تیم پُر ستاره و مدعی اما بدون اخلاق
گیتی‌پسند اصفهان با وجود صدرنشینی و ارائه بازی خوب در لیگ برتر فوتسال از نظر اخلاقی در پایین‌ترین رده بین تیم‌ها جای دارد.

 

گیتی‌پسند! این روش قهرمانی نیست

تاسیسات دریایی پس از دو قهرمانی پیاپی در لیگ برتر فوتسال ایران کاری کرد تا باشگاه گیتی‌پسند اصفهان امسال دست به جیب شود و هر کاری کند تا مقام اول را از آنها پس بگیرد و پس از سه دوره ناکامی، دوباره بر بام فوتسال ایران بایستد.گیتی پسند با رکوردی عجیب در هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال تا پایان هفته دهم به 10 برد متوالی رسید و با 30 امتیاز صدرنشین بود؛ آنها نتایجی گرفتند و عملکردی داشتند که وحید شمسایی سرمربی- بازیکن تاسیسات دریایی و آقای گل فوتسال جهان پیش از این گفته بود امسال باید حساب گیتی‌پسند را جدا کرد و سایر تیم‌ها برای کسب رتبه‌های دوم به بعد بجنگند.

در جام جهانی فوتسال نیز که ایران به مقام سوم رسید گیتی‌پسند هفت نماینده در تیم ملی داشت و سپهر محمدی، احمد اسماعیل پور، محمد کشاورز، علی اصغر حسن زاده، افشین کاظمی، مهران عالیقدر و مهدی جاوید نیمی از بازیکنان تیم سید محمد ناظم‌الشریعه را تشکیل می‌دادند.

علاوه بر آن گیتی‌پسند تا هفته دهم 50 گل به ثمر رساند که رکورد بی‌نظیری در فوتسال ایران بود اما با این حال آنها هفته گذشته در سالن هندبال تهران و دیداری خارج از خانه برابر تاسیسات دریایی تهران با نتیجه یک بر یک متوقف شدند و نخستین بار 3 امتیاز فصل را از دست دادند.

همان نتیجه کافی بود تا امروز تیم ملی حفاری اهواز با روحیه شکست‌ناپذیری و توانایی متوقف کردن و حتی شکست گیتی‌پسند پای به سالن پیروزی اصفهان بگذارد که همین اتفاق هم افتاد و آنها با عملکردی فوق‌العاده و متفاوت از نیمه اول که شکست خورده بودند، در نیمه دوم نتیجه را جبران کردند و تا سه دقیقه به پایان با نتیجه 5 بر 4 پیش بودند.

سه دقیقه و 25 ثانیه به پایان بازی رضا لک با بیرون کشیدن سپهر محمدی و آوردن علی‌اصغر حسن‌زاده از سیستم پاور پلی(5 نفره) استفاده کرد تا نتیجه را جبران کند که با این حال ملی حفاری یک گل دیگر زد و نتیجه را 6 بر 4 کرد ولی با گل مهران عالیقدر دوباره تیم اصفهانی اختلاف را به حداقل رساند.

در فاصله یک دقیقه و 2 ثانیه مانده به اتمام مسابقه گیتی‌پسند همچنان از پاور پلی استفاده می‌کرد که فرهاد توکلی با توپ‌گیری عالی به احمد ملاعلی پاس داد و او از فاصله دور و زمین خودی شوت زد ولی در آستانه ورود توپ به دروازه خالی و بدون دروازه‌بان گیتی‌پسند، علی عابدین بازیکن این تیم که نیمکت‌نشین بود در اقدامی غیر حرفه‌ای، به دور از اخلاق و ناجوانمردانه وارد زمین شد و با شوت زدن توپ به سمت تماشاگران اجازه نداد هفتمین گل ملی حفاری رقم بخورد.

پس از این اتفاق عابدین از مسابقه اخراج شد، بازی به درگیری کشیده شد ولی تیم ملی حفاری به جای گلی که حقش بود بگیرد، فقط یک ضربه آزاد غیر مستقیم دشت کرد که آن توپ هم ثمری نداشت.

حملات گیتی‌پسند بعد از آن ادامه پیدا کرد و پاس عالی حسن‌زاده، جاوید آقای گل لیگ برتر را در محوطه جریمه ملی حفاری صاحب توپ کرد و او با چرخش و چیپ زیبا از بالای سر فراهانی بازی را به تساوی کشاند.

جاوید که علاوه بر آقای گلی قاطعانه در لیگ برتر فوتسال در جام جهانی نیز موثرترین بازیکن ایران بود، پس از زدن گل ششم برابر ملی حفاری شادی عجیب و زننده‌ای انجام داد و به طرف نیمکت تیم اهوازی رفت تا دوباره بازی به تنش کشیده شود و حتی چند تماشاگر به داخل زمین بیایند و با بازیکنان حفاری درگیری پیدا کنند.

پس از این اتفاق بازی با وقفه طولانی مدت دوباره به جریان افتاد اما برخورد جاوید و توکلی بازیکنان ملی پوش دو تیم روی خط محوطه جریمه ملی حفاری پس از پرتاب سپهر محمدی موجب شد هر دو داور پیش از اتمام ثانیه‌های مسابقه، در صدم ثانیه سوت بزنند تا مشخص نشود بازی به اتمام رسیده یا به دلیل اعتراض شدید تماشاگران و جاوید به این صحنه، نیمه تمام مانده است اما طبق ثانیه شمار سالن پیروزی اصفهان هنوز این دیدار پایان نیافته بود.

بلافاصله پس از سوت داور چند تماشاگر و اعضای تیم گیتی‌پسند وارد زمین شدند و به شدت با بازیکنان ملی حفاری درگیری پیدا کردند؛ حتی تماشاگران روی سکو نیز اجازه خروج بازیکنان اهوازی از سالن را نمی‌دادند و با درگیری فیزیکی و شرایط سخت اعضای تیم ملی حفاری توانستند از دست تماشاگران گیتی جان سالم به در ببرند.

با این حال باید به باشگاه گیتی‌پسند بخاطر دخالت بی‌دلیل و غیر حرفه‌ای عابدین در زدن توپی که برای ملی حفاری در حال گل شدن بود، خوشحالی پس از گل جاوید و رفتار تماشاگران و اعضای تیم اصفهان باید گفت این روش قهرمانی در میادین ورزشی نیست که با هر روش نادرستی آن را کسب کنند.

با وجود اینکه کمیته فوتسال ایران بسیار ضعیف عمل می‌کند و اصلا مدیر مشخصی ندارد که تصمیمات لازم را بگیرد، انتظار می‌رود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به اتفاقات بازیِ گیتی پسند و ملی حفاری در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال رسیدگی کند.

محمد چهرقانی

 

منبع:  ورزش سه