گزارش زنده؛ پرسپولیس 2 - سیاه‌جامگان 0
ضد حمله مرگبار پرسپولیس با استفاده از 5 بازیکن که از دروازه بان آغاز شده بود در نهایت با ضربه روی پای طارمی گل سوم سرخپوشان را در پی داشت.

ده دقیقه برای شاگردان برانکو کافی بود

به گزارش ورزش سه، شاگردان برانکو ایوانکوویچ در حالی بازی مقابل سیاه جامگان را آغاز می کنند که سه تغییر در ترکیب دارند. در مسابقه امروز محمد انصاری به دلیل بیماری از ترکیب بیرون آمده تا حسین ماهینی به دفاع وسط منتقل شود و با توجه به خالی شدن پست دفاع راست رامین رضائیان دوباره به ترکیب ثابت برگشت. امروز همچنین احمد نوراللهی به عنوان وینگر چپ در جمع پرسپولیس حضور دارد تا آخرین بازی خود برای قرمزپوشان را انجام بدهد. با این تغییرات پرسپولیس مقابل تیم مربی ای قرار خواهد گرفت که در دوره بازیگری همواره سرخپوشان را با دردسر مواجه کرده و دست کم گرفتن تیمش می تواند بهایی سنگین برای سرخپوشان در پی داشته باشد. 

  جمعه 3 دی ماه، ساعت بازی 15:15 ـ هفته پانزدهم ورزشگاه آزادی

داور: حمید حاج ملک

 

  پرسپولیس:

 علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید‌جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه(محمد انصاری 46)، احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 سیاه جامگان:

 محمد ناصرى، میثم حسینى، رضا شربتى، محمدرضا خانزاده، محسن آقایى، حسین بادامکى، مصطفى احمدى، ایوب کلانترى(ملکیان 42)، حمیدرضا على عسگرى، روح الله سیف اللهى، موسى ترائوره(سعید دقیقی 61)

سرمربی: خداداد عزیزی

 

اخطار

 ترائوره(48) از سیاه جامگان

 رضاییان(57) از پرسپولیس

 

شرح گل ها

 پرسپولیس یک سیاه جامگان 0: ( دقیقه 7، کامیابی نیا): روی پاس کوتاه برای مسلمان و ارسال این بازیکن برای طارمی پرسپولیس صاحب موقعیت گلزنی شد که در ادامه خروج اشتباه دروازه بان حریف و ضربه تمام کننده سر کمال کامیابی نیا گل اول این تیم را رقم زد.

 

پرسپولیس 2 سیاه جامگان 0: ( دقیقه 11، رامین رضاییان): روی یک ضد حمله و بازیسازی از خط دفاعی و در نهایت اشتباه مدافعان سیاه جامگان حرکت دو نفره رضاییان و امیری جواب داد و این رضاییان بود که توانست با ضربه ای دیدنی دروازه حریف را برای دومین بار باز کند.

 

پرسپولیس 3 سیاه جامگان 0: ( دقیقه 50، مهدی طارمی): دفع کرنر از سوی بیرانوند، با استپ سینه امیری برای مسلمان همراه شد تا این بازیکن با ضربه یک ضرب آنها را در عمق برای احمدزاده فراهم کند و در مصافی تک به تک او توپ را عمقی برای طارمی مهیا کرد تا آقای گل فصل گذشته با ضربه ای روپا گل هفتم خود در این فصل را به ثمر برساند.

 

دقایق حساس

  

دقیقه 2: اولین حرکت خطرناک پرسپولیس توسط طارمی شکل گرفت که توپ در نهایت با برخورد به پای مدافع سیاه جامگان به کرنر رفت.

دقیقه 3: پرسپولیس روی کرنر خطرناک ظاهری شد و در یک رفت و برگشت در شش قدم در نهایت این جلال حسینی پیش تاخته بود که با شوتی روی پا دروازه این تیم را با خطر مواجه کرد که ناصری آن را دفع کرد.

دقیقه 4: اشتباه مدافعان پرسپولیس در آفسایدگیری باعث شد تا سیف اللهی با بیرانوند تک به تک شود که خروج این دروازه بان و مشت توپ مانع از ضربه زدن مهاجم این تیم به توپ شد و در نهایت خط دفاعی توپ را دفع کرد.

دقیقه 28: اشتباه کمال کامیابی نیا پشت محوطه جریمه پرسپولیس حریف را صاحب موقعیت شوتزنی کرد که ضربه احمدی با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 36: ارسال عمقی مسلمان درون شش قدم برای طارمی با برخورد شوت این بازیکن به مدافع حریف همراه شد و وحید امیری در موقعیتی ایده آل ضربه اش را به دست دروازه بان کوبید تا فرصت ثبت گل سوم برای این تیم از دست برود.

دقیقه 39: روی خطای رضاییان در گوشه محوطه جریمه این کلانتری بود که وظیفه ضربه به توپ را داشت که ضربه اش به سادگی توسط مدافعان پرسپولیس دفع شد و در برگشت نیز آنها نتوانستند فرصت خوبی برای ایجاد موقعیت روی دروازه پرسپولیس ایجاد کنند.

دقیقه 43: روی ارسال چیپ و عمقی وحید امیری طارمی با دروازه بان حریف تک به تک شد و در حالی که یک مدافع حریف نیز او را مشایعت می کرد ضربه اش را زد که توسط ناصری و با پا دفع شد.

دقیقه 2+45: مهدی طارمی در کورس با مدافع حریف با دروازه بان تک به تک شد و در محوطه جریمه متوقف شد. در حالی که تصور می شد سوت داور به نشانه پنالتی به صدا در آمد، حاج ملک خطای مهاجم پرسپولیس را اعلام کرد تا با اعتراض هواداران این تیم و کادرفنی همراه شود.

دقیقه 46: حرکت در عمق طارمی در حالی که با تکل مدافع حریف در هجده قدم متوقف شد ثمری برای پرسپولیس نداشت و ضربه این بازیکن به راحتی در اختیار ناصری قرار گرفت.

دقیقه 47: تکل خطرناک ترائوره روی کامیابی نیا ضمن مصدومیت هافبک دفاعی پرسپولیس یک کارت زرد هم برای مهاجم سیاه جامگان به همراه داشت.

 

 

در حاشیه:

 

* روح الله سیفی اللهی، حسین بادامکی، میثم حسینی، حمید علی عسگر و محمدرضا خانزاده سابقه پوشیدن پیراهن پرسپولیس را دارند.

* همچنین خداداد عزیزی در دوره ای پیراهن پرسپولیس را در رقابت های آسیایی به تن داشته و اتفاقا مقابل حریفان درخشیده است. 

* علیرضا بیرانوند بعد از چند هفته غیبت امروز دوباره به ترکیب ثابت پرسپولیس بازگشت و جانشین رادوشوویچ شد. 

* علی علیپور اولین گزینه تعویض پرسپولیسی ها بشمار می رود.

* بیرانوند بعد از هفته ها دوری از ترکیب به دلیل مصدومیت  در این بازی در ترکیب اصلی قرار گرفته و بوژیدار رادوشوویچ را نیمکت نشین کرده است.

* محمد انصاری به دلیل بیماری لحظاتی قبل از شروع بازی از ترکیب خارج شد تا رامین رضاییان بار دیگر به ترکیب اصلی بازگردد.

* خداداد عزیزی که در دوران حضور در فوتبال ملی رابطه خوبی با برانکو نداشت امروز در قامت هدایت سیاه جامگان امیدوار است انتقام خود از سرمربی فعلی پرسپولیس را بگیرد.

* جواد خیابانی به عنوان گزارشگر این بازی در کنار زمین حاضر شد و روی نیمکت نشست و با استقبال جالبی از سوی بازیکنان دو تیم مواجه شد و با بازیکنان به خوش و بش پرداخت.

* احمد نوراللهی با توجه به اینکه امروز آخرین حضورش در ترکیب پرسپولیس را پشت سر می گذارد به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.

* حمید علی عسگری، روح الله سیف اللهی، بادامکی و میثم حسینی به شدت از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفتند و به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند.

برانکو پیش از شروع بازی به سمت نیمکت خداداد عزیزی و سیاه جامگان رفت و به او خوشامد گفت.

* سیدجلال حسینی در اتفاقی جالب توجه بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازوی احمد نوراللهی رفت تا اینگونه انگیزه های این بازیکن را در آخرین حضورش در ترکیب پرسپولیس را افزایش دهد.

* دقیقه 24 هواداران پرسپولیس بار دیگر یاد و خاطره کاپیتان فقید خود را زنده نگه داشتند و به تشویق هادی نوروزی پرداختند.

 

منبع: ورزش سه