پرسپولیس در رنکینگ جدید فیفا پانزدهم آسیا شد
در جدیدترین رنکینگ جهانی برترین تیم‌های باشگاهی جهان پرسپولیس با ۱۵۰۹ امتیاز در رده پانزدهم آسیا و اول ایران قرار دارد.

سرانجام در جدیدترین رنكینگ تیم‌های باشگاهی جهان، پرسپولیس با سبقت از تراكتورسازی عنوان بهترین تیم ایرانی را از آن خود كرد. پرسپولیس در این رنكینگ با ۱۵۰۹ امتیاز در رده پانزدهم آسیا و ۲۴۹ جهان قرار گرفته است و تراكتورسازی به عنوان تیم دوم ایران با ۱۵۰۷ امتیاز تیم شانزدهم آسیا و ۲۵۰ جهان است.

استقلال هم در رده سوم تیم‌های ایرانی با ۱۴۸۸ امتیاز در رده ۲۱ آسیا و ۲۹۵ جهان جای گرفته و تیم‌های ذوب‌آهن، نفت، سپاهان و فولاد در رده‌های بعدی تیم‌های ایرانی قرار دارند.

در فوتبال آسیا هم همچنان گوانگ‌ژو چین(Guangzhou Evergrande)، ‌الاهلی عربستان(Al-Ahli)، چونبوك كره‌جنوبی(Jeonbuk Hyundai Motors)، العین امارات(Al Ain) و الهلال عربستان(Al-Hilal) در رده‌های نخست جای دارند و در سطح جهانی هم بارسلونا اسپانیا(Barcelona)، اتلتیكو مادرید اسپانیا(Atlético Madrid)، بایرن‌مونیخ آلمان(Bayern Munich)، رئال مادرید اسپانیا(Real Madrid) و یوونتوس ایتالیا(Juventus) در ۵ رتبه برتر قرار دارند.

* رده‌بندی برترین سرمربیان باشگاهی جهان

در رده برترین سرمربیان باشگاهی جهان هم امیر قلعه نویی با 2398 امتیاز در رده 266 جهان قرار دارد و برترین سرمربی ایرانی است. پس از او یحیی گل محمدی سرمربی سابق ذوب آهن اصفهان با 2372 امتیاز در رده 271 برترین سرمربیان جهان قرار دارد.

در این رده‌بندی خبری از برانکو ایوانکوویچ(Branko Ivanković) نیست. در میان 5 سرمربی برتر کشور کرواسی، برانکو ایوانکوویچ که فصل پیش با پرسپولیس نایب قهرمان ایران شد، قرار ندارد.

5 سرمربی برتر جهان هم به ترتیب لوئیس انریکه(Luis Enrique) بارسلونا، دیگو سیمئونه(Diego Simeone) اتلتیکو مادرید، گواردیولا(Pep Guardiola) منچسترسیتی، زیدان(Zinedine Zidane) رئال مادرید و امری(Unai Emery) پاری سن ژرمن هستند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir