به گزارش"ورزش سه،" فردا دربی هشتاد و چهارم سرخابی های پایتخت در حالی برگزار می شود که طبق اعلام مسئولان صدا و سیما، عادل فردوسی پور گزارش این دیدار را برعهده خواهد داشت.

مطمئنا یک گزارشگر می تواند زیبایی های یک بازی را برای بیننده جذاب تر کند، البته با کمال انصاف و بی طرفی! در این مطلب گزارش های خاطره انگیز گزارشگرهای ویژه را مرور می کنیم.

عادل فردوسی پور: عادل فردوسی پور دو بازی خاطره انگیز در دربی را گزارش کرده که سال ها است این بازی در ذهن هواداران دو تیم باقی مانده است. سال 79 :اولین و جنجالی ترین دربی فردوسی پور به سال 79 بر می گردد، جایی که پرسپولیس ابتدا با گل بهروز رهبری فرد از حریف خود پیش افتاد اما محمد نوازی و مهدی هاشمی نسب(دقیقا اولین دربی بعد از جدایی از پرسپولیس) استقلال را جلو انداختند. در این بازی هاشمی نسب بعد از گلی که به پرسپولیس زد غش کرد و چند دقیقه ای روند بازی را قطع کرد اما این تمام حاشیه های این بازی عجیب نبود. استقلالی ها کم کم خود را برای پیروزی آماده می کردند که علی کریمی در دقیقه 89 گل مساوی را زد و پرسپولیس را از یک شکست نجات داد. در آن بازی پرویز برومند در یک صحنه با مشت به صورت پایان رافت کوبید و در پایان بازی هم درگیری محمد نوازی با حمید استیلی این بازی را کاملا جنجالی کرد و البته باعث محرومیت طولانی مدت آنها شد.

لیگ نهم: این بازی با برتری 2 بر یک پرسپولیس به پایان رسید اما چرا این بازی بسیار خاطره انگیز است؟ در آن دوره سال ها بود که بازی های دو تیم با نتیجه یک بر یک به پایان می رسید اما در آن بازی شاگردان مصطفی دنیزلی موفق شدند با دو گل مرحوم هادی نوروزی و کریم باقری در مقابل تک گل فرهاد مجیدی شاگردان صمد مرفاوی را شکست بدهند و به طلسم مساوی های دربی پایان بدهند و سه امتیاز را مال خود کنند.

جواد خیابانی لیگ یازدهم: جواد خیابانی یادآور خاطرات خوب برای هواداران استقلال است. او در بازی رفت لیگ یازدهم بازی را گزارش کرد که استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر صفر پرسپولیس را شکست بدهد. اهمیت این بازی از آن جهت است که یک تیم بعد از سال ها در دربی موفق شد حریف خود را با اختلاف بیشتر از یک گل شکست بدهد.

لیگ چهاردهم: بازی برگشت دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ چهاردهم با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و اهمیت آن از آن جهت است که قرمزهای تهرانی موفق شدند استقلال را دبل کنند و البته بعد از این بازی امیرقلعه نویی از سمت سرمربیگری استقلال کنار رفت.

پیمان یوسفی جام حذفی: پیمان یوسفی هم یک بازی خاطره انگیز برای استقلالی ها گزارش کرده است. او در لیگ یازدهم و در جام حذفی بازی را گزارش کرد که در نهایت با پیروزی 3 بر صفر استقلال به پایان رسید. این بازی در وقت های قانونی با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید اما طوفان آبی ها در وقت های اضافه شروع شد و این تیم با 2 گل مجتبی جباری و یک گل اسماعیل شریفات حریف خود را شکست داد و مظلومی به چهارمین برد پیاپی خود رسید و لقب پرویز سوبله چوبله را برای خود برگزید.

مزدک میرزایی لیگ یازدهم: مزدک میرزایی دربی را گزارش کرد که در آن پرسپولیسی ها موفق شدند نوار پیروزی های پیاپی استقلالی ها را پاره کنند. در این بازی استقلال با 2 گل میداوودی و فریدون زندی از حریف خود جلو افتاد، مهرداد اولادی از زمین بازی اخراج شد و همه منتظر برد پنجم استقلال بودند اما معجزه ای به نام ایمون زائد همه چیز را تغییر داد. او در 10 دقیقه 3 گل به استقلال زد و یکی از تاریخی ترین پیروزی های پرسپولیس را رقم زد.

محمدرضا احمدی لیگ پانزدهم: محمدرضا احمدی دربی را گزارش کرد که پرسپولیسی ها هیچ وقت آن را فراموش نمی کنند. در این بازی تیم اوج گرفته برانکو استقلال را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد تا یکی از تلخ ترین بازی های تاریخ این باشگاه رقم بخورد.

بهرام شفیع شفیع این اواخر دربی را گزارش نکرده است و آخرین آن به سال 1382 برمی گردد. در 13 بهمن آن سال دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف هم رفتند و در نهایت دیدار با تساوی 1-1 به پایان رسید و البته هر دو گل در همان نیمه اول زده شد. داوود سید عباسی بسیار زود برای استقلال گلزنی کرد و حامد کاویانپور همان نیمه اول کار را به تساوی کشاند. از 22 بازیکن اصلی آن بازی اکنون کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس و محمد خرمگاه در کادرفنی استقلال حضور دارند.