دبیرکل فدراسیون فو‌تبا‌ل: شائبه تبانی تیم ملی مستند باشد، پیگیری می‌کنیم
دبیرکل فدراسیون فو‌تبا‌ل در مورد شائبه تبانی تیم ملی در دوره‌های قبلی مقابل تیم‌های ملی غنا و بحرین، معتقد است اگر این شائبه‌ها مستند باشد فدراسیون فوتبال مساله را پیگیری می‌کند اما در غیر این صورت اجازه نداریم با آبروی افراد بازی کنیم.

علیرضا اسدی درباره آخرین وضعیت پرداخت مالیات کا‌ر‌لوس کی‌روش و رفع ممنوع الخروجی او اظها‌ر کرد: پرداخت مالیات کی‌روش بر گردن فدراسیون است و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل رقم مالیات کی‌روش را حدود یک میلیارد تومان اعلام کرد در حالی که اداره مالیات این مبلغ را در حدود دو میلیارد تومان عنوان می‌کند، بیا‌ن‌ کرد: رقم مالیات کی‌روش به هر میزان هم که باشد طبق قرارداد برعهده فدراسیون است و باید این رقم را پرداخت کنیم. با صحبت و تعامل باید این مساله را رفع کنیم. بخشی از این مالیات برای سال‌های قبل بوده و مقداری از آن نیز مربوط به پایان زمان سال مالیاتی است که هنوز به اتمام نرسیده و به همین دلیل اختلافاتی بر سر میزان مالیات قرارداد کی‌روش وجود دارد. در هر حال قول و قرارهایی انجام شده و باید با تعامل حل و فصل شود.

اسدی همچنین درباره صحبت‌های روز گذشته مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان مبنی این که فدراسیون فو‌تبا‌ل نباید دو صدایی باشد و هر کس نمی‌تواند با ادامه همکاری کی‌روش در تیم ‌ملی کنار بیاید، می‌تواند از فدراسیون فو‌تبا‌ل برود، تصریح کرد: فدراسیون فو‌تبا‌ل دو صدایی نبوده است. از همان روز اول هم گفتم باید در چارچوب حرکت کنیم. من هرگز صحبتی مبنی بر جذب یا دفع نکرده ام و همواره اصولم همین بوده است.

وی در واکنش به اینکه اما روز گذشته در نشست خبری رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل و نماینده حراست وزارت ورزش و جوانان، از شما و اسلامیان به عنوان کسانی که مخالف حضور کی‌روش در تیم ‌ملی بوده‌اید صحبت به میان آورده شد، خاطر‌ نشان کرد: همواره می‌دانم چه صحبتی را بر زبان آورده‌ام. شاید درباره خیلی از مسائل سوالاتی مطرح شود اما من از همان ابتدا عنوان کرده‌ام مشکلی با هیچ چیزی ندارم. از شما می پرسم که چه کسی مصاحبه کرد و گفت به پنج دلیل، عقلانی نیست که کا‌ر‌لوس کی‌روش از تیم ‌ملی برود؟ چه کسی این صحبت را مطرح کرده بود؟

وی افزود: من هرگز انفعالی برخورد نکرده و مصاحبه‌ای هم نداشته‌ام و از همان روز اول هم عنوان کردم کی‌روش باید در چارچوب و اصول حرکت کند و وظیفه خودش را طبق تعاریف انجام دهد.

دبیرکل فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین در مورد خبری مبنی بر تبانی در فو‌تبا‌ل ایران در دوره‌های مربیگری امیر قلعه‌نویی و افشین قطبی برابر تیم‌های بحرین و غنا نیز تصریح کرد: این مسائل شائبه‌هایی است که شخصیت آدم‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد. زمانی که مشخص نیست یک خبر چقدر صحت دارد نباید با آبروی افراد بازی شود. اگر افراد علم به چیزی نداشته باشند نباید مساله‌ای را مطرح کنند. فردی که سنگاپوری است چگونه درباره ایران صحبت کرده و ما حرف‌های او را قبول می‌کنیم؟ مگر می‌توان به این راحتی با آبروی افراد بازی کرد؟

اسدی همچنین در پاسخ به این سوال که حتی اگر این مساله شائبه‌ای بیش نباشد، آیا فدراسیون فو‌تبا‌ل نمی‌خواهد مساله را پیگیری کند؟ گفت: اگر شائبه‌ مستند باشد، وظیفه فدراسیون پیگیری است اما اگر مستنداتی وجود نداشته باشد اجازه نداریم با آبروی افراد بازی کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir