از بچه 6 ساله هم بپرسی می داند کدام تیم قهرمان خواهد شد
مهاجم نفت آبادان گفت: «یک میلیارد از چند تیم طلب دارم مالیاتش را هم باید بدهم ولی هیچ کسی نیست بگوید بیا یک میلیون از طلبت را بگیر !ولی خارجی ها راحت چند برابر طلبشان را می‌گیرند.»

پرسپولیس را می‌بریم و سیزده را به در می کنیم

 نفت آبادان در سه بازی اخیر خود موفق به گلزنی نشده و در این راستا فیروز کریمی سرمربی تیم به دنبال جذب یک مهاجم است تا شاید این مشکل را برطرف کند.

این تیم یک بدشانسی دیگر آورد که این بدشانسی مصدومیت رضا نوروزی تنها مهاجم تخصصی نفت است که چند هفته ای به دور از میادین بازی خواهد بود.

حرف های نوروزی در این خصوص را بخوانید:‌

 

* ‌مصدومیتت جدی است؟

- آنقدر هم جدی نیست. سه هفته دیگر برمی‌گردم.

 

*‌ از کدام ناحیه مصدوم شدی؟

- پارگی مینیسک زانو که دو روز پیش عمل کردم و به زودی برمی‌گردم.

 

* به ‌بازی های امسال که نمی‌رسی؟

- چون تعطیلی هم داریم به بازی پرسپولیس در سال آینده که دوازدهم فروردین است می‌رسم.

 

* ‌پس با این اوصاف سیزده بدرتان خراب می‌شود؟

- چرا؟

 

*‌چون می‌بازید و ...

- ‌اتفاقا پرسپولیس را می‌بریم و با خیال راحت سیزده را به در می‌کنیم.

 

* ‌قهرمان لیگ چه تیمی می‌شود؟

- این که سئوال پرسیدن ندارد! از یک بچه شش ساله هم بپرسی می‌گوید پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود. در قهرمانی پرسپولیس یک درصد هم شک نکنید.

 

* پس چرا گفتی پرسپولیس را می‌بریم و با خیال راحت می‌رویم سیزده بدر.

- چون راهی جز بردن پرسپولیس نداریم. این را هم یادآور شوم پرسپولیس سه بازی هم ببازد باز هم قهرمان می‌شود پس با یک باخت اتفاقی رخ نمی‌دهد.

 

* داستان جذب سجاد شهباززاده چیست؟

- خبر خاصی ندارم ولی اگر این اتفاق رخ دهد خیلی خوب است چون سجاد به درد هر تیمی می‌خورد.

 

* ‌چرا همه تیم ها او را می‌‌خواهند. مگر قحطی مهاجم است؟

- خب طبیعی است که همه تیم ها او را بخواهند. شهباززاده به کار هر تیمی می‌آید و می‌تواند کمک کند.

 

* ‌فکر می‌کنی آبادان بیاید؟

- با توجه به این که اکثر تیم ها او را می‌خواهند بعید می‌دانم این اتفاق رخ دهد. وقتی یک تیم تهرانی یا اصفهانی پول خوب می‌دهد فکر می‌کنی شهباززاده بیاید نفت بازی کند؟

 

* خود تو با آمدن او مشکلی نداری؟

- چه مشکلی داشته باشم. من از خدایم است که مهاجمی مثل شهباززاده بیاید و به نفت کمک کند.

 

* ‌نظر تو در مورد این داستان کسر امتیاز و ممنوعیت جذب بازیکن از سوی تعدادی از تیم ها از جمله تراکتورسازی و استقلال چیست؟

- بالاخره وقتی قانون باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. ای کاش لیگ ما هم قانون داشت و بازیکنان طلبکار می‌توانستند حقشان را بگیرند. من الان یک میلیارد از چند تیم طلب دارم مالیاتش را هم باید بدهم ولی هیچ کسی نیست بگوید بیا یک میلیون از طلبت را بگیر! ولی خارجی ها راحت چند برابر طلبشان را می‌گیرند.

 

*‌ چرا بازیکنان داخلی دستشان به هیچ کجا نمی‌رسد و نمی‌توانند حتی 10 درصد از پولشان را بگیرند؟

- متاسفانه مشکل کلی است. الان لیگ افغانستان حرفه ای شده ولی لیگ‌‌برتر ما هنوز آماتور هم نیست چه برسد به لیگ حرفه ای! تیم‌ملی ما جام ملت های آسیا در سال 2011 در قطر اردو داشت در کمپی که ما حضور داشتیم ده تا زمین مخمل استاندارد داشت یکی از یکی بهتر ولی الان سال 2017 است نه زمین تمرین درست و حسابی داریم نه زمین بازی که به درد بخور باشد. اگر ما زمین تمرین خوب داشتیم در تمرین این طوری مصدوم نمی‌شدیم. شما نگاه کنید چند نفر در زمین تمرین مصدوم می‌شوند؟

 

* ‌منصوریان نیز از این موضوع ناراضی بود. ‌

- همه ناراضی هستند. شما به زمین بازی و تمرین تیم ها دقت کنید. کدام تیم هم زمین تمرین خوب دارد و هم زمین بازی. الان یک بغل پا زدن برای بازیکنان سخت شده و ما آنقدر برای استپ کردن و بغل پا زدن بالا و پایین پریدیم شدیم بوروسلی و می‌توانیم نقش بوروسلی را بازی کنیم!

 

* پس کی‌روش هم حق دارد این همه نگران تیم‌ملی باشد؟

- قطعاً باید نگران باشد و از آینده بترسد وقتی در لیگ‌‌برتر هیچ امکاناتی وجود ندارد چطور او به آینده امیدوار باشد. در فوتبال ما بازیکن خارجی می‌آید بدون انجام بازی تمام حق و حقوقش را می‌گیرد و اگر هم ندهند شکایت می‌کند و چند برابرش را طلب می‌کند ولی بازیکنان داخلی هیچ موقع به آن نمی‌رسند. به نظر من اگر فوتبالیست ها یک کمی سرمایه داشته باشند بروند فلافل فروشی باز کنند بیشتر در می‌آورند.

 

* به خود تو به خاطر چقدر بدهی اجازه بازی ندادند‍! ‌

- فوتبال ایران همین است و بعید می‌دانم حالا حالاها حرفه ای شود!

 

منبع: روزنامه نود