بابازاده: در کارتون فوتبالیست ها هم چنین سکانسی نبود!
صحنه پنالتی اول بازی استقلال – صبا در جام حذفی سرو صدای زیادی در محافل خبری فوتبال ایران به پا کرد.

 رحمتی پنالتی را با آمادگی خودش سیو کرد

 استقلال در یک بازی دشوار با پنالتی که سیدمهدی رحمتی از مهاجم صبا گرفت موفق شد بعد از ماراتن 120 دقیقه ای با حریف جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی حذفی را دریافت کرد تا در این مرحله با نفت تهران روبرو شود.سیو دروازه بان استقلال روی صحنه پنالتی اول صبا با جنجال ها و حواشی زیادی توام شد به خصوص با منتشر شدن فیلمی از گفتمان داور با دروازه بان استقلال تا این اتفاق به سوژه اول محافل فوتبالی بدل شود.

حمید بابازاده مربی استقلال در همین ارتباط گفت:« خوب نیست از هر نکته ای در بازی های فوتبال یک جنجال بزرگ ساخته شود. مگر می شود داور بازی بخواهد جهت ضربه بازیکن صبا را دقایقی زودتر تشخیص بدهد و به دروازه بان استقلال گوشزد کند؟ حتی در کارتون فوتبالیست ها که یک فیلم تخیلی بود هم نمی شد چنین سکانسی را طراحی کرد چه برسد به یک بازی رسمی و حساس مثل استقلال و صبا!».

او ادامه داد:« داوران فوتبال ایران قشری مظلوم هستند و با این اتفاق یک بار دیگر مظلومیت شان به چشم آمد. احمد صالحی یکی از داوران خوب و باشخصیت فوتبال ایران است و در آن صحنه هم تنها قانون را برای رحمتی طبق وظایفی که به عنوان داور داشت، تشریح کرد اما متاسفانه چون فیلم کیفیت خوبی نداشت صداها به وضوح شنیده نشد و هر کسی از دید خود برداشت های غیر واقعی انجام داد».

مربی دروازه بان های استقلال در ادامه تصریح کرد:« مگر داریم کسی بخواهد چند دقیقه قبل از ضربه پیش بینی کند مهاجم پنالتی زننده کدام جهت را برای ضربه اش انتخاب می کند؟! واقعا اگر چنین چیزی وجود خارجی داشت که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شد. مهدی رحمتی تا الان ضربات پنالتی زیادی را مهار کرده و مسلما این سیو هم بر اساس آمادگی روحی و روانی او در مصاف با صبا بود به همین خاطر نباید با شخصیت حرفه ای و کاری داوری مثل صالحی و زحمات رحمتی به این سادگی با این موضوع غیر واقعی بازی کرد».

 

منبع: ورزش سه