غایب بزرگ شیلی در دیدار با ایران
"کارلوس والدیویا" به دلیل مصدومیت دیدار دوستانه با ایران و برزیل را از دست داد.

تیم ملی فوتبال ایران 6 فروردین در اولین دیدار خود پس از جام ملت‌های آسیا باید در اتریش برابر شیلی به میدان برود. پایگاه اینترنتی prensa-latina نوشت: "کارلوس والدیویا" هافبک تکنیکی شیلی که در جام جهانی برزیل نیز بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت به دلیل مصدومیت در این دیدار حضور ندارد. بنا به نوشته این پایگاه خبری "والدیویا" از ناحیه کشاله پای ران دچار مصدومیت شده و به همین خاطر از سرمربی تیم ملی شیلی درخواست کرده است تا او را از فهرست بازی با ایران و برزیل حذف کند.

"خورخه سامپائولی" سرمربی آرژانتینی شیلی تلاش می‌کند تا این تیم را برای حضور در کوپا آمریکای 2015 آماده کند. این تیم آمریکای جنوبی که در جام جهانی 2014 بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت، یکی از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی در کوپا آمریکا محسوب می‌شود.

تیم ملی شیلی قرار است 6 و 9 فروردین در دو دیدار دوستانه برابر ایران و برزیل به میدان برود. آن‌ها ابتدا 6 فروردین در اتریش برابر ایران بازی خواهند کرد و سپس به لندن سفر خواهند کرد تا در ورزشگاه امارات شهر لندن برابر برزیل به میدان بروند.

"سامپائولی" و شیلی در جام جهانی 2014 با شکست برابر برزیل در ضربات پنالتی حذف شدند و حالا این فرصت را دارند تا بتوانند از سلسائو انتقام بگیرند. ایران و شیلی نیز تاکنون یک بار برابر هم به میدان رفته‌اند که آن دیدار با برتری ایران در ضربات پنالتی برابر شیلی به پایان رسید.

شیلی برای این دو بازی دوستانه اکثر بازیکنان اصلی خود را به اردو دعوت کرده است. حضور "آلکسیس سانچس" مهاجم آرسنال در کنار "آرتور ویدال" هافبک یوونتوس، "گری مدل" هافبک اینتر و "ادواردو چارگس" مدافع کوئینز پارک رنجرز از جمله بازیکنان شاغل در فوتبال اروپا هستند که شیلی را برای این دو دیدار همراهی می‌کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir