دلیل اصلی باشگاه کویینز پارک رنجرز برای ابراز علاقه به کارلوس کی‌روش، توانایی وی در پرورش بازیکنان جوان و با استعداد اعلام شد.

باشگاه کویینز پارک رنجرز که پس از یک سال دوری از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در پایان فصل گذشته موفق شد خود را به سطح نخست این رقابت‌ها برساند، اکنون در رتبه نازل هفدهم لیگ برتر قرار گرفته و در حالی که تنها 12 دیدار به پایان این رقابت‌ها باقی مانده، برای باقی ماندن در دسته برتر لیگ جزیره تلاش می‌کند.

"هری ردنپ" سرمربی باتجربه این تیم که موفق شد کویینز را بار دیگر به لیگ برتر بازگرداند، چندی پیش به خاطر سن و سالش و عمل جراحی که داشت، از هدایت این تیم استعفا کرد تا سران باشگاه را به دنبال یافتن سرمربی جدیدی بفرستد. اکنون اعلام شده کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های نشستن روی نیمکت این تیم انگلیسی است.

کی‌روش که پیشینه حضور در لیگ برتر انگلیس به عنوان دستیار الکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد را در کارنامه‌اش دارد، مدتی نیز هدایت رئال مادرید اسپانیا را به دست داشت اما در این باشگاه موفق عمل نکرد. او از سال 2011 سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است.

بر اساس اعلام نشریه دیلی میرر، کی‌روش گزینه اصلی "تونی فرناندز" رییس باشگاه کویینز پارک رنجرز است. "فرناندز" توانایی کی‌روش برای پرورش بازیکنان جوان را می‌شناسد و به همین دلیل برای آوردن او به لوفتوس رود اصرار زیادی دارد.

"فرناندز" که قصد دارد از هزینه های باشگاه بکاهد، بر این باور است که بازیکنان جوان می توانند آینده باشگاه را بسازند. به همین دلیل قصد دارد هدایت تیمش را به مربی بسپارد که توانایی بالایی برای پرورش بازیکنان جوان داشته باشد.

کی‌روش که دو ماه پیش به همراه تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا شرکت کرده بود، در یک چهارم نهایی این رقابت‌ها و در ضربه‌های پنالتی مقابل عراق شکست خورد و حذف شد. استرالیا در نهایت جام را بالای سر برد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir