مرفاوی: پرسپولیس برابر ما بازی سختی دارد
صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال صبا درباره دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت: امیداورم بازی محکم و تاکتیکی انجام دهیم که برابر تیم بزرگ پرسپولیس به آنچه می‌خواهیم برسیم.

صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس درباره این بازی اظهار کرد: قبل از تعطیلات بازی سختی داریم. پرسپولیس تیمی خوب، تاکتیکی و قابل احترام است اما برابر ما بازی سختی خواهد داشت. شرایط ما هم بازی به بازی بهتر می‌شود و کم‌کم به انسجام تیمی می‌رسیم. امیداورم فردا بازی محکم و تاکتیکی انجام دهیم که برابر تیم بزرگ پرسپولیس به آنچه می‌خواهیم در زمین برسیم.

سرمربی تیم فوتبال صبا ادامه داد: سعی کردیم بازیکنان را توجیه کنیم که خواسته‌های ما را در میدان ارائه دهند تا نتیجه خوبی در بازی بگیریم. پیش‌بینی نمی‌شود کرد اما امیدوارم هر دو تیم بازی خوبی ارائه دهند.

او درباره تعطیلات لیگ هم گفت: من از این مساله استقبال می کنم چون ما کارمان را دیر شروع کردیم و در سه بازی اول مشکل داشتیم. این فرصت به ما کمک می‌کند که تیم را هماهنگ‌تر کنیم و از نظر بدنی آماده‌تر شویم. بعد از بازی با پرسپولیس سه روز استراحت داریم و بعد سه روز در تهران تمرین می کنیم و بعدش به اردو می‌رویم.

مرفاوی در ادامه روند نبردن‌های تیمش در لیگ هم گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد. مساوی هم جزئی از فوتبال است. وقتی تیم گل نخورد و نبازد شرایطش با تیمش که می‌بازد فرق دارد. هر بازی ممکن است سه امتیاز را بگیریم. این هفته یا هفته‌های دیگر این اتفاق می‌افتد. باید صبر و حوصله داشته باشیم تا به هدف برسیم. هر تیمی اول برای یک امتیاز به میدان می‌رود و بعد به بردن فکر می‌کند.

او افزود: ما در برابر تماشاگران تیم بزرگ پرسپولیس بازی می‌کنیم. آنها هم شاید از بازی فردا پیروزی بخواهند اما اگر مساوی هم کنند ناراحت نمی‌شوند. اگر نبردن‌های تیم‌های سابق مرا هم به آمار صبا اضافه کنید باید بگویم که سال هایی هم بود که به پرسپولیس گل می‌زدم!

مرفاوی در ادامه گفت: پرسپولیس ساختارش را تغییر نداده و با همان تفکر پارسال ادامه می‌دهد ولی تقویت شده است. این برای یک تیم و مربی ایده‌آل است. فوتبال باید همین باشد. کار درست این است. اینکه هر سال 18 بازیکن عوض کنید و شاکله تیم را تغییر دهید خیلی بد است. تیم‌هایی موفق می‌شوند که ثبات داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال صبا ادامه داد: برعکس پرسپولیس، 95 درصد تیم ما تغییر کرده است. فقط حامد لک و کریم اسلامی در تیم مانده‌اند. زمان لازم است که تیم به شرایط دلخواه ما برسد.

او درباره تعداد بالای خطاهای خط دفاع تیمش هم بیان کرد: سه بازی کرده‌ایم، دو گل روی پنالتی خورده‌ایم. یکی هند بوده که توپ به دست بازیکن من خورده و فکر نمی‌کنم خطا بوده باشد. به داوران احترام می‌گذارم اما گل دوم پنالتی دفاع‌مان به هم ریخت و مجبور شدیم خطا کنیم. با این حال نباید زیاد عجله کنیم. در همین سه بازی دفاع ما بد عمل نکرد.

مرفاوی در ادامه خاطرنشان کرد: دفاع تیمی ما خوب است و فقط کمی مشکل انفرادی داریم که آنها با کمی صبر و حوصله درست می‌شود. نمی‌خواهم تکرار کنم که دیر شروع کردیم بلکه دوست دارم تیم سریع‌تر جا بیفتد و فوتبال خودمان را بازی کنیم. کیفیت ما ایده‌آل نیست اما خوب است.

سرمربی تیم فوتبال صبا در پایان گفت: خدا را شکر هیچ محروم یا مصدومی نداریم و فقط حق‌جو مصدوم بود که او هم به تیم رسید. دوست داریم همیشه برنده باشیم. مهم این است چیزی که می‌خواهیم را در زمین پیاده کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir