کفاشیان: وزارت ورزش پشت تیم ملی آمده است
رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید بر خلاف گذشته حمایت مالی و معنوی وزارت ورزش و جوانان هم به کمک تیم ملی آمده است.

علی کفاشیان درباره خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی و این که آیا قرار است او عضو کادرفنی تیم ملی شود، بیان کرد: او بازیکنی ارزنده و پر تلاش برای تیم ملی بوده و اگر کی‌روش بخواهد او را به تیم ملی بر می‌گردانیم و اگر هم تمایل داشته باشد که مربیگری کند استقبال می‌کنیم که در تیم ملی کارش را شروع کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سرپرستی به جز اسدی برای تیم ملی انتخاب شود، تصریح کرد: تعامل خوبی با اسدی داریم و او به ما کمک می‌کند اما نیاز داریم که سرپرستی هم انتخاب کنیم که رابط ما و کارلوس کی‌روش باشد و دغدغه‌ها را به ما انتقال دهد. به همین دلیل قرار شده است یک سرپرست با تایید وزارت ورزش و جوانان برای تیم ملی انتخاب کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا این سرپرست را کی‌روش انتخاب می‌کند، اظهار کرد: کی‌روش نمی‌تواند سرپرست انتخاب کند. این از وظایف ماست و با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان انتخابش می‌کنیم. تنها تغییری که رخ داده این است که وزارت ورزش و جوانان با حمایت مالی و معنوی به کمک تیم ملی آمده است و همه همدل هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که قرارداد مربیان تیم ملی پایه به کجا رسید، اظهار کرد: قراردادها توسط کمیته‌ جوانان دچار تغییراتی شد. قرارداد جدیدی با مربیان تیم‌های پایه امضا می‌شود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا از سوی ریاست جمهوری با او درباره کی‌روش تماسی گرفته شده است، عنوان کرد: کسی با من تماس نگرفته است. جدایی کی‌روش قطعی بود تا این که نماینده وزارت ورزش و جوانان به جلسه آمد و وقتی حمایت قاطع وزارت ورزش و جوانان را اعلام کرد کی‌روش تغییر عقیده داد. الان هم کی‌روش کارش را آغاز کرده و منتظر قرعه‌کشی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که بارسلونا خواهان بازی با تیم ملی بوده است، خاطرنشان کرد: چنین چیزی را نشنیده‌ام. کارلوس کی‌روش هم تمایلی به بازی با تیم‌های باشگاهی ندارد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است تیم ملی با تیمی مطرح بازی کند، گفت: این مساله را بر عهده کی‌روش گذاشته‌ایم. می‌شد با ایتالیا بازی کنیم که کی‌روش گفت بازی با آنها موثر نیست. ما در تلاشیم که پول بازی با تیم‌های خوب را آماده کنیم و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که بازی تیم ملی ایران با ژاپن صحت دارد، گفت: آنها خواهان بازی با ما شده‌اند ولی ما منتظر قرعه‌کشی و تصمیم کی‌روش هستیم. رییس فدراسیون فوتبال درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها هیچ تصمیم و نظری داده نشده و ممنوعیتش پابرجاست.

وی درباره مجمع فدراسیون و زمان برگزاری آن اظهار کرد: ما سه مجمع خواهیم داشت. اولی در اردیبهشت خواهد بود و دومی برای مسائل مالی در مهر یا آبان برگزار می‌شود و مجمع سوم که برای انتخابات خواهد بود در اسفند برگزار می‌شود.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان درباره کی‌روش تغییراتی در نظرش ایجاد کرده است، اظهار کرد: این مساله را از حسنی‌خو بپرسید. قطعا وزارت ورزش و جوانان تغییراتی در نظرش ایجاد کرده است. حرف کی‌روش منطقی بود. او اعتقاد داشت که برای کار همه باید متحد شوند و حمایت کنند. این مساله در حال حاضر رخ داده است.

وی در پاسخ به این سوال که دوست دارد تیم ملی ایران با چه تیم‌هایی همگروه شود، اظهار کرد: ما تیم اول آسیا هستیم و نباید به این چیزها فکر کنیم. الان هم به تیم‌های ساده بخوریم، در مرحله بعد تیم‌های ساده‌ای وجود ندارد. ما باید تلاش کنیم به عنوان تیم اول به جام جهانی برویم.

رییس فدراسیون فوتبال در پایان و در واکنش به این موضوع که النصری‌ها، پرسپولیسی‌ها را به رفتار تروریستی متهم کرده‌اند، گفت: این حرف آنها به خاطر باخت است. آن بازی از بهترین‌های فوتبال ما بود و تماشاگران توانستند فوتبال ما را زنده کنند. ما هم امیدواریم با حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم روند رشد تیم ملی و فوتبال در ایران را ادامه دهیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir