نتیجه ایران و آرژانتین
تیم ملی ایران با وجود عملکردی درخشان برابر آرژانتین با نتیجه یک بر صفر از این تیم شکست خورد.
دیدار ایران و آرژانتین با برتری یک بر صفر آبی سلسته به پایان رسید. تیم ملی ایران در این دیدار بیشتر چشم به ضد حملات داشت. هرچند که آرژانتینی‌ها به مراتب فرصت‌های بهتری داشتند اما شاگردان کی‌روش با دفاعی چند لایه نمایشی قابل قبول ارائه دادند و اگر کمی خوش شانس بودند می‌توانستند با حداقل یک امتیاز کار را به پایان ببرند.

تیم ملی ایران با ترکیب علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، مسعود شجاعی، امیرحسین صادقی، احسان حاج صفی، مهرداد پولادی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد و تیم ملی آرژانتین با ترکیب رومرو، گارای، پابلو زابالتا،‌ آنخل دی‌ماریا، لیونل مسی، خاویر ماسکرانو، مارکوس روخو، فدریکو فرناندس، سرخیو آگرو، هیگواین و گاگو در این دیدار به میدان رفتند.

گزارش نیمه اول:

تیم ملی ایران بر خلاف انتظارها در ابتدای بازی تلاش کرد توپ را بیشتر در میانه‌های میدان حفظ کند. با این حال شاگردان کی‌روش در دقیقه پنجم این دیدار فرصت مناسبی برای گلزنی هم به دست آوردند. ارسال یک ضربه کاشته از سوی اشکان دژاگه به سیدجلال حسینی رسید که ضربه سر این بازیکن با فاصله‌ای اندک از کنار دروازه آرژانتین راهی اوت شد.

با گذشت حدود 10 دقیقه از این دیدار آرژانتینی‌ها بر بازی سوار شدند و از جناحین تلاش کردند تا دفاع چند لایه ایران را باز کنند. هرچند مدافعان ایرانی در برخی موارد دچار اشتباهات فردی می‌شدند اما مانع از ایجاد فرصت مسلم گلزنی برای تیم آرژانتین شدند. با این حال در دقیقه 14 این دیدار هافبک‌های آرژانتین با یک پاس در عمق "هیگواین" را در مصافی تک به تک با علیرضا حقیقی قرار داد و دروازه‌بان تیم ملی ایران با خروج به موقع ضربه این مهاجم نامدار آرژانتینی را دفع کرد تا بهترین فرصت این دیدار تا این لحظه به گل تبدیل نشود.

در دقیقه 19 این دیدار در حالی که دفاع چند لایه تیم ملی تلاش می‌کرد فضاهای خود را بپوشاند "آنخل دی‌ماریا" تلاش کرد با یک شوت از پشت محوطه جریمه راه حلی برای گلزنی به ایران پیدا کند اما ضربه او با اختلاف زیادی از بالای دروازه ایران راهی اوت شد.

در دقیقه 22 آرژانتینی‌ها تلاش کردند با خلاقیت دروازه ایران را باز کنند و حرکت ترکیبی مناسب مهاجمان این تیم می‌رفت تا دروازه ایران را باز کند. پاس خوب "هیگواین" فضای شوت‌زنی مناسبی را به "آگوئرو" داد و این بازیکن با ضربه‌ای فنی تلاش کرد دروازه ایران را باز کند اما علیرضا حقیقی با دست مخالف و به زیبایی این توپ را دفع کرد تا حساب کار همچنان صفر بر صفر باقی بماند. رسانه‌هایی که بازی را زنده پوشش می‌دهند به تمجید از واکنش‌های خوب حقیقی پرداخته‌اند.

در دقیقه 24 ارسال یک کرنر از سوی "دی‌ماریا" با ضربه سر "روخو" همراه شد. ضربه سر این بازیکن با اختلافی اندک از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

در دقیقه 31 این دیدار آندرانیک تیموریان پشت محوطه جریمه روی "مسی" مرتکب خطا شد و این ضربه آزاد را "مسی" زد و این توپ با اختلافی اندکی از کنار دروازه ایران به اوت رفت.

بعد از این فرصت آرژانتین، تیم ملی ایران کمی از لاک دفاعی خارج شد و تلاش کرد با پاس‌های به سمت کناره زمین، آرژانتینی‌ها را کمی به عقب براند. در این میان آرژانتینی‌ها با دفع فرصت‌های ایران چند بار فرصت مناسب بازی‌سازی را داشتند که با عملکرد خوب هافبک‌های ایرانی موقعیتی به دست نیاوردند. در این میان درخشش تیموریان از مواردی بود که مانع از ایجاد فرصت برای آرژانتینی‌ها شد.

در دقیقه 36 رضا قوچان نژاد که برای کمک به خط دفاعی به عقب آمده بود روی یکی از هافبک‌های آرژانتین پشت محوطه جریمه ایران مرتکب خطا شد که "لیونل مسی" این ضربه را روی دروازه ارسال کرد و "گارای" با یک ضربه سر تلاش کرد دروازه ایران را باز کند اما توپش با اختلافی ناچیز راهی اوت شد.

در دقیقه 41 ارسال یک کرنر از سوی اشکان دژاگه با ضربه سر سید جلال حسینی همراه شد. ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناک از بالای دروازه آرژانتین به اوت رفت.

در نهایت نیمه نخست بدون عبور توپ از هیچ یک از خط دروازه‌ها به پایان رسید.

گزارش نیمه دوم:

با آغاز نیمه دوم این آرژانتینی‌ها بودند که بازی را بهتر آغاز کردند و بر توپ و میدان مسلط بودند. شوت "زابالتا" در دقیقه 49 می‌توانست دروازه ایران را باز کند اما ضربه او با اختلافی ناچیز راهی اوت شد.

در ادامه در دقیقه 52 تیم ملی ایران بهترین فرصتش را از دست داد. حرکت خوب شجاعی با ارسال دیدنی منتظری همراه شد و رضا قوچان نژاد با یک ضربه سر زیبا می‌توانست دروازه آرژانتین را باز کند اما دروازه‌بان آرژانتینی واکنشی بی‌نظیر داشت و مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد. پس از این فرصت جواد نکونام از ایران با کارت زرد داور روبه‌رو شد.

اندکی بعد اشکان دژآگه در محوطه جریمه آرژانتین متوقف شد ولی داور صرب اعتقادی به خطای مدافع نداشت.

در دقیقه 60 لیونل مسی با یک حرکت پا به توپ یک فرصت شوت‌زنی برای خودش ایجاد کرد و از پشت محوطه جریمه تیم ایران اقدام به شوت‌زنی کرد و ضربه‌اش به شکل بسیار خطرناک به اوت رفت.

در دقیقه 64 این دیدار احسان حاج صفی با یک شوت از پشت محوطه جریمه آرژانتین تلاش کرد گل اول ایران را به ثمر برساند اما ضربه او با برخورد به مدافع آرژانتینی راهی کرنر شد. این کرنر ارسالی می‌توانست دروازه آرژانتین را باز کند اما استرس مهاجمان تیم ملی مانع از فروپاشی دروازه آرژانتین شد.

در دقیقه 67 این دیدار ایران یکی از بهترین فرصت‌هایش را دست داد. ارسال دیدنی پژمان منتظری را این بار اشکان دژاگه با ضربه سر زد و دروازه‌بان آرژانتین بار دیگر با عملکردی درخشان مانع از گلزنی تیم ملی ایران شد. پس از این فرصت آرژانتینی‌ها به چند حمله پر دامنه دست زدند اما علیرضا حقیقی و مدافعان تیم ملی با عملکردی دیدنی مانع از باز شدن دروازه ایران شدند.

در دقیقه 72 تکل خشن مسعود شجاعی پشت محوطه جریمه ایران روی "آنخل دی‌ماریا" نه تنها برای او یک کارت زرد داشت بلکه موقعیتی مناسب برای آرژانتینی‌ها فراهم کرد تا دروازه ایران را باز کنند. این ضربه را "مسی" به سمت دروازه ایران زد و توپش با برخورد به پشت دروازه تبدیل به گل نشد.

در دقیقه 75 این دیدار آرژانتینی‌ها در حالی آندرانیک تیموریان روی زمین افتاده بود به حمله خودشان ادامه دادند و "آنخل دی‌ماریا" با یک شوت محکم از داخل محوطه جریمه، تلاش کرد دروازه ایران را باز کند اما واکنش دیدنی علیرضا حقیقی بار دیگر مانع از گلزنی آرژانتینی‌ها شد تا حساب کار همچنان صفر بر صفر باقی بماند. پس از این فرصت خسرو حیدری به جای مسعود شجاعی به میدان آمد و برای آرژانتین "پالاسیو" به جای "هیگوآین" و "لاوزی" به جای "آگرو" به میدان آمدند.

بعد از این تعویض‌ها آرژانتین به حملاتش اضافه کرد و تلاش کرد تا با فشار بر کناره‌های ایران با ارسال توپ بر روی دروازه موقعیت‌سازی کند اما مدافعان ایران بیشتر ضربات سر را زدند و به این ترتیب بازی همچنان با تساوی بدون گل ادامه یافت.

در دقیقه 85 این دیدار این تاکتیک آرژانتینی‌ها جواب داد و "لاوزی" با یک ضربه سر تلاش کرد دروازه ایران را باز کند اما باز هم حقیقی مانع از گلزنی آرژانتینی‌ها شد.

پس از این فرصت علیرضا جهانبخش به جای اشکان دژاگه به میدان آمد.

در دقیقه 86 قوچان نژاد بهترین فرصتش را از دست داد. علیرضا جهانبخش تازه به میدان آمده با یک حرکت تکنیکی یک پاس دیدنی را برای قوچان نژاد فرستاد اما قوچان نژاد که در مصافی تک به تک با "رومرو" بود نتوانست دروازه را باز کند. "رومرو" با شیرجه‌ای استثنایی توپ را دفع کرد تا حساب کار همچنان صفر بر صفر بماند. پس از این فرصت احسان حاج صفی از میدان خارج شد و به جایش رضا حقیقی به میدان آمد.

در دقیقه 91 این دیدار حرکت فردی و تکنیکی "لیونل مسی" برای آرژانتینی‌ها گل به همراه آورد. او با یک حرکت عرضی پشت محوطه جریمه ایران و با از پیش روی برداشتن سید جلال حسینی و قوچان نژاد با یک ضربه فنی و زیبا توپ را به تور دروازه ایران چسباند و گل نخست آرژانتین را به ثمر رساند.

پس از این گل "آنخل دی‌ماریا" از زمین خارج شد و به جای او "بیگلیا" به میدان رفت.

در آخرین لحظات بازی شاگردان کی‌روش تلاش کردند تا نتیجه را برگردانند اما فرصت کافی نداشتند تا با وجود شایستگی فراوان بازی را با حساب یک بر صفر به آرژانتین واگذار کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
جام جهانی 2014: ترکیب ایران و آرژانتین
دختر شایسته سال 2013 هوادار بارسلونا شد + تصاویر
جام جهانی 2014: هنرپیشه هالیوود در جام جهانی
هدیه جالب ایرانی ها به لیونل مسی + عکس
لبخند زدن دختران آرژانتینی به بازیكنان ایرانی ممنوع شد!