اسطوره فوتبال تبریز، در دفاع از وطن دوستی مردم آذربایجان گفت: «تبریز قلب ایران است و نه ایران را می توان بدون تبریز تصور کند و تبریز را بدون ایران...»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، کریم باقری را تبریزی ها دوست دارند. او به مفهوم واقعی کلمه اسطوره است. مردی دور از حواشی و متعصب که هر جا بوده به عنوان یک آذری غیرت و تعصب را معنی کرده است.

 

کریم باقری در خصوص حواشی اخیری که پیرامون بازی های تراکتورسازی پیش آمده اظهار داشت: «مردم تبریز و آذری های طرفدار تراکتورسازی به همان اندازه که تراکتور را دوست دارند، عاشق آذربایجان ایران هستند و نه ایران را بدون آذربایجان می خواهند و نه آذربایجان را بدون ایران.»

 

وی افزود: «شما حتی یک روز هم نمی توانید ایران را بدون تبریز و آذربایجان تصور کنید چون قلب ایران همین نقطه است و مگر انسان می تواند بدون قلب زندگی کند. حالا اگر چند نفر با هدف یا بی هدف یک شعاری را مطرح کرده اند و باید هم با آنها در صورت تکرار این کار برخورد شود، شما نمی توانید بگویید آذری ها ایران را دوست ندارند.»

 

باقری در ادامه تاکید کرد: «آذری ها عاشق ایران هستند. در تیم ملی همیشه بازیکنان آذری سرباز فوتبال ایران بودند و این را در سایر رشته های ورزشی هم می بینیم. ایران با عشق آذربایجان زنده است و آذربایجان هم به عشق ایران.»

 

اسطوره فوتبال تبریز همچنین گفت: «اگر تاریخ را خوانده باشید همیشه آذری ها در صف اول قیام های مردمی و در قدم اول خدمت به این کشور و دفاع از آب و خاک ما بوده اند. آذری ها با وجود این که گاهی اوقات در برخی شوخی ها به آنها کم لطفی شده ولی بزرگورانه از کنار این شوخی ها هم گذشته اند و برای سربلندی ایران عزیز تلاش کرده اند. مطمئن باشید نمی توان بین ایران و مردم خوب آذربایجان ایران تفرقه انداخت.»

 

منبع:رادنیوز