کفاشیان: مشکل مالیاتی کی‌روش حل شد
رییس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که برنامه‌های کی‌روش برای آینده تیم ملی به اجرا درمی‌آید.

علی کفاشیان پس از جلسه کوتاه با کی‌روش درباره این جلسه گفت: با توجه به اینکه قرعه‌کشی مرحله اول انتخابی جام جهانی 2018 انجام شده، یک بار دیگر برنامه‌های تیم ملی را بررسی کردیم. بحث ما بیشتر درباره نحوه انجام کار در آینده بود و قرار شد پیشنهادهای ما و کی‌روش بیشتر بررسی شوند و هفته بعد آن را نهایی کنیم تا دیگر سرمربی تیم ملی دغدغه‌ای نداشته باشد.

وی ادامه داد: بحث مهم‌تری که ما با کی‌روش داریم برنامه‌های دو ساله اوست. او برنامه دو ساله‌ای برای آینده تیم ملی نهایی کرده و به ما داده و حالا ما می‌خواهیم که با برنامه‌ریزی خوب طرح‌های او را اجرا کنیم تا تیم ملی بدون دغدغه به کارش ادامه دهد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره گلایه‌های کی‌روش از فدراسیون و آنچه "خلف وعده" نامیده بود گفت: بارها به کی‌روش گفته‌ام که نمی‌توانم معجزه کنم. او شناخت کافی از فدراسیون و شرایط ما دارد. در 4 سال گذشته تمام تلاش‌مان را کردیم که امکانات لازم را فراهم کنیم. او هم زحمت کشید و با ما همراه بود.

وی ادامه داد: از کی‌روش خواسته‌ام که به ما کمک کند و با ما همراه باشد. ممکن است یک روز پولدار باشیم و یک روز بی‌پول. ما باید با دارا و ندار بودن هم بسازیم. اولویت ما موفقیت تیم ملی با کی‌روش است. او نیز همین تصور را دارد اما دغدغه‌هایی دارد که اجرا شدن‌ آنها وظیفه ماست. مسائلی مانند امکانات تیم ملی و زمین تمرین از این دست است.

کفاشیان افزود: حالا که وزارت ورزش از طریق نماینده‌اش قول همکاری خوب به ما داده است، پشتوانه محکم‌تری حس می‌کنیم و با قدرت بیشتری به کارمان ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه تاکید کرد که کارلوس کی‌روش به کارش در تیم ملی ادامه می‌دهد. او ادامه داد: چون بارها درباره درصد ماندن کی‌روش حرف زده‌ام دیگر نمی‌گویم اما او مربی تیم ملی است و ما هم وقت نداریم که مربی تیم را عوض کنیم. کی‌روش تقاضاهای منطقی دارد که باید انجام دهیم.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: ابهاماتی برای کی‌روش شکل گرفته بود که شاید عده‌ای از داخل فدراسیون نمی‌خواهند او به کارش ادامه دهد اما به او گفتم که هیات رییسه تشخیص داده که او به کارش ادامه دهد. هم فدراسیون و هم وزارت ورزش، از عملکرد او دفاع می‌کنند.

در ادامه خبرنگاری از کفاشیان پرسید که آیا از وزارت ورزش تضمینی برای عمل به وعده‌هایش گرفته است؟ که او با خنده پاسخ داد: من که جرات ندارم از وزارت ورزش تضمین بخواهم! اما آنچه درباره رقم‌هایی مثل 4 میلیارد تومان یا 4 میلیون دلار گفته می‌شود صحیح نیست. مبلغ مورد نیاز تیم ملی برای دو سال بیش از این‌هاست. در وزارت ورزش هم مبلغی تعیین نشده و قرار شده است در چارچوب بودجه‌ای که به فدراسیون‌ها داده می‌شود به ما کمک کنند. بقیه‌اش ان‌شاءالله تامین می‌شود.

کفاشیان همچنین با رد شایعه تحمیل برخی افراد به کی‌روش گفت: تاکنون قرارداد ما به گونه‌ای بوده است که مربی ایرانی با نظر کی‌روش به تیم اضافه شود و او باید آن مربی را تایید کرده باشد. البته کی‌روش معتقد است افرادی به کادرفنی اضافه شوند، چه ایرانی و چه خارجی. او معتقد است ما باید یک گام قوی‌تر از گذشته حرکت کنیم.

وی ادامه داد: کی‌روش می‌گوید رفتن به جام جهانی سخت‌تر از دوره قبل شده است چون خیلی از تیم‌ها مثل تیم‌های عربی هزینه‌های زیادی کرده‌اند که به جام جهانی صعود کنند، بنابراین ما هم باید قوی‌تر از قبل باشیم و عزم‌مان را جزم‌تر کنیم. کی‌روش حق دارد که از برخی مسائل مثل مشکل مالیاتی‌اش عصبانی باشد. من با وزارت دارایی صحبت کردم و این مشکل حل شد.

کفاشیان درباره برنامه‌های تیم ملی پیش از شروع رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: کی‌روش گفته که بهتر است قبل از بازی‌ها دیدار دوستانه‌ای با ازبکستان داشته باشیم. او همچنین معتقد است که بهتر است از هم‌اکنون بازی‌های تدارکاتی، بلیت‌ هواپیما، رزرو هتل و سایر موارد هماهنگ شود. برای این کار باید بخشی تاسیس شود که کارهای تیم ملی را انجام دهد. ما هم قول دادیم که این کار را انجام دهیم.

خبرنگاری از رییس فدراسیون پرسید آیا قرار است همچنان هوشنگ مقدس کارهای سرپرستی تیم ملی را انجام دهد که کفاشیان پاسخ داد: مقدس تنها به تیم ملی در برخی جاها کمک می‌کرد اما حالا قرار است یک سرپرست برای تیم انتخاب شود. اصولا اساسنامه و آیین‌نامه فدراسیون مشخص کرده که صاحبان مشاغل حساس باید تایید صلاحیت شوند. سرپرست تیم ملی قبل از انتصاب باید از سوی وزارت ورزش صلاحیتش تایید شود.

کفاشیان همچنین با اعلام خبر لغو دیدار دوستانه با ژاپن، گفت: چون بازی اول ما در مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 مقابل ترکمنستان، با این بازی تلاقی می‌کرد، تلفنی با رییس فدراسیون فوتبال ژاپن صحبت کردم و گفتم که نمی‌توانیم با این تیم بازی کنیم اما اگر در زمان دیگری این فرصت فراهم شود از آن استقبال می‌کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir