صبا و مرفاوی خسته از باخت+ عکس
صمد مرفاوی در تمام هشت بازی اخیر با هدایت صبای قم شکست خورده است.

 

صبا امسال شرایط متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته سپری می‌کند چراکه آنها طی فصول اخیر معمولا در دور رفت نتایج لازم برای بقا در لیگ برتر را جمع می‌کردند و در نیم‌فصل دوم با خیال آسود‌ه‌تری به میدان می‌رفتند که این اتفاق حتی سال گذشته نیز در تیم علی دایی دیده شد.مرفاوی تا پایان دور رفت دو سال قبل، صبا را در فاصله 5 امتیازی تراکتورسازی صدرنشین تحویل داد و به پیکانی رفت که به لیگ یک سقوط کرد ولی بعد از آن تا به امروز دلتنگ برد بوده و فقط صاحب یک پیروزی شده است.

با اینکه صبای امسال کمبود منابع مالی زیادی دارد ولی نباید از نظر فنی نیز آنها را بدون مشکل دانست؛ تیم آنها تا هفته هفتم مقابل سایپا نمایش چندان بدی با یک برد، یک باخت و پنج مساوی نداشت ولی پس از آن از هشتمین مسابقه فصل تا به امروز آنها فقط یک مساوی به دست آوردند و از 9 دیدار، در هشت مسابقه شکست خوردند.

صبا از هفته دهم تا به امروز که با صنعت نفت بازی داشت و 2 بر یک باخت به ترتیب مقابل پدیده، تراکتورسازی، استقلال تهران، سپاهان، نفت تهران، استقلال خوزستان شکست خورد و حتی پیش از دیدار با پدیده، در جام حذفی نتیجه را به استقلال واگذار کرد تا آقا صمد بدترین دوران مربیگری‌اش را سپری کند.

باوجود 9 باخت در 16 بازی امسال و درحالی که خیلی‌ها اعتقاد داشتند مرفاوی در صورت باخت مقابل صنعت نفت برکنار می‌شود اما همچنان این سرمربی ناموفق اعلام می‌کند در صبا خواهند ماند و هر زمانی دلش بخواهد می‌رود.

آقا صمد در نشست‌های خبری تمام بازی‌های گذشته صبا عنوان کرده بضاعت صبا همین است و مشکلات زیاد مالی و حالا از نظر بازیکن دارند ولی مشخص نیست چرا او حتی یک بار به مسائل فنی اشاره ندارد در صورتی که حداقل صبا در دو بازی اخیر در لحظات پایانی نتیجه را واگذار کرده است و شاید نمی‌توان مسئله غیر فنی را به این موضوع مرتبط دانست.

با روندی که صبا در 9 مسابقه اخیر با هدایت مرفاوی داشته هیچ بعید نیست آنها مثل حالا که پانزدهم جدول هستند و شاید در پایان همین هفته و در صورت پیروزی ماشین‌سازی به قعر جدول بروند، در پایان لیگ شانزدهم نیز همین جایگاه را داشته باشند و دسته یکی شوند.

عکس‌ها از: سجاد ایمانیان

 

منبع: ورزش سه