قلعه‌نویی: برای شرافت فوتبال به مصاف الهلال می‌رویم
امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی می‌گوید تیمش با وجود اینکه نیازی به امتیازگیری برابر الهلال ندارد، با تمام وجود برابر آن‌ها حاضر می‌شود.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر الهلال عربستان(Al-Hilal) در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: درست است که صعود تراکتورسازی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان قطعی شده و به لحاظ امتیازی این دیدار حساسیتی برای ما ندارد، اما ما باید با تمام وجود در این بازی به میدان برویم چرا که نتیجه این دیدار برای سایر تیم‌های گروه ما حائز اهمیت است. الهلال تیم بسیار قدرتمندی است که همواره از تیم‌های بزرگ آسیا محسوب می‌شده است. ما یک سری تغییرات برابر این تیم خواهیم داشت و به خاطر شرافت فوتبال با تمام توان برابر این تیم به میدان می‌رویم.

وی ادامه داد: شناخت کافی نسبت به الهلال داریم و تلاش می‌کنیم همچون بازی رفت ارتباط خط میانی و مهاجمان این تیم را قطع کنیم. ما از نقاط ضعف الهلال آگاهی داریم و تلاش می‌کنیم با استفاده از آن‌ها به موفقیت برسیم.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به سوالی که نماینده AFC از وی پرسید مبنی بر اینکه چرا مصاف تیم‌های ایرانی برابر نمایندگان عربستانی در ایران برگزار نشد گفت: شما خودتان در سوال‌تان جواب خود را دادید. AFC نباید این حکم را صادر می‌کرد. مطمئنا اگر بازی در ایران برگزار می‌شد تماشاگران زیادی به ورزشگاه می‌آمدند.

زیبایی‌های فوتبال به هواداران آن است و عکس‌های آخرین بازی تراکتورسازی در آسیا را برای شما می‌فرستم تا ببینید چقدر هواداران از آن استقبال کردند. من معتقدم این اتفاق نقطه تاریکی برای AFC بود. شاید با رفت آمد‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی، تنش‌های سیاسی کمتر می‌شد. AFC راهی را رفت که عربستانی‌ها می‌خواستند.

این نقطه منفی برای AFC ثبت شد که سایر کشورها هم در آینده بخواهند دست به این اقدامات بزنند. AFC باید کشورها را به هم نزدیک می‌کرد. ما الان در هر دو بازی مهمان هستیم و البته من نمی‌خواهم حرف سیاسی بزنم اما خود AFC این کار را کرد و سیاست را وارد ورزش کرد. ایران جزو امن‌ترین کشورهای دنیاست و همواره کشور ما میزبان بازی‌های بزرگ بین‌المللی بوده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir