گزارش کامل برنامه نود برای تیم ملی
عادل فردوسی‌پور در برنامه دیشب به بررسی عملکرد تیم ملی در راه جام جهانی، گفت‌وگو با منتظری و دیدارهای جام حذفی پرداخته است.

 

بررسی پرونده بازیکنی که ITC او صادر نشده بود

صادق درودگر مدیرعامل پیشین ملوان انزلی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود در خصوص ایگور وایتزر بازیکن لیگ سیزدهم ملوان که پنج بازی برای این تیم بدون داشتن ITC انجام داد و اکنون فیفا به این موضوع انتقاد کرده است، گفت: قبلا به صورت حالا ITC انقدر سریع صادر نمی‌شد و ما با مسیر قانونی و نامه به فدراسیون فوتبال این بازیکن را جذب کردم.

او ادامه داد: نامه‌های ما به صورت قانونی بوده است؛ شما(فردوسی‌پور) دنبال برچسب زدن نباشید چون در اینصورت تا صبح هم حرف بزنم بی‌فایده است؛ قرارداد این بازیکن سی و یکم مردادماه سال 92 ثبت شده و مقابل استقلال خوزستان به عنوان تعویضی بازی کرده است.

درودگر تصریح کرد: کارت این بازیکن صادر نمی‌شد تا اینکه مدیر نقل و انتقالات ما روز بازی با کارت این بازیکن آمد ولی پس از چند مسابقه دیدیم او بدرد نمی‌خورد و قراردادش را فسخ کردیم؛ بیشترین اشتباه را در این زمینه بنده به عنوان مدیرعامل انجام دادم.

مصطفی شهبازی مسؤول نقل و انتقالات سازمان لیگ نیز در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود عنوان کرد: از سال 88 با نظارت فدراسیون فوتبال تاکنون ITC گرفتن بازیکنان برعهده باشگاه‌ها بوده است و نقل و انتقالاتشان را انجام می‌دادند؛ متاسفانه مسؤول وقت ملوان براثر تغییر مدیریتی باشگاهشان آن اتفاقات به وقوع افتاد.

او ادامه داد: برای ثبت قرارداد اصلا ITC لازم نیست؛ آقای کرامتی رابط باشگاه ملوان انزلی بود و باید این کار را انجام می‌داد.

محمدرضا کسرایی مسوول امور بین‌الملل سازمان لیگ برتر نیز در این باره اظهار کرد: چهاردهم مردادماه 92 آقای درودگر می‌خواهیم این بازیکن را جذب کنیم ولی ما می‌گوییم نیاز به ثبت قرارداد دارد.

او اضافه کرد: سه، چهار ماه قبل ما و باشگاه ملوان نامه‌ای از فیفا به همین خاطر و محرمانه گرفتیم؛ ما به سازمان لیگ مراجعه کردیم که در سوابق او ITC و TMS نبوده است و از طرف دیگر ما در حوزه بین‌الملل ندیده بودیم این بازیکن بازی کند و مدارک کاملمان را به فیفا ارسال کردیم.

* در گزارشی به وضعیت مصدومان پُر تعداد بازیکنان لیگ برتر که تا هفته دهم 9 پارگی رباط صلیبی برای آنها اتفاق افتاده پرداخته شد.

 

منبع: ورزش سه