تاهیتی
تاهیتی یکی از تیم‌های حاضر در جام کنفدراسیون‌ها در سال 2013 است.
جام کنفدراسیون‌ها از 15 جون در برزیل آغاز می‌شود. در اینجا به بررسی تاهیتی یکی از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها می‌پردازیم.

تاهیتی بزرگ‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر سوسیاتی در اقیانوس آرام است. این کشور که بر اثر فعالیت‌های آتش‌فشانی ایجاد شده، نزدیک به 200 هزار نفر جمعیت دارد.

این کشور نماینده قاره اقیانوسیه در جام کنفدراسیون‌هاست. آن‌ها اولین تیمی در قاره اقیانوسیه غیر از استرالیا و نیوزیلند هستند که قهرمان جام ملت‌های اقیانوسیه شده‌اند.

تاریخچه

تیم ملی فوتبال تاهیتی تاریخ چندان طولانی ندارد. اولین بازی ملی تیم رده 135 رده‌بندی فیفا، در سال 1952 برابر نیوزیلند بود که با تساوی 2 – 2 به پایان رسید.

آن‌ها اولین بار در مقدماتی جام جهانی 1994 در یک تورنمنت مهم شرکت کردند که پس از استرالیا در گروه خود دوم شدند و از صعود به مرحله بعد بازماندند و در تورنمنت‌های دیگر نیز همیشه پس از استرالیا و نیوزیلند تیم سوم بودند.

جام ملت‌های قاره اقیانوسیه در سال 2012 به میزبانی کشور جزایر سلیمان برگزار شد و تیم‌های میزبان – نیوزیلند – نیوکالدونیا – وانواتو – تاهیتی، فیجی، ساموآ و پاپوآ گینه نو در آن شرکت کردند که در نهایت تاهیتی با پیروزی یک بر صفر برابر نیوکالدونیا به قهرمانی رسید.

مربی تیم

سرمربی تیم ملی تاهیتی "ادی اتااتا" 42 ساله است که 5 بازی ملی نیز برای تیم ملی تاهیتی انجام داده است. او از سال 2010 سکان هدایت تیم ملی تاهیتی را بر عهده داشته است.

ستاره‌ها

خیلی سخت است که بخواهیم بازیکن بزرگی را برای این تیم در نظر بگیریم. با این حال استیوی چانگ هوی مهاجم این تیم بزرگترین بازیکن تاهیتی است که در 15 بازی ملی 7 گل به ثمر رسانده است.

حقایقی درباره فوتبال تاهیتی

- در کشور تاهیتی چمن طبیعی رشد نمی‌کند و برای تمامی بازی‌های این تیم از چمن مصنوعی استفاده می شود.

- تمام بازیکنان کشور تاهیتی به جز یک بازیکن در لیگ خودشان بازی می‌کنند. تنها لژیونر این تیم در لیگ یونان بازی می کند.

حقایقی درباره کشور تاهیتی

- هیچ حشره یا مار سمی در کشور تاهیتی وجود ندارد.

- در کشور تاهیتی صندوق پست برای فرستادن نامه نیست بلکه دوبار در روز این صندوق‌ها با نان تازه پر می‌شود تا مردم از آن‌ها استفاده کنند.

- پایتخت کشور تاهیتی، "پایت" است که به معنای سبد آب است.

تاهیتی چگونه به این مسابقه‌ها رسید؟

آن‌ها غیر از استرالیا و نیوزیلند تنها تیمی هستند که فاتح جام ملت‌های اقیانوسیه شده‌اند. بی‌شک حضور در جام کنفدراسیون‌ها افتخار بزرگی برای این کشور کوچک است.

برنامه بازی‌ها

تاهیتی – نیجریه، 27 خرداد، ورزشگاه مینه‌رائو

تاهیتی – اسپانیا، 30 خرداد، ورزشگاه ماراکانا

تاهیتی – اروگوئه، 2 تیر ، ورزشگاه پرنامبوچو

 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
بکام سفیر جهانی منچستریونایتد می‌شود
اسامی تیم ملی فوتبال نوجوانان اعلام شد
عجمان با خلعتبری قرارداد یک ساله امضا کرد
جمع دروازه‌بانان پرسپولیس کامل شد
سیمپسون ها حامیان اسپانیا در جام کنفدراسیون ها/ عکس