سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: «برای پایان دادن به بدهی های باشگاه ها باید تسهیلاتی برای باشگاه ها قرار دهیم و در دراز مدت از آن ها بخواهیم پس بدهیم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، امیر عابدینی در گفتگو با برنامه رادیویی 4-4-2 درباره درخواست کارلوس کی روش مبنی بر محروم کردن برانکو ایوانکوویچ اظهار داشت: «گاهی اوقات اتفاقات عجیبی در بخش خبری می افتد. به هیچ عنوان چنین مطلبی در فدراسیون شنیده نشده است. حرفه ای بودن مربیان اجازه نمی دهد که آن ها از چهارچوب خود خارج شوند. با این وجود کی روش هرگز غیر حرفه ای حرف نمی زند. کی روش نه این را خواسته و نه خواهد خواست.»

وی افزود: «ما در آسیا در رقابت نابرابری قرار گرفته ایم. آسیا در تمام ابعاد رشد کرده است. چه در تعامل با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا. باشگاه های ما به هیچ عنوان با باشگاه های دیگر کشورها قابل مقایسه نیستند.»

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال اذعان داشت: «حتی اگر تمام خوش باوری های خود را لحاظ کنیم پرسپولیس و استقلال از 3090 مبلغ 35 میلیارد تومان گرفته اند. حتی اگر 10 یا 15 درصد بدهی هایشان را هم بدهند چیزی نزدیک 20 میلیارد باقی می ماند. اما تیمی که می خواهد در جام باشگاه ها بازی کند 10 میلیارد می خواهد. هزینه ها الی ماشاءالله است. ضمن اینکه فکر می کنم مجموع درآمد این باشگاه ها از سایر اسپانسرها 10 میلیارد تومان باشد. به عقیده من روند دریافت پول از اسپانسر روند مناسبی نبوده است.»

وی اذعان داشت: «برای پایان دادن به بدهی های باشگاه ها باید تسهیلاتی برای باشگاه ها قرار دهیم و در دراز مدت از آن ها بخواهیم پس بدهیم. کاری که در ترکیه انجام شد.»

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال گفت: «ما از سال 93 و 94 به بعد با مصوبات دولت بخش عمده ای از مشکلات مالیاتی را برطرف کردیم اما برخی از باشگاه های ما دیون مالیاتی دارند. از سال 80 و 81 به بعد دیون باشگاه های مثل استقلال و پرسپولیس انباشته شدند. برخی از این دیون باید پرداخت شود.»

عابدینی در ارتباط با میزان درآمد سرخابی ها از اسپانسر خاطرنشان کرد: «اپراتور، تجمیع کننده و شرکت واسطه می برد و سهم باشگاه ها بسته به اسمس های 6 و 4 تقسیم می شود. من مطمئنم 80 درصد از این هزینه ها می رود و کل مبلغ به سیستم باشگاهی نمی رسد. الان روش دیگری هم نیست. اسپانسر روی پیراهن همین 3090 است اما معتقدم درآمد باشگاهها با این هزینه تامین نمی شود. البته الان با عنایت مجلس، 0.27% درصد از ارزش افزوده که به ورزش اختصاص می یابد می تواند مشکلات را برطرف سازد.»

وی درباره صحبت های مهدی تاج مبنی بر اینکه مبلغی به ارزش 400 هزار دلار به حساب باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واریز شده، تصریح کرد: «من می دانم که تاج در این هفته گذشته تمام دغدغه اش این بوده که راه حلی پیدا کند و مشکلات را جمع کند. از اتفاقات نامیمون ورزش ما این است که ما هرگز در بخش بین الملل برنده نیستیم. همین که پول چند سال قبل تازه به ما رسیده است و باشگاه های ما پول جام جهانی برزیل را دریافت نکرده اند. این یک ظلم دادگاه های فیفا در برابر ما است. ممکن است وکلای ما بگویند خوب دفاع نمی کنیم. این طور نیست. گوش شنوایی نیست که دفاعیات ما را لحاظ کند. گاهی اوقات هم پول های ما بلوکه می شود.»

سرپرست سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال بیان داشت: «تاج خوشحال بود که کانالی پیدا شده است که می توانیم پول را دریافت کنیم. قرار بود پول ها به طلبکاران بین الملل تیم ها پرداخت شود. تراکتورسازی تیم بسیار محبوبی است و استقلال و پرسپولیس هویت ملی دارند. گاهی اوقات این اتفاقات رخ می دهد.»

عابدینی در خاتمه اذعان داشت: «ما واقعا از دوستان صدا و سیما توقع داریم که ما را به چالش نکشند. آن ها همیشه به ما کمک کرده اند و حامی ورزش کشور بوده اند. تنها با تعامل کارها درست می شود و این که بخواهیم قانون را به رخ هم بکشیم، کارها درست نمی شود.»

109