تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان موفق شد نیمه اول را با تک گل مرتضی تبریزی با پیروزی پشت سر بگذارد.

دو تیم ذوب آهن و پیکان از بازی های هفته دوازدهم لیگ شانزدهم در اصفهان با یکدیگر دیدار می کنند، دیداری که سه امتیاز آن برای هر دو تیم از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این دو تیم که با اختلاف یک امتیازی در رده های پنجم و هفتم جدول رده بندی ایستاده اند برای حضور در بین مدعیان بالای جدول نیاز به پیروزی در این بازی دارند.

با گزارش زنده این بازی همراه "ورزش سه" باشید:

 

هفته دوازدهم لیگ شانزدهم، جمعه 12/08/95، ساعت 15:30، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

 

داور: علیرضا فغانی                 کمک ها: حمید غمزه و مرتضی کاظمیان

 

ذوب آهن:

 

رشید مظاهری، وحید محمدزاده، حجت حق وردی، علی حمام، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر، سیدمحمدرضا حسینی، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده و مرتضی تبریزی

سرمربی: مجتبی حسینی

 

پیکان:

 

رحمان احمدی، سیاوش یزدانی، هالیسون، مهدی شیری، آرمان قاسمی، امیرحسین امیری، محمدصادق بارانی، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی، گادوین منشا و مرتضی آقاخان(56 شهریار مقانلو)

سرمربی: مجید جلالی

 

شرح گل:

 

ذوب آهن 1 پیکان 0 (دقیقه 24، مرتضی تبریزی) : ارسال بلند ذوب ها در محوطه پدیده با کورس چند ده متری مرتضی تبریزی و مدافع پیکان روبرو شد و در نهایت مهاجم ذوبی ها پس از مهار توپ با ضربه ای دقیق دروازه حریف را باز کرد.

 

 

شرح نیمه اول:

 

ذوبی ها موفق شدند نیمه اول بازی مهم خود برابر پیکان را با یک گل به سود خود به پایان رساندند.

بازی که با حملات ذوبی ها آغاز شد خیلی زود به موازنه کشیده شد چرا که پیکانی ها موفق شدند بعد از ده دقیقه ابتدایی کمی پیش بیایند و بتوانند در مقابل تیم میزبان قرار بگیرند، بعد از چند دقیقه ابتدایی بازی که دو تیم مشغول محک زدن یکدیگر بودند در باقی دقایق خبری از بازی بی حال و کسل کننده ای نبود و هر دو تیم در هر دقیقه از بازی دروازه حریف را نشانه می رفتند و سعی می کردند علاوه بر ارائه یک بازی فیزیکی چشم به باز کردن دروازه نیز داشته باشند.

هر چند ذوبی ها در این نیمه موفق شدند با یک گل از حریف خود پیش بیفتند اما هر دو تیم موقعیت های زیادی روی دروازه یکدیگر به وجود آوردند بارها تا مرز فروپاشی دروازه حریفشان پیش رفتند، نکته قابل توجه در این میان، هوای بارانی فولاد شهر بود که باعث نشد از کیفیت بازی دو تیم کاسته شود.

 

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه 16 – توپ گیری اسماعیلی فر و چرخش او موقعیت خوبی برای ذوبی ها به وجود آورد اما ضربه زیبای او با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18 – ارسال پیکانی ها از کناره زمین در محوطه جریمه ذوب آهن روی دروازه این تیم خطرساز شد اما مظاهری با خروج به موقع خود توانست با پا این توپ را دفع کند.

دقیقه 20 – حمله پیکانی ها با ضربه مهاجم این تیم دروازه ذوبی ها را تا مرز فروپاشی پیش برد اما درخشان مهر این توپ فوق العاده خطرناک را از روی خط دروازه دور کرد.

دقیقه 21 – ذوبی ها روی یک ضد حمله امکان باز کردن دروازه احمدی را داشتند اما ضربه خطرناک رجب زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه 26 – ارسال پیکانی ها از روی نقطه کرنر با ضربه مهاجم این تیم به سوی دروازه ذوب آهن رفت اما مظاهری این توپ را مهار کرد.

دقیقه 28 – حرکت پهلوان و ارسال او برای رجب زاده موقعیت خوبی برای این بازکن باتجربه به وجود آورد اما ضربه رجب زاده را احمدی مهار کرد.

دقیقه 29 – یک حمله دیگر از سوی ذوبی ها در موقعیتی تک به تک به پهلوان رسید اما ضربه محکم او را باز هم رحمان احمدی مهار کرد.

 

دقیقه 33 – حرکت زیبای آقاخان درون محوطه جریمه میزبان با ضربه زیبای او همراه شد اما این توپ خطرناک با فاصله کمی از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 34 – محمدرضا حسینی از فاصله 25 متری ضربه خود را به سوی دروازه پیکان روانه کرد اما این توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 36 – زیبای ایستگاهی پیکانی ها توسط گادوین منشا به دروازه ذوبی ها زده شد، ضربه خوبی که با شیرجه زیبای رشید مظاهری دفع شد.

 

 

منبع: ورزش سه