گزارش زنده؛ پرسپولیس 1 - تراکتورسازی 0
سروش رفیعی با ارسال خود، وحید امیری را در موقعیت گلزنی قرار داد تا ضربه سر این بازیکن گل سوم سرخپوشان را رقم بزند.

شوک طارمی در ثانیه 90

  شاید اگر اتفاقات روز پایانی نقل و انتقالات رخ نمی‌داد اکنون شرایط متفاوتی در این بازی حاکم بود و دو تیم با تمرکز کامل برای کسب امتیازات این دیدار برابر یکدیگر قرار می‌گرفتند اما محرومیت تراکتورسازی ذهن بازیکنان این تیم و کادرفنی را در طول 48 ساعت اخیر به جایی جز این دیدار معطوف کرده. با این حال برانکو زنگ خطر را برای شاگردانش با نام بردن بازیکنانی که قادر به همراهی این تیم هستند و مسلما چیزی برای کسب پیروزی کم ندارند به صدا درآورد تا فینال لیگ همچنان جذاب و پر از حاشیه به نظر برسد و 90 دقیقه رویایی را پیش روی طرفداران دو تیم قرار دهد.

 
گزارش لحظه به لحظه حواشی این دیدار 

استادیوم آزادی                تماشاگر: 65 هزار نفر

داور: بیژن حیدری کمک داوران: رضا سخندان و آرمان اسعدی

  

01178241_copy.jpg

پرسپولیس:

 علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، رامین رضاییان، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، مهدی طارمی و وحید امیری

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، محسن بنگر، محمد ایرانپوریان، محمدرضا مهدی‌زاده، سعید آقایی، محمد نوری، کرار جاسم، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی و فرزاد حاتمی.

سرمربی: امیر قلعه نویی

  01178261.jpg

  

شرح نیمه اول:

 شوک بزرگ به تراکتوری که این روزها عادت کرده با اخبار عجیب بحران را تجربه کند. شاگردان امیر قلعه نویی که با توجه به ممنوعیت از حضور در نقل و انتقالات اجازه سود بردن از بازیکنان جدید خود را نداشتند، در همان دقایق ابتدایی با گل مهدی طارمی شرایط را بحرانی تر از گذشته دیدند و این در حالی بود که قلعه نویی روی نیمکت خود نیز بازیکنی برای تغییر جریان بازی در اختیار ندارد.

با این حال بعد از این گل، بازی با میدانداری پرسپولیس و بدون خلق موقعیت خطرناک ادامه یافت تا در دقیقه 25 رامین رضاییان کار را برای تراکتورسازی سخت تر کند. اشتباه مجدد از مدافعان تراکتورسازی در آفساید گیری موقعیت خوبی در اختیار امیری و طارمی قرار داد که در نهایت رضاییان با فرصت طلبی از آن سود برد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند. 

قلعه نویی بعد از این گل تنها بازیکن قابل اتکای خود روی نیمکت را نیز به زمین فرا خواند تا ادینیو با حضور در پیشانی خط حمله تراکتورسازی فشار را از روی تیمش بردارد و شاگردان برانکو را به عقب براند. 

بازی اما همچنان در اختیار شاگردان برانکو قرار داشت و چند موقعیت مناسب می توانست تلخی این شکست در نیمه اول را بدتر از قبل کند که اینبار درخشش اخباری مانع از این اتفاق شد و در نهایت نتیجه در 45 دقیقه ابتدایی با دو گل به سود پرسپولیس خاتمه یافت تا قلعه نویی برافروخته راهی رختکن شود.

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه 9: مصدومیت محمدرضا اخباری باعث قطع جریان بازی در این لحظات شد و کادرپزشکی برای مداوای دروازه بان تراکتور راهی زمین شدند.

دقیقه 20: ارسال ضربه ایستگاهی برای تراکتورسازی از سمت چپ دقاعی پرسپولیس از سوی کرار انجام شد که توپ در آستانه فرصت طلبی محسن بنگر پیش تاخته از سوی مدافعان سرخپوش از منطقه جریمه دور شد.

دقیقه 28: ارسال ضربه ایستگاهی جسبیده به محوطه جریمه با دفع اخباری فرصت گلزنی را از پرسپولیسی ها گرفت.

دقیقه 32: پاس عمقی سروش رفیعی به مهدی طارمی این بازیکن را بار دیگر با اخباری تک به تک کرد که اینبار واکنش این دروازه بان و خروج به موقعش مانع از باز شدن دروازه تراکتورسازی شد.

دقیقه 42: برخورد هادی محمدی و سروش رفیعی باعث مصدومیت شدید شماره 7 سرخپوشان شد تا بازی برای دقایقی قطع شود و تیم امداد هافبک پرسپولیس را به بیرون از زمین منتقل کرد.

دقیقه 47: برخورد با ادینیو درون محوطه جریمه پرسپولیس را تراکتوری ها اعتقاد به خطای پنالتی داشتند که با دستور داور مبنی بر ادامه بازی همراه شد.

دقیقه 49: شوت سرکش سروش رفیعی در حالی که تماشاگران را برای گل نیم خیز کرده بود با دفع محمدرضا اخباری همراه شد.

دقیقه 51: شوت محمد ابراهیمی از پشت محوطه جریمه با اختلاف از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه 58: ارسال ضربه ایستگاهی از سوی کرار با خروج اشتباه بیرانوند همراه شد که در ادامه مدافع پرسپولیس توپ را دور کرد. بیرانوند اما معتقد بود مهاجم حریف روی او مرتکب خطا شده است.

دقیقه 60: ارسال از سوی ایرانپوریان به داخل هجده قدم با ضربه ناقص محمد ابراهیمی همراه شد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 63: ضربه ایستگاهی برای کرار اینبار از سمت چپ با ضربه سر محمدی فرصت خوبی برای تراکتور شکل داد که توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 66: فرار مهدی طارمی و حضور در محوطه شش قدم با ارسال او برای امیری همراه شد که توپ با سرعت بالا از جلوی شماره 19 سرخپوشان عبور کرد تا گل چهارم شکل نگیرد.

دقیقه 67: بار دیگر اشتباه از خروج از سوی بیرانوند موقعیت خطرناکی برای تراکتور و فرزاد حاتمی شکل داد که این موقعیت را مدافعان این تیم دفع کردند.

دقیقه 72: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس که با ضربه دیدنی رامین رضاییان با برخورد به تلاقی تیرک عمودی و افقی راهی اوت شد.

دقیقه 76: ارسال پاس عمقی 50 متری از سوی محسن مسلمان برای طارمی و تک به تک شدن این مهاجم با اخباری با ضربه ناقص او همراه شد و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

 

حاشیه:

 

* بازیکنان تراکتور ساعت ١٤:٠٨ دقیقه وارد زمین شدند و مستقیما به سمت حدود ٦ هزار هوادار خود رفتند و به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند.

* محسن بنگر و محمد نورى از سوى هواداران پرسپولیس مورد تشویق قرار گرفتند و به سمت آنها رفتند.

* بازیکنان پرسپولیس یک دقیقه بعد بازیکنان تراکتور به چمن آمدند و مورد تشویق شدید هواداران خود قرار گرفتند.

* علیرضا بیرانوند بیش از سایر بازیکنان مورد تشویق قرار گرفت و در کنار رادوشوویچ به ابراز احساسات آنها پاسخ دادند. خواندن شعر بارو بارو براى تشویق دروازه بان خرم آبادى سرخپوشان از اتفاقات جالب توجه روى سکوها بود.

* دقیقه 24 هواداران پرسپولیس به تشویق هادی نوروزی، کاپیتان فقید خود پرداختند و یاد و خاطره او را زنده نگه داشتند.

* تشویق ایسلندی پرسپولیس 65 هزار نفره در دقیقه 70، فضای استادیوم را کاملا تحت تاثیر قرار داد.

 

منبع: ورزش سه