کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان معتقد است تنها در یک صورت به خاطر تخلف نقل و انتقالاتی از تراکتورسازی امتیاز کسر خواهد شد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، محرومیت نقل و انتقالاتی که برای استقلال رخ داده بود، برای تراکتورسازی نیز تکرار شده است. حالا سوالات بزرگی در این خصوص مطرح است؛ از نوع محرومیت تراکتورسازان گرفته تا بازنده اعلام شدن این تیم در بازی‌هایی که تخلف احتمالی داشته است.


از این رو «رضا شاه‌منصوری» کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: طبق موازین حقوقی اگر در پنجره زمستانی نقل و انتقالی قبل از ابلاغ حکم صورت گرفته باشد مشکلی در استفاده از بازیکنانی که اضافه شده اند وجود ندارد و تنها در صورتی مشکل ساز خواهد شد که جذب بازیکنان بعد از ابلاغ حکم انجام شود.


وی ادامه داد: از نظر قانونی یک حکم در دو مقطع لازم الاجرا می باشد. اول؛ از تاریخ ابلاغ رای. و دوم؛ از تاریخ قطعیت رای. ضمن اینکه یک سری آرای فیفا قابل تجدیدنظر و اعتراض هستند و برخی هم اینگونه نیستند.


«به جهت اینکه تراکتورسازی تنها تیم نظامی حاضر در لیگ برتر است و عالیشاه و نوراللهی چاره ای جز انتخاب این تیم نداشتند، آیا در این موضوع مستثنا نمی‌شوند؟» ایشان در پاسخ به این سوال گفت: در احکام، موضوعات و مواردی که مجموعا ذیل تنبیهات انضباطی فیفا قرار می‌گیرند، باید عین آنچه که انشا شده انجام گردد. با این حساب وقتی اعلام میشود که باشگاه تراکتورسازی از انجام هرگونه فعالیت نقل و انتقالاتی محروم است یعنی این قانون شامل همه بازیکنان اعم از سرباز و غیر سرباز می‌گردد.


کارشناس مسائل حقوقی فوتبال در ادامه افزود: در صورتی که رای صادره برای تراکتورسازی قطعی شده باشد بازیکنان جدید این تیم اجازه همراهی سرخپوشان در بازی‌های بعدی را ندارند.


شاه‌منصوری در ادامه گفتگو با خبرنگار ورزشی جام نیوز خاطر نشان کرد: حل چنین مشکلاتی دور از ذهن است. چیزی که پرواضح است این است که بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران به طور کامل مورد حمایت فیفا قرار دارند و از این رو احکامی که فیفا در این خصوص صادر می کند احکامی است که جنبه لازم الاجرا و قطعی دارد. شاید از صدور تا اجرا 10 تا 20 روز طول بکشد اما قطعا اجرا می‌شوند.


وی در پایان در خصوص بازنده اعلام شدن تراکتورسازی در بازی‌هایی که از خریدهای جدیدش استفاده کرده، گفت: آنچه که روی کاغذ مشاهده می کنیم این است که اگر جذب بازیکنان جدید بعد از ابلاغ حکم صورت گرفته باشد، انجام چنین اتفاقی قطعی خواهد بود.

450