شیخ سلمان: قبول کنید امکانات میزبانی امارات بهتر از ایران است
رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد که امارات به مراتب امکانات و تجهیزات بهتری برای میزبانی این رقابت‌ها از سایر رقبایش داشته است.

"شیخ سلمان" پس از جلسه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در بحرین که منجر به انتخاب امارات به عنوان میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا شد در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد، او در حالی که با رییس فدراسیون امارات مقابل خبرنگاران رسانه‌های گروهی حاضر شده بود، گفت: کمیته اجرایی AFC زیر ساخت‌ها و تدابیر و مساله اسکان امارات برای میزبانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را مورد بررسی قرار داد. هر کشوری می‌تواند خواهان میزبانی این رقابت‌ها باشد اما با توجه به اینکه در جام ملت‌های آسیا 2019 تعداد تیم‌ها حاضر بین 16 تا 24 تیم است یقینا امارات با توجه به امکانات بسیاری که دارد شرایط بهتری برای میزبانی دارد.

وی ادامه داد: امکانات امارات مساله‌ای مثبتی برای میزبانی است. مسائل بسیاری در اعطای یک میزبانی مطرح است که همکاران ما در کمیته اجرایی AFC آنها را مورد بررسی قرار دادند. دلایلی وجود داشت که ممکن بود اتخاذ تصمیم را کمی دشوار می‌کرد اما باید واقع گرا باشیم، امکانات کشور امارات طبیعتا بیشتر از سایر کشورهای رقیب است.

شیخ سلمان تاکید کرد: می‌خواهیم این جام آسیایی موفق‌تر برگزار شود و تمامی استاندارها را رعایت کنیم و رعایت تمامی استاندارها یک چالشی برای ما بوده است. می‌خواهیم که جام ملت‌های آسیا 2019 بهتر از جام پیشین باشد. ما مساله جام ملت‌های آسیا را مورد بررسی قرار دادیم و اصلاحات لازم صورت گرفت. فدراسیون آسیا تمامی حمایت و پشتیبانی را به اعضای کمیته اجرایی ارائه می‌دهد و ما همچون یک خانواده هستیم و روحیه توافق داریم، ما خواهان همکاری همگان هستیم تا الگویی برای سایر قاره‌ها شویم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی کاندیداتوری ایران برای میزبانی این رقابت‌ها و اینکه آیا ایران انصراف داده است ادامه داد: ما درباره انصراف ایران صحبت نکردیم، ما معتقدیم که دوستان ما در کمیته اجرایی AFC نکات مختلف را مورد بررسی قرار دادند، در مورد تدابیری همچون ویزاها و مساله اسکان و استادیوم‌ها صحبت کردیم و تصمیم گیری در مورد این پرونده در اختیار کنفدراسیون آسیاست که در نهایت نیز تصمیم خود را گرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir