برزیل انتقام فینال جام جهانی 1998 را از فرانسه گرفت
تیم ملی فوتبال برزیل در ادامه نتایج خوب خود بعد از جام جهانی این بار فرانسه را در خانه این تیم شکست داد.

در جذاب ترین دیدار دوستانه ملی فوتبال دو تیم قدرتمند برزیل و فرانسه به مصاف هم رفتند. سلسائو که بعد از ناکامی در جام جهانی2014 در هیچ بازی شکست نخورده برابر فرانسه ای به میدان رفت که به عنوان میزبان یورو 2016 خودش را برای حضور قدرتمند در این مسابقات آماده می‌کند.

با توجه به حساسیت همیشگی دیدارهای فرانسه و برزیل "دشان" و "دونگا" سرمربیان این دو تیم که در فینال جام جهانی 1998 در میدان برابر یکدیگر قرار گرفته بودند، از نفرات اصلی خود در این بازی استفاده کردند.

"رافائل واران" مدافع رئال مادرید در دقیقه 21 روی ضربه کرنر موفق شد برای فرانسه گلزنی کند و این تیم را یک بر صفر پیش بیندازد اما در دقیقه 40 روی همکاری بازیکنان برزیل "اسکار" موفق شد توپ را وارد دروازه فرانسه کند تا به این ترتیب نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

در دقیقه 57 بازی "نیمار" که این روزها در تیم بارسلونا هم شرایط خوبی دارد با ضربه ای دقیق دروازه فرانسه را باز کرد تا برزیل در خانه این تیم دو بر یک پیش بیفتد. بعد از این گل بازیکنان فرانسه به ویژه "کریم بنزما" چند موقعیت را برای زدن گل تساوی از دست دادند تا اینکه "لوئیز گوستاوو" روی کرنر ارسالی سومین گل را برای تیم میهمان زد.

در ادامه تلاش هر دو تیم برای زدن گل بی فایده بود تا برزیلی ها در خانه فرانسه این تیم را شکست بدهند و به نوعی انتقام فینال جام جهانی 1998 را از این تیم بگیرند. برزیل بعد از ناکامی در فتح جام جهانی 2014 به دنبال کسب قهرمانی در کوپا آمه ریکا 2015 است.

در دیگر دیدار دوستانه تیم کلمبیا برابر حریف آسیایی خود کار راحتی داشت و با نتیجه پرگل مقابل بحرین به برتری رسید. کلمبیا با گل های "باکا"، "راموس"، "موجیکا"، "رنتریا" و دوگل "فالکائو" 6 بر صفر بحرین را شکست داد.

تیم ملی فوتبال ایران نیز بعد از جام ملتهای آسیا برای نخستین بار به میدان رفت و در یک بازی قابل قبول با گل های وحید امیری و جواد نکونام 2 بر صفر شیلی، تیم پانزدهم دنیا را در اتریش شکست داد. ساحل عاج و مصر هم موفق شدند با نتایج مشابه 2 بر صفر حریفان خود را شکست دهند.

نتایج کامل بازی های دوستانه :

فرانسه یک – 3 برزیل

ایران 2 – صفر شیلی

بحرین صفر – 6 کلمبیا

قطر یک – صفر الجزایر

مصر 2 –صفر گینه استوایی

تایلند 2 – صفر سنگاپور

عمان 6 – صفر مالزی

سوریه یک – اردن صفر

آنگولا صفر–2 ساحل عاج


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir