رحمتی در کنار شاه‌ماهی در لیست خروج
شنیده‌ها از شرط عجیب مجتبی جباری برای پیوستن به استقلال حکایت دارد و آن گرفتن بازوبند کاپیتانی این تیم از سیدمهدی رحمتی است.

بمب هیدروژنی استقلال در آستانه ترکیدن 

 با فرا رسیدن موعد نقل‌وانتقالات نیم‌فصل نام برخی از بازیكنان سرشناس مانند پژمان منتظری یا مجتبی جباری نیز برای حضور در استقلال مطرح شد. البته تاكنون این انتقال‌ها شكل عملی به خود نگرفته است. پژمان منتظری كه در تیمش ماندگار شد و بازگشت مجتبی جباری هم با اینكه غیرممكن نیست اما شرایط خاص خودش را دارد. پروژه بازگشت شماره8 سابق به استقلال از شروع فصل تا امروز فراز و نشیب‌های زیادی را طی كرده است.

قبل از شروع فصل وقتی حضور علیرضا منصوریان به‌عنوان سرمربی استقلال قطعی شد در حساب و كتاب‌های خود برای انتخاب بازیكن در پست‌های مختلف حتی قبل از اینكه بختیار رحمانی را جذب كند با مجتبی جباری صحبت كرد و از او خواست با بازگشت به استقلال عصای دست این سرمربی باشد. اما جباری در جواب پیشنهاد منصوریان گفت با تیم الاهلی قطر قرارداد دارد و برای فسخ قرارداد هم باید 3، 4میلیارد تومان پول را به این باشگاه برگرداند. بعد از آن صحبت‌ها حضور جباری در استقلال منتفی شد و استقلالی‌ها برای فرماندهی تیمشان در میانه میدان بختیار رحمانی را با كمك سیدمهدی رحمتی جذب كردند.

 

در طول نیم‌فصل اول منصوریان یكی، دو بار دیگر هم با جباری صحبت كرد كه البته این صحبت‌ها بیشتر جنبه احوالپرسی داشت. اما وقتی بختیار رحمانی نتوانست در تركیب آبی‌پوشان انتظارات را برآورده كند سرمربی استقلال دوباره به یاد جباری افتاد. حدود دو ماه قبل مصدومیتی برای جباری پیش آمد و با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی برای استقلال، منصوریان تلاش كرد پیشنهاد مجددی به این بازیكن ارائه كند. جباری كه این بار كمی نرم‌تر از دفعه قبل به نظر می‌رسید به سرمربی آبی‌ها گفت: «به زودی به ایران می‌آیم و حضوری با هم صحبت می‌كنیم.» به این ترتیب ملاقات منصوریان و جباری حدود دوماه پیش در تهران اتفاق افتاد. در این ملاقات صحبت‌های زیادی درباره شرایط طرفین مطرح شد اما جباری یك شرط اساسی مطرح كرد كه بزرگ‌ترین خواسته او برای بازگشت به استقلال بود. او خیلی صریح به منصوریان گفت: «من اگر به استقلال بیایم باید كاپیتان باشم. با توجه به سابقه و كسوتی كه در استقلال دارم، در شأن من نیست به عنوان نفر دوم یا سوم وارد زمین شوم.» منصوریان در پاسخ جباری به نام مهدی رحمتی اشاره كرد و اینكه با وجود او جباری می‌تواند كاپیتان دوم تیم باشد. شماره8 معروف استقلالی‌ها هم این موضوع را نپذیرفت و مذاكرات بدون توافق خاصی به پایان رسید.

 

اما نكته ظریف این بود كه در خاتمه مذاكرات منصوریان خطاب به جباری گفت: «روی این خواسته‌ات فكر می‌كنم...»بعد از آن جلسه حضوری، جباری به قطر رفت اما مصدومیت اخیر برایش به وجود آمد تا برای طی كردن مراحل درمان خود به تهران سفر كند. مصدومیتی كه در ابتدا گفته می‌شد دو ماه طول می‌كشد اما بعدا به یك ماه كاهش یافت و حالا حتی گفته می‌شود جباری زودتر از این موعد به میادین باز خواهد گشت. این مصدومیت پرحرف‌وحدیث باعث شد جباری از سوی مدیران الاهلی در لیست فروش این باشگاه قرار بگیرد و روز گذشته رسانه‌های قطری نیز این موضوع را تایید كردند. در این صورت جباری مشكلی برای عقد قرارداد با استقلال نخواهد داشت.

 

شرایط جدید جباری، استقلالی‌ها را یك بار دیگر به یاد او انداخت اما این بار منصوریان شخصا ارتباطی با جباری برقرار نكرد بلكه یك رابط طی تماسی به منصوریان اطلاع داد كه جباری در تهران است. این تماس در مقطعی اتفاق افتاد كه هنوز یكی، دو بازی به پایان نیم‌فصل باقی مانده بود. منصوریان به این رابط پاسخ داد اجازه بدهید به نیم‌فصل برسیم تا شاید با بررسی شرایط، زمینه حضور جباری در استقلال فراهم شود.از قضا در همین اوضاع و احوال كاپیتان استقلال هم با منصوریان به مشكل برخورد و به مركز مناقشات در این باشگاه بدل شد. سیدمهدی رحمتی بعد از بازی با نفت تهران با محمد خرمگاه و به دنبال آن با منصوریان وارد مناقشه شد تا بعد از درگیری با قلعه‌نویی، كی‌روش و مظلومی با منصوریان هم به مشكل بخورد. همین موضوع باعث شد رحمتی در بازی با سپاهان در هفته پایانی لیگ نیمكت‌نشین شده و بعد هم در فرودگاه خواهان رضایتنامه شود.

 

منصوریان وقتی در برنامه90 با این سوال مواجه شد كه اگر رحمتی رضایتنامه بخواهد چه می‌كند خیلی قاطعانه پاسخ داد «رضایتنامه‌اش را می‌دهیم.» شاید منصوریان در جریان مناقشه با رحمتی خواسته یا ناخواسته به شرط جباری برای بازگشت هم فكر كرده باشد. حتی دلیل اصلی اینكه لیست خروجی استقلال كه قرار بود شنبه گذشته اعلام شود بعدا به دوشنبه و بعد هم به بعد از جذب نفرات جدید موكول شد، همین موضوع است. چرا كه با جذب شیخ‌ویسی از سوی استقلال به‌شكل اتوماتیك نام مهدی رحمتی و بختیار رحمانی از لیست خارج شده و زمینه بازگشت جباری فراهم خواهد شد. مجتبی جباری به‌جز بحث درباره كاپیتانی هیچ صحبتی در خصوص مسائل مالی و مدت‌زمان قرارداد نكرده و احتمالا طرفین در خصوص این مسائل خیلی زود به توافق خواهند رسید. اما اگر استقلالی‌ها نتوانند جباری را جذب كنند بختیار رحمانی در این تیم باقی می‌ماند. اینها البته اتفاقاتی بود كه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته در باشگاه استقلال و پیرامون موضوع بازگشت جباری رخ داد. ممكن است از امروز شاهد اتفاقات جدیدی هم در این خصوص باشیم.

 

منبع: همشهری ورزشی