مربی تیم ملی بوکس عملکرد بوکسورهای تیم ملی در تورنمنت جاده ابریشم را فراتر از سطح توقعات اعلام کرد و این مسابقات را محک جدی برای بوکسورها دانست.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز و به نقل از ایسنا، علی مظاهری سطح مسابقات جاده ابریشم را بالا دانست و گفت: سطح این مسابقات به دلیل حضور کشورهایی چون روسیه، قزاقستان و خود کشور آذربایجان ، مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات بالا رفته بود. تیم ملی بوکس در این دوره از رقابت ها عملکردی بالاتر از سطح توقعات داشت و پس از آمدن مربی کوبایی این اولین محک جدی بوکسورهای تیم ملی برای مشاهده سطح آمادگی آنها بود.

او همچنین از عملکرد بوکسورهای ایرانی در این رقابت‌ها ابراز رضایت کرد و افزود: هدف ما از اعزام بوکسورها به این تورنمنت کسب تجربه و محک زدن آنها بود و از نظر آمادگی بوکسورهای ما به سطح بسیار بالایی رسیده اند. سه، چهار بوکسور ما اولین دیدارهای رسمی خود را تجربه کردند که نشان از جوانگرایی در تیم ملی بوکس است، همین مسائل باید سطح انتظارات را از تیم ملی پایین‌تر بیاورد. هدف اصلی ما تورنمنت کشورهای اسلامی است و امیدوارم که بتوانیم نتایج خوبی را در این تورنمنت بسیار مهم کسب کنیم.

مظاهری همچنین در مورد انتخاب بوکسورهای تیم ملی برای بازی های کشورهای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: چند بوکسور ما در تورنمنت جاده ابریشم عملکرد راضی کننده‌ای داشتند و امکان این که آنها به این مسابقات اعزام شوند وجود دارد. در هر وزن ما تقریبا دو بوکسور خوب داریم که با نظر کمیته فنی مشخص خواهد شد کدام یک از آنها به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام شود تا بهترین نتایج را کسب کنیم.

مربی تیم ملی بوکس در پایان به برگزاری اردوهای تیم ملی از هفتم فروردین ماه اشاره کرد و گفت: با برگزاری اردوها مربی کوبایی برنامه های خود را در اختیار فدراسیون قرار می‌دهد تا بتوانیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم. اردوهای خارجی را هم در برنامه های خود داریم که اگر بتوانیم شرایط را فراهم کنیم به این اردوها و بازی های تدارکاتی اعزام می شویم.

109