کفاشیان: برای مالیات کی‌روش چک مدت‌دار کشیده‌ایم
رییس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که نگران جلسه اعضای هیات رییسه با وزیر ورزش و جوانان نیست. او همچنین درباره انتشار قرارداد کی‌روش گفت که این موضوع نیاز به پیگیری ندارد.

علی کفاشیان پس از جلسه با رییس فدراسیون فوتبال تایلند که در محل کمپ تیم‌های ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دیدار برای یک سری از بازی‌ها و همکاری دو طرفه انجام شد تا بتوانیم در انتخابات AFC با هم همکاری کنیم.

وی ادامه داد: اکثر فدراسیون‌ها در تب و تاب این انتخابات هستند و جلسات مختلفی را برگزار می‌کنند. ما نیز رایزنی های خاصی را انجام داده‌ایم و رییس فدراسیون تایلند نیز به همین خاطر به ایران آمده است.

کفاشیان با اشاره به این که همکاری‌ها با تایلند از سال‌ها قبل مدنظر قرار گرفته است، گفت: معمولا بازی‌های دوستانه‌ای قبل از بازی‌های جام جهانی با آنها داشته‌ایم و در فوتبال بانوان نیز با آنها همکاری می‌کنیم. همچنین در اردوهایی که در شرق آسیا برگزار می‌شود، معمولا یک سفر هم به تایلند می‌رویم که این موضوع به ما کمک می‌کند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا لابی‌های خود را افزایش دهیم و از این طریق بتوانیم کرسی‌های بیشتری را در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشته باشیم.

وی درباره امضای تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف خاطرنشان کرد: تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی را با برخی از کشورها داشته‌ایم که شامل همکاری‌های دو جانبه، برگزاری اردوها در دو کشور، بازی‌های دوستانه، حضور مربیان و مسائل آموزشی می‌شود. ما علاقه‌مندیم تا با کشورهای بزرگ تفاهم‌نامه امضا کنیم و از آن طریق همکاری دو جانبه خوبی را با آن‌ها داشته باشیم.

کفاشیان همچنین به وضعیت تیم ملی فوتبال اشاره کرد و افزود: کی‌روش برنامه‌های خودش را تا جام جهانی ارائه کرده و جلساتی را با سازمان لیگ داشته و خواسته‌های خود را مطرح کرده است. کی‌روش پیگیری‌های لازم را در جهت برگزاری بازی‌های دوستانه انجام داده و ما هم باید با برخی کشورها برای برگزاری این بازی دوستانه اعلام آمادگی کرده‌اند، وارد مذاکره شویم.

وی ادامه داد: به دلیل روابط خوبی که با کشورهای آسیایی داریم، گمان نمی‌کنم مشکلی برای برگزاری بازی دوستانه با آن‌ها داشته باشیم. رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه از چه زمانی تمرین‌های تیم ملی آغاز خواهد شد، افزود: به دلیل اینکه چندین بازیکن ما لژیونر هستند به محض اینکه روزهای فیفا‌ فرا برسند، تمرین‌های تیم ملی آغاز خواهد شد. فکر می‌کنم خردادماه زمان آغاز تمرین‌های تیم ملی باشد.

کفاشیان به تلاش فدراسیون برای برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی ازبکستان اشاره کرد و گفت: هنوز این بازی قطعی نشده ما به دنبال این هستیم که تفاهم‌نامه‌ای با ازبکستان امضا و همچنین زمان اعزام تیم ملی را به ترکمنستان مشخص کنیم.

کفاشیان با اشاره به خلاصه اتفاقاتی که در مورد کارلوس کی‌روش رخ داد، اظهار کرد: کی‌روش درخواست کرد که برود، چراکه معتقد بود از طرف وزارت ورزش و جوانان حمایت نمی‌شود و گفت قطعا می‌خواهم بروم و ما هم به همین دلیل اعلام کردیم که کی‌روش 80 درصد رفتنی است اما پس از آن هیات رییسه اعلام کرد که کی‌روش باید به کارش ادامه دهد و پس از جلساتی که با نماینده وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و حمایت کامل وزارتخانه را دید ما هم اعلام کردیم که کی‌روش 80 درصد خواهد ماند.

وی ادامه داد: هم اکنون هم ساماندهی برای ادامه کار را آغاز کرده و کی‌روش در تیم ملی ماندنی است. او قرار نبود غرامتی بگیرد و قرار است در تیم ملی به کار خود ادامه دهد.

رییس فدراسیون فوتبال ایران درباره صحبت‌های محمود اسلامیان، سرپرست نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در مورد کی‌روش گفت: شاید صحبت‌های تندی مطرح شده باشد اما اسلامیان نیز حامی کارلوس کی‌روش است و هرچند انتقاداتی هم دارد. وزارتخانه از عوامل نگه داشتن کی‌روش بود و چنین جلساتی هم در این راستا برگزار شده است.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا این جلسه اسلامیان با وزیر ورزش و جوانان در آستانه برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال شائبه برانگیز است یا خیر؟ گفت: من باید این موضوع را بپرسم اما از برگزاری جلسات هر یک از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش و جوانان حمایت می‌کنم.

وی همچنین در مورد این که آیا پیگیری لازم را در مورد انتشار قرارداد کی‌روش انجام می‌دهید یا خیر گفت: چه پیگیری؟ این قرارداد هم همانند سایر قراردادها است و چیز محرمانه‌ای وجود ندارد.

کفاشیان درباره مالیات کی‌روش نیز خاطر نشان کرد: موضوع مالیات نیز حل خواهد شد و ما برای اولین بار چک مدت دار امضاء کرده‌ایم تا مساله مالیاتی کی‌روش حل شود. ممنوع الخروج شدن کی‌روش برخورد خیلی خوبی نبود و ما این مساله را حل خواهیم کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir