جریان قرار می‌گیریم. سال قبل مقابل تراکتورسازی قرار گرفتیم و ناخواسته خودمان برای قهرمانی می‌جنگیدیم اما هم قهرمان نشدیم و هم اجازه ندادیم که تراکتور قهرمان شود.

امروز هم در مسیری بودیم که مقابل پرسپولیسی‌ها قرار گرفتیم. من منکر استقلالی بودنم نمی‌شوم اما امروز هزار راه وجود داشت که من سوهان روح هواداران پرسپولیس شوم. می‌توانستم کاپشن آبی بپوشم و یا حرکات خاصی انجام دهم. از ادبیات 6 و 4 متنفرم و هیچ وقت شما از من ندیده‌اید که در عکسی عدد 4 نشان دهم.

من امروز فقط برای موفقیت تیمم تلاش کردم چون امروز عده‌ای از هواداران پرسپولیس ناراحت شدند اما من می‌خواهم بگویم که هیچ کدام از حرف‌هایی که آن‌ها به من زدند را نشنیدم چون می‌دانم هوادار عصبانی می‌شود و حرفی را می‌زند. این هوادار همان هواداری است که در دیدار مقابل الجیش(El Jaish) به ورزشگاه آمد تا ما را تشویق کند. من در لیگ قهرمانان آسیا پرچم‌های قرمز بسیاری دیدم. برادر من و شرکایم پرسپولیسی‌ هستند می‌دانم که آن‌ها امروز ناراحتند. اگر امسال بتوانیم سهمیه بگیریم می‌توانیم بگوییم قهرمان لیگ شده‌ایم.

او ادامه داد: هوای باشگاه نفت ابری نیست و همیشه طوفانی است. همیشه پشت گردبادی هستیم و رختکن ما امروز بازیکنان از وزیر نفت گله‌مند بودند. بازیکنان من مثل فرزندان من هستند. بازیکنانم از من خواهش کردند از وزیر نفت بپرسم که آیا شبکه ورزش را تماشا می‌کند. می‌دانید تیم نفت بار قبل الشباب را حذف کرد؟ می‌دانید بازیکنان من در عربستان مقابل الاهلی سه بار یا حیدر گفتند؟ مایه فخر ما برای وزارت نفت هیچ افتخاری نیست.

اگر در تیم ما مدیریتی همچون مدیریت باشگاه سپاهان بود، شرایط ما خیلی بهتر بود. بازیکنان من باید الان همه پول‌هایشان را می‌گرفتند و راحت زندگی می‌کردند اما چون در وزارت نفت چنین احساسی وجود ندارد که با خود بگوید بازیکنان نفت مثل فرزندان‌شان هستند، ما با مشکل مواجهیم. در وزارت نفت ما فقط غریبه هستیم. هوای باشگاه نفت از طوفان هم عبور کرده و منتظریم آتش‌فشان روی سرمان خراب شود.

منصوریان در ادامه درباره نوع فوتبال تیمش هم گفت: ما ضد فوتبال بازی نکردیم. بلکه باید این گونه بازی می‌کردیم. تیمی که در 15 دقیقه ابتدایی بازی‌اش به تمام حریفان گل زده است تیم خطرناکی است. باید مقابل چنین تیمی اینگونه بازی می‌کردیم. ضد فوتبال بازی‌ای بود که اتلتیکو(Atlético Madrid) مقابل بایرن مونیخ(Bayern Munich) انجام داد. اما درباره حرف‌هایی که هواداران پرسپولیس به من زدند باید بگویم هیچ کدام از آن‌ حرف‌ها را نشنیدم. اگر امروز چیزی به من گفتند اما بیش از 500 بار همین هواداران من را تشویق کردند. من خودم هوادار رئال مادرید(Real Madrid) هستم و وقتی عصبانی می‌شوم ناخواسته حرف‌هایی را به راموس(Sergio Ramos) می‌زنم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir