شام آخر کی‌روش با ایران؟
تیم ملی ایران در دیداری که گفته می‌شود آخرین حضور کارلوس کی روش روی نیمکت ایران است برابر تیم ملی سوئد به میدان خواهد رفت.

دو تیم ملی ایران و سوئد فردا شب از ساعت 22 به وقت ایران برابر هم به میدان خواهند رفت. دو تیم در شرایط بسیار خوبی برای این دیدار آماده شدند. ایران با توجه به برد دلچسب برابر شیلی با روحیه خوب پای به این مسابقه گذاشته است و سوئد نیز موفق شده است در آخرین دیدار خود قبل از این دیدار مولداوی را با 2 گل شکست دهد تا شرایط خوبی در انتخابی یورو 2016 داشته باشد.

* ایران

تیم ملی ایران پس از بازی های قابل قبول در جام جهانی برزیل، در جام ملت‌های آسیا به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی پای به رقابت‌ها گذاشت ولی در مرحله یک چهارم نهایی با شکست برابر عراق در ضربات پنالتی از رسیدن به جمع 4 تیم برتر باز ماند. البته حضور بازیکنان جوان و آینده دار نظیر سردار آزمون، مرتضی پورعلی‌گنجی و وریا غفوری باعث شد تا علاقه‌مندان به فوتبال ایران نسبت به آینده این تیم خوشبین باشند.

در حالی که همه خودشان را برای دو بازی دوستانه ایران برابر شیلی و سوئد آماده می کردند، خبر کنار رفتن کارلوس کی‌روش از هدایت تیم ملی ایران منتشر شد که با واکنش های زیادی روبرو شد. مربی پرتغالی که در سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را قبول کرد موفق شد ایران را به جام جهانی برساند و در این جام نیز همراه ایران بازی های قابل قبولی داشت، حالا با جدایی از این تیم روبرو شده است و این اتفاق قرار است پس از بازی با سوئد رخ دهد. اگر این دیدار آخرین حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران باشد، قطعا این مرد پرتغالی برای همیشه به عنوان یکی از بهترین مربی‌های تاریخ فوتبال ایران در صفحه فوتبالی ایران ماندگار خواهد شد.

* سوئد

طلایی‌پوشان فوتبال اروپا که یکی از غایبان سرشناس جام جهانی برزیل بود پس از این رقابت ها تلاشش را برای صعود به یورو 2016 به کار بسته است. "زلاتان ابراهیموویچ" که اکنون بهترین گلزن تاریخ فوتبال سوئد است امیدوار است تا بتواند در یورو 2016 و سپس جام جهانی روسیه در ترکیب تیمش به میدان برود. آنها در بازی قبلی خودشان در انتخابی یورو 2016 موفق شدند با دو گل "ایبرا" از سد مولداوی بگذرند. البته سوئد در حال حاضر با 9 امتیاز از 5 دیدار خود در رده دوم گروه خود و پس از اتریش قرار گرفته است.

شاگردان "اریک همرن" در 5 بازی اخیر خود، 2 پیروزی، 2 شکست و 1 تساوی به دست آورده اند که مهم‌ترین تیمی که در این 5 بازی به مصاف آن رفته اند، فرانسه است که در آن دیدار، 1-0 مغلوب شاگردان "دشان" شدند. این تیم هم اکنون در رده 44 رنکینگ فیفا قرار دارد و از این حیث ضعیف ترین سوئد تاریخ پیش روی تیم ملی قرار دارد زیرا بدترین رنکینگ آنها همین رتبه 44 است و بهترین آن نیز حضور در رده دوم است . سه بازی آخر سوئد برابر فرانسه، فنلاند ، ساحل عاج بوده که از فرانسه با خوردن یک گل شکست خوردند ، بازی با فنلاند را نیز یک بر صفر واگذار کردند و ساحل عاج را با دو گل مغلوب خود کردند و سپس با دو گل "ایبرا" مولداوی را بردند.

دیدار ایران و سوئد در ورزشگاه فرندس آره‌نا برگزار خواهد شد. گفته شده است تاکنون 30 هزار بلیط این دیدار به فروش رفته است و خیلی از ایرانی های سوئد و کشورهای اطراف بلیط این دیدار را خریداری کردند. انتظار می‌رود 40 هزار نفر از این دیدار دیدن کنند.

**سه‌شنبه 11 فروردین

سوئد – ایران ساعت 22 به وقت ایران


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir