لیگ قهرمانان آسیا چشم انتظار استقلال ایران
استقلال، پرافتخارترین باشگاه کشور در رقابتهای آسیایی، در نیم فصل دوم لیگ برتر کشورمان سیر صعودی قابل توجهی داشته و با کسب دوازده امتیاز از پنچ بازی، بعد از پرسپولیس که هر پنج بازی خود را برده است، بهترین باشگاه کشورمان در نیم فصل دوم لیگ برتر بوده است.

استقلال تهران و السعد در ورزشگاه یک دست آبی پوش

روز سه شنبه، نوزدهم بهمن استادیوم آزادی یک دست آبی می شود تا تیم استقلال ایران و السد قطر که هر یک دو بار قهرمانی در جام قهرمانان آسیا را در کارنامه خود دارند، در یک بازی پلی آف، تکلیف تنها سهمیه باقی مانده در گروه A را روشن کنند و تیم پیروز این بازی مجوز حضور در جام باشگاه های آسیا را دریافت خواهد کرد.

استقلال تهران، پرافتخارترین باشگاه کشور در رقابتهای آسیایی، در نیم فصل دوم لیگ برتر کشورمان سیر صعودی قابل توجهی داشته و با کسب دوازده امتیاز از پنچ بازی، بعد از پرسپولیس که هر پنج بازی خود را برده است، بهترین باشگاه کشورمان در نیم فصل دوم لیگ برتر بوده است.

استقلال تهران با توجه به عملکرد خوبی که در نیم فصل دوم از رقابتهای لیگ برتر کشورمان از خود نشان داده است و از آنجا که از حمایت هواداران پرشور خود در این بازی برخوردار خواهد بود، اگرچه در مقابل حریف خوب و پرستاره‌ای چون السد قطر را دارد، اما می تواند با شکست این تیم، یکی دیگر از نمایندگان فوتبال کشورمان در جام باشگاه های آسیا باشد.

اگر می خواهیم در مقابل السد تیم برتر و پیروز میدان باشیم، باید در کنار آمادگی بازیکنانمان در ابعاد فنی و روحی- روانی، شناخت کاملی نیز از تیم حریف داشته باشیم.

مهمترین مسئله‌ای که کادر فنی استقلال باید به آن توجه ویژه داشته باشد، این است که بازیکنان حریف با شیفت خوبی که با پرس در خط میانی تکمیل می شود، بازیکنان صاحب توپ ما را تحت فشار می گذارند تا با تصاحب توپ، وارد مرحله دوم برنامه تاکتیکی شان شوند و نقش ژاوی با تجربه‌ای بالا و توانمندی فنی، در فاز انتقال دفاع به حمله در اینجا دیده می شود.

بازیکنان تیم السد قطر روی محور خاصی که بیشتر بین ژاوی و خلفان ابراهیم ایجاد می کنند، به دروازه حریف نزدیک شده و ایجاد خطر می‌کنند.

اگر بازیکنان استقلال در مقابل پرس قطری ها، شیوه پرس شدیدتر را در دستور کار خود قرار دهند، با توجه به قدرت دوندگی و جنگندگی خود می توانتد موفق باشند؛ چراکه در مقابل آنها در لیگ قطر هیچ تیمی به این شیوه بازی نکرده و با پرس شدیدتر روی آنها و توپهای به دست آمده، می توان قبل از اینکه سازمان دفاعی شان فرصت شکل گیری لازم را داشته باشد، به دروازه آنها برسند.

 

منبع: ورزش سه