دبیر سازمان لیگ فوتسال تأکید کرد: امکان تکرار تمام بازی‌های تیم مقاومت قرچک وجود ندارد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز و به نقل از تسنیم، طبق قانون سازمان لیگ فوتسال تیم‌های لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور نباید از بازیکنانی که در فصل جاری لیگ برتر بازی کرده‌اند، استفاده کنند. تیم مقاومت قرچک صدرنشین لیگ دسته اول بدون توجه به این قانون از طاها نعمتیان و حمید کاه‌بنده دو بازیکن پیشین تیم مقاومت البرز استفاده کرده است. بر همین اساس چند تیم دسته اولی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرده و مدعی شده‌اند تیم مقاومت بدون مجوز از این دوبازیکن استفاده کرده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از شکایت تیم‌های لیگ دسته اولی حکم به تکرار شش مسابقه تیم مقاومت قرچک داد، اما کمیته فوتسال در جلسه قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف لیگ دسته اول فوتسال نام تیم مقاومت قرچک را در جدول قرار داد و به نوعی حکم کمیته انضباطی را وتو کرد.

کاظم سلیمانی در این خصوص گفت: این امکان وجود ندارد که همه بازی‌ها را تکرار کنیم. به طور قانونی ما حق داریم که به این حکم اعتراض کنیم. ما مدارک جدیدی را به کمیته انضباطی برده و درخواست اعاده رسیدگی به این حکم کرده‌ایم. ما از قبل برنامه خودمان را ارائه کردیم، پلی‌آف لیگ دسته اول باید از 15 فروردین شروع شود، زیرا طبق برنامه لیگ برتر از تاریخ 15 خرداد شروع خواهد شد و باید دو تیم صعودکننده به لیگ برتر هر چه سریع‌تر مشخص شوند. مجبور هستیم که پلی‌آف را هر چه سریع‌تر برگزار کنیم به همین دلیل از کمیته انضباطی خواستیم تا دوباره به این حکم رسیدگی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا کمیته فوتسال درخواست رسیدگی مجدد به این پرونده را کرده یا اینکه رأی را به طور کلی وتو کرده است؟»، تصریح کرد: بحث وتو مطرح نیست، ما برنامه خودمان را از قبل ارائه کردیم و گفته‌ایم امکان اینکه بازی‌های تیم مقاومت قرچک تکرار شود، وجود ندارد. به همین دلایل درخواست رسیدگی مجدد کردیم و کمیته انضباطی مشغول رسیدگی است.

دبیر سازمان لیگ فوتسال با بیان اینکه اظهارنظر‌های زیادی در این مدت شده است، خاطرنشان کرد: ما راه قانونی خودمان را می‌دانیم و سال‌ها کار انضباطی کرده‌ایم. به رأی کمیته انضباطی احترام می‌گذاریم. به هر حال آنها مقام‌های مافوق ما هستند و در نهایت هر دستوری بدهند قابل اجراست. به‌هر حال ما درخواست رسیدگی مجدد به این پرونده را کرده‌ایم و این حق ماست. در هر صورت نباید لیگ ما هم زیر سؤال برود. امکان اینکه هفت بازی را تکرار کنیم، وجود ندارد.

سلیمانی در خصوص اینکه اگر کمیته انضباطی دوباره همین حکم را صادر کند، کمیته فوتسال چه تصمیمی را خواهد گرفت،‌ گفت: در هر صورت ما پس از آن از رئیس فدراسیون درخواست می‌کنیم این حکم به شورای حکمیت و کمیته استیناف برود. طبق ماده 82 هم که به آن مراجعه کرده‌اند، این حکم در اختیار سازمان لیگ است و می‌تواند یا بازی‌ها را تکرار کند و یا بازی‌ها را 3 بر صفر کند. اگر کمیته انضباطی بازی‌ها را 3 بر صفر می‌کرد دست ما باز بود و می‌توانستیم این کار را انجام دهیم اما امکان اینکه بازی‌ها تکرار شود وجود ندارد. هیچ جای دنیا چنین قانونی وجود ندارد که تمام بازی‌ها تکرار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «اگر تیم مقاومت قرچک در بازی‌های خود 3 بر صفر بازنده اعلام شود یک تیم دیگر را جایگزین او خواهند کرد یا خیر؟‌»، عنوان کرد: نه، این‌طور نیست. در آیین‌نامه انضباطی هم داریم، معمولاً یک بازی را 3 بر صفر می‌کنند یا حداکثر 10 امتیاز از یک تیم کم می‌کنند. دست کمیته انضباطی اینجا باز است و چون بازیکنان خطا کار بودند، باشگاه مقصر نیست. کمیته انضباطی می‌تواند بازیکنان را محروم و باشگاه را جریمه کند. در مورد 3 بر صفر کردن نتایج هم دست کمیته انضباطی باز است و می‌تواند این کار را هم انجام دهد.

109