کفاشیان: حال کی‌روش خوب است
علی کفاشیان گفت: حال کی‌روش خوب است و اکنون در ترکیه است تا کمپ آن جا را برای برگزاری اردو ببیند.

علی کفاشیان در مراسم تقدیر از برترین‌های فوتبال استان خوزستان که بعدازظهر سه‌شنبه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: نوید بسیار خوبی به ملت ایران و آنهایی که به فوتبال علاقه‌مند هستند، می‌دهم که خوشحال باشند که فوتبال ما با وجود این همه جوانان خوب در خوزستان در سطح آسیا و جهان درخشش خواهد داشت.

وی بیان کرد: فوتبال خوزستان با برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی که در سطح کشور و رده‌های مختلف داشته، توانسته است قدم‌های خوبی بردارد و انتظار این است که مسوولان کشور و این استان به این مقوله توجه کنند. رییس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: ما هم در فدراسیون چشم‌مان به دستان شما است که حماسه و افتخارات بزرگی در کشور خلق کنید.

رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران نیز عنوان کرد: مراسم تقدیر از تیم‌های برتر خوزستان نشان داد نتایج کارهای پایه‌ای که در این استان آغاز و انجام شده، اکنون به بار نشسته است و شاهد نتیجه آن در سطح کشور هستیم. جا دارد به استان خوزستان و بازیکنانش که در عرصه‌های مختلف حرف اول را می‌زنند، تبریک بگویم.

وی بیان کرد: این مراسم تقدیر از تیم‌های برتر خوزستان در لیگ‌های مختلف استانی بود که نشان داد کارهای پایه‌ای که در این استان آغاز و انجام شده، اکنون به بار نشسته است و شاهد نتیجه آن در سطح کشور هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: امروز شاهد یک برنامه بسیار خوب بودیم که پس از 10 سال اجرا شد و ظرفیت این استان و جوانان خوب و پرشوری را که به کشور عرضه کرده است، نشان داد. من تاکنون چنین برنامه‌ای را در استان‌های دیگر ندیده بودم.

وی در ادامه با بیان این که همه چیز در فدراسیون سر جای خودش است و ما هم مشغول هستیم، عنوان کرد: طبق مصوبه هیات رییسه فدراسیون از سال گذشته قرار بر این شد که لیگ دسته یک به صورت یک گروه و با حضور 20 تیم برگزار شود و البته اعتراض‌هایی نسبت به آن در زمینه رفت و آمدهای بسیار تیم‌ها به مسابقات و هزینه‌ها و مشکلاتی که ایجاد می‌شود، مطرح شد که قرار است گروه کارشناسی به آن رسیدگی کند و اگر بتوانند تصمیم بهتری بگیرند و هیات ریسه آن را تصویب کند، اجرا می‌شود که این در حال مطالعه است. به هر حال از قبل تصویب کرده بودیم که لیگ به صورت 20 تیمی و در یک گروه برگزار شود و اگر قرار شد تغییراتی ایجاد شود، اعلام خواهیم کرد.

کفاشیان درباره وضعیت کی‌روش و شرایط تیم ملی هم گفت: حال کی‌روش خوب است و اکنون در ترکیه است تا کمپ آن جا را برای برگزاری اردو ببیند و همچنین تیم آماده‌ای را برای برگزاری دیدار تدارکاتی انتخاب کند. چند روز دیگر اردوهای تیم ملی آغاز می‌شود و اواخر اردیبهشت ماه یا اوایل خردادماه تیم ملی دو هفته در تهران اردو می‌زند و سپس برای برگزاری اردویی دیگر به ترکیه می‌رود و در آن جا یک بازی با ازبکستان انجام خواهد داد و بعد هم به ترکمنستان می‌رود.

وی در ادامه درباره مشکل کارت پایان خدمت چند بازیکن فولادخوزستان و ضررهایی که این تیم در این زمینه متحمل شد، عنوان کرد: امسال در این زمینه فولاد لطمه جدی خورد در حالی که می‌توانست قهرمانی آسیا و لیگ برتر کشور را هم به دست آورد اما این مشکل برایش پیش آمد. به هر حال با مدیریتی که توسط حوزه نظام وظیفه شد، طی ماه‌های آینده این مشکل حل می‌شود و امیدوارم دیگر مشکلی نباشد.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: لیگ باشگاهی ایران باید حرفه‌ای باشد و اگر به صورت آماتور باشد از صحنه باشگاه‌های اول آسیا حذف می‌شویم و باید بتوانیم ساز و کار حرفه‌ای شدن را پیش ببریم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir