رده‌بندی پرتماشاگرترین لیگ‌های اروپایی مشخص شد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، با وجود قهرمانی تیم‌های اسپانیا در رقابت‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا طی سه فصل اخیر و قرار داشتن این تیم در صدر رده‌بندی برترین لیگ‌های اتحادیه فوتبال اروپا، لالیگا جزو سه لیگ برتر قاره سبز از نظر حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها نیست.

در رده‌بندی پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا یعنی لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا، سری A ایتالیا، بوندس‌لیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه از حیث حضور بیشترین تعداد تماشاگر در ورزشگاه‌ها، این لیگ برتر جزیره است که در صدر قرار دارد چرا که به طور میانگین 94.9 درصد از صندلی‌های استادیوم‌های 20 تیم حاضر در هفته‌های برگزاری مسابقات لیگ پر می‌شود.

بوندس‌لیگای آلمان با میانگین حضور 93.2 درصدی هواداران در ورزشگاه‌های 18 تیم حاضر در این رقابت‌ها، رده دوم را در اختیار دارد و پس از آن سری A ایتالیا که به طور میانگین 72.4 درصد ظرفیت ورزشگاه‌هایش در هر هفته از لیگ پر می‌شود، سوم است.

در جایگاه چهارم این رده‌بندی لوشامپیونه فرانسه است که به طور متوسط 63 درصد ظرفیت ورزشگاه‌هایش پرمی‌شود. در پله آخر نیز لالیگا قرار دارد که به طور متوسط تنها 46.7 درصد از ظرفیت ورزشگاه‌هایش در هفته‌های برگزاری این رقابت‌ها پر می‌شود.

450