استقلال خوزستان و پرسپولیس با چه نتایجی قهرمان می شوند؟
در صورتی که پنج تیم بالای جدول لیگ برتر فوتبال نتایج دور رفت خود در دو بازی پایانی را تکرار کنند، استقلال خوزستان جام پانزدهم را از آن خود می‌کند.

پیش‌بینی نتیجه یک بازی فوتبال کار دشواری است، به ویژه این که بازی در هفته‌های پایانی فصل انجام شود. حال اگر بخواهیم نتایج چند بازی را پیش‌بینی کنیم، کار بسیار دشوارتر می‌شود. با این حال برخی گمانه‌زنی‌ها و تصورات می‌تواند در این زمینه مطرح شود؛ از آن جمله می‌توان به عملکرد تیم‌ها در بازی‌های قبلی‌شان رجوع کرد و نتایجی که تیم‌ها در بازی قبلی خود در دور رفت بازی‌ها کسب کرده‌اند را ملاک ارزیابی قرار داد.

در اینجا به این مساله پرداخته‌ایم که اگر تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر، همان نتایجی را که در دو بازی آخر خود در نیم فصل اول بازی‌ها کسب کرده‌اند، تکرار کنند، چه پیش می‌آید و جام قهرمانی از آن چه تیمی خواهد شد.

* استقلال تهران

این تیم در بازی یکی مانده به آخر با تراکتورسازی دیدار می‌کند. دیدار رفت دو تیم در تبریز با تساوی بدون گل خاتمه یافته و هر دو تیم یک امتیاز از آن بازی کسب کرده‌اند. استقلال در بازی آخر نیم فصل نخست هم با یک گل صبا را شکست داده است.

تراکتورسازی صفر-صفر استقلال

استقلال یک-صفر صبا

استقلال از دو بازی آخر خود در نیم فصل اول چهار امتیاز گرفته و در صورت تکرار این نتایج، در پایان فصل مجموع امتیازهایش به عدد 55 خواهد رسید.

* استقلال خوزستان

این تیم خوزستانی در دو بازی آخر نیم فصل نخست به ترتیب برابر پدیده در اهواز و ذوب‌آهن در اصفهان به میدان رفته و به ترتیب با نتایج 3 بر صفر و یک بر صفر پیروز شده است.

استقلال خوزستان 3-صفر پدیده

ذوب‌آهن صفر-یک استقلال خوزستان

آبی‌های خوزستانی از دو بازی آخر دور رفت شش امتیاز گرفته‌اند و در صورت تکرار آن در پایان فصل به مجموع امتیاز 57 می‌رسند.

* پرسپولیس

قرمزهای پایتخت هم دو بازی آخر نیم‌فصل اول را با برد پشت سر گذاشته‌اند. این تیم به ترتیب با نتایج یک بر صفر و 2 بر صفر از سد گسترش فولاد و راه‌آهن گذشته است.

پرسپولیس یک-صفر گسترش فولاد

راه‌آهن صفر-2 پرسپولیس

پرسپولیس در دو بازی آخر نیم فصل نخست، شش امتیاز کسب کرده و در صورت تکرار آن در پایان فصل پانزدهم 57 امتیازی خواهد بود.

* تراکتورسازی

سرخ‌پوشان تبریزی در هفته چهاردهم و پانزدهم لیگ برتر یک تساوی و یک برد کسب کرده‌اند. آنها ابتدا با استقلال، بدون گل مساوی کرده‌اند و سپس با دو گل استقلال اهواز را شکست داده‌اند.

تراکتورسازی صفر-صفر استقلال

استقلال اهواز صفر-2 تراکتورسازی

تراکتورسازان در صورت تکرار نتایج دور رفت، در پایان فصل 49 امتیاز خواهند داشت.

* نفت تهران

تیم پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست دو پیروزی خوب را کسب کرد. این تیم ابتدا 2 بر یک فولاد را برد و سپس با یک گل از سد سایپا گذشت.

فولاد یک-2 نفت

نفت یک-صفر سایپا

اگر نفت امتیازهای بازی‌های دور رفت را تکرار کند در پایان فصل پانزدهم 51 امتیاز خواهد داشت.

با این حساب و با توجه به تفاضل گل فعلی تیم‌های بالای جدولی، در صورت تکرار نتایج تیم‌ها در دو بازی آخر نیم فصل نخست، استقلال خوزستان و پرسپولیس با 57 امتیاز رقابت نفسگیری برای قهرمانی دارند و بر اساس تفاضل گل فعلی تیم‌ها، استقلال خوزستان که به خاطر نتایج این فصلش به لسترسیتی فوتبال ایران معروف شده، قهرمان لیگ خواهد شد و پرسپولیس در رده دوم قرار می‌گیرد.

استقلال تهران با 55 امتیاز سوم می‌شود و جواز حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند. نفت تهران با 51 امتیاز در رده چهارم قرار می‌گیرد و در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی می‌تواند به دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. تراکتورسازی نیز با 49 امتیاز در رده پنجم قرار می‌گیرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir