باشگاه هم کوتاه بیاید برانکو راضی نمی‌شود
سرمربی کروات پرسپولیس می‌داند با نزدیک شدن به لیگ قهرمانان آسیا نباید یکی از ستون‌های خط دفاعی‌اش را از دست بدهد.

باشگاه هم کوتاه بیاید برانکو راضی نمی‌شود

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، با اینکه علی اکبر طاهری در مصاحبه چند روز قبل خود اعلام کرده بود به هیچ وجه با ترانسفر محمد انصاری موافقت نخواهد کرد اما بعد از جلسه هیات مدیره باشگاه که عصر دوشنبه برگزار شد اخبار متناقضی به گوش رسید و گفته شد باشگاه با جدایی مشروط این مدافع موافق است.هر چند گفته شد این کمیته فنی باشگاه است که تصمیم نهایی را در این خصوص خواهد گرفت اما همین موافقت اولیه نیز می‌تواند برانکو و هواداران پرسپولیس را نگران کند.

نشانه‌های این نگرانی را دیروز در حاشیه تمرین پرسپولیس می‌شد به وضوح دید و هوادارانی که پشت درهای بسته منتظر پایان تمرین و گرفتن عکس یادگاری با بازیکنان بودند، درباره‌ شایعه جدایی محمد انصاری صحبت می‌کردند و از این موضوع ناراحت بودند.

چند روزی است که صحبت از پیشنهاد تیم چینی گویژو هنگ فنگ‌ژی به محمد انصاری در رسانه‌ها مطرح شده که مسوولان باشگاه تا به حال واکنشی صریح و شفاف به این پیشنهاد - که گفته می‌شود رقم آن هم بالاست - نشان نداده‌اند.

البته به نظر می‌رسد این سکوت مدیران پرسپولیس به دلیل اشتباهات آنها در زمان نقل‌وانتقالات است چرا که هیچ جایگزین تخصصی برای پست مدافع میانی جذب نکردند و خوب می‌دانند اگر انصاری هم از این تیم جدا شود و نتوانند مدافع مناسبی در نیم‌فصل به خدمت بگیرند، آن وقت در ادامه لیگ و همچنین لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکلات جدی خواهند شد.

از سوی دیگر شنیده می‌شود این تیم چینی به حدی به دنبال انصاری است که ظاهرا رقمی که برای این بازیکن در نظر گرفته‌ حدود 800 هزار دلار است. جالب اینکه حتی مربی این تیم چینی برای زیر نظر گرفتن انصاری به مالزی رفته بود تا زمانی که تیم ملی برای بازی با سوریه به این کشور سفر کرد، از نزدیک بتواند تمرینات انصاری را مشاهده کند و به همین خاطر این مربی چند جلسه در تمرینات تیم ملی حاضر شد.

با این حال انصاری که خود را مدیون پرسپولیس و برانکو می‌داند و معتقد است با حمایت این مربی کروات یک شبه ره صدساله را رفته، نمی‌خواهد به‌گونه‌ای رفتار کند که از خودش خاطره‌ای تلخ به جای بگذارد و به همین دلیل و در حالی که مدیربرنامه‌هایش پیگیر کارهای اوست، خودش همه چیز را به عهده باشگاه و برانکو گذاشته تا آنها در خصوص او و آینده کاری‌اش تصمیم بگیرند.

هر چند قرار است کمیته فنی در این باره تصمیمی نهایی را اتخاذ کند اما مسوولان باشگاه به دلایلی که در بالا گفته شد حاضرند از رقم قرارداد اغواکننده انصاری بگذرند اما به او اجازه جدایی ندهند. با این همه اگر قرار به رفتن محمد انصاری به این تیم چینی باشد او باید نیم‌فصل از ایران برود چرا که لیگ چین از نیم‌فصل فوتبال ایران آغاز خواهد شد.

دراین میان به شرط هیات مدیره و کمیته فنی هم می‌توان اشاره کرد. شرطی که اجرایی شدنش غیر ممکن به نظر می‌رسد. هیات مدیره گفته اگر برای انصاری بازیکن جانشین پیدا شد باشگاه با ترانسفرش موافقت می‌کند اما در این میان چند نکته وجود دارد.

اول اینکه باشگاه نشان داده در جذب مدافع میانی سابقه خوبی ندارد و همین حالا پلی یانسکی 900 میلیونی روی دست برانکو مانده است. از سوی دیگر انصاری یک مدافع ملی‌پوش و شاخص است و پیدا کردن بازیکنی با این خصوصیات فنی که با بقیه مدافعان هماهنگ باشد در این مقطع از فصل تقریبا صفر است.

بنابراین حتی اگر باشگاه کوتاه بیاید برانکو که در کمیته فنی هم حضور دارد هرگز راضی به جدایی انصاری نخواهد شد چون می‌داند با نزدیک شدن به لیگ قهرمانان آسیا نباید یکی از ستون‌های خط دفاعی‌اش را از دست بدهد.

 

منبع: ایران ورزشی