پیروانی:‌ فقط سرپرست نیستم و در امور فنی هم دخالت دارم
مدیر ورزشی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید با توجه به بی‌پولی فدراسیون فوتبال، احتمال لغو اردوی ترکیه وجود دارد.

افشین پیروانی در حاشیه تمرین امروز تیم ملی درباره برنامه این تیم در روزهای آینده گفت: ما 5-4 روز در تهران تمرین داریم اما بعد از آن به ترکیه می‌رویم. البته با توجه به وضعیت مالی فدراسیون، احتمال لغو این اردو هست.

او گفت: دو گروه بازیکن به تیم ملی دعوت کرده‌ایم که کسانی هستند که درخشش خوبی در لیگ ایران و لیگ‌های خارجی داشته‌اند. ان‌شاءالله همت کرده‌ایم تا به جام جهانی روسیه برویم.

وی در پاسخ به این سوال که غایب تمرین تیم ملی چه کسی است اظهار کرد: فقط بیک‌زاده به تمرین نیامده که او هم با کادرفنی غیبتش را هماهنگ کرده و از فردا در تمرین‌ها حاضر می‌شود.

پیروانی در ادامه صحبت‌هایش به دعوت بازیکنان شایسته در تیم ملی اشاره کرد و گفت: در این اردو همان طور که گفتم تلاش شده بهترین‌ها را دعوت کنیم. این کار ما یک پیام دارد و اینکه هر بازیکنی که خوب باشد دعوت می‌شود. از سویی ما تلاش کردیم تا یک سری جوان آینده‌دار را به تیم ملی دعوت کنیم تا کم کم باتجربه شوند.

وی درباره وضعیت بازیکنان سرباز تیم ملی افزود: من جلسه‌ای را با حسنی‌خو در این‌باره داشته‌ام. جز مهرداد پولادی سایر بازیکنان تا 20 روز قبل از عزیمت به خارج از کشور اگر مدارک‌شان را بدهند، مشکلی برای سفر با تیم ملی ندارند.

مدیر ورزشی تیم ملی در پاسخ به این سوال که وظایف او در تیم ملی چیست گفت: من به این شرط به تیم ملی آمدم که از لفظ سرپرست برای من استفاده نشود. حضور من در تیم ملی افتخار بزرگی برای من محسوب می‌شود و البته بخشی از وظایف من مربوط به سرپرست است ولی در کنارش مسائل فنی هم وجود دارد. مثلا قرار است با کی‌روش یکم یا دوم مردادماه به روسیه برویم و در جلسه‌ای شرکت کنیم. من وظایف سرپرست را دارم اما اختیاراتی از سوی فدراسیون و شخص کی‌روش هم به من داده شده و تلاش من این است که بهترین عملکرد را داشته باشم. البته در این راه نیاز به حمایت هم دارم.

پیروانی در پاسخ به این سوال که چه زمانی برگزاری اردوی ترکیه قطعی می‌شود گفت: کارهای بزرگ تدارک بزرگ می‌خواهند. لیگ ما چندین ماه طول کشیده و زمین‌های تمرین و بازی ما هم بازیکنان را خسته کرده است. باید یک کار نو صورت بگیرد. البته مشکل مالی داریم اما اگر بخواهیم به جام جهانی برویم احتیاج به اردوهایی شبیه ترکیه داریم. من از همه کسانی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند مثل وزارت ورزش می‌خواهم که پا جلو بگذارند و به ما کمک کنند. فوتبال در حال حاضر سومین صنعت بزرگ دنیاست. افراد مشهور سیاسی دنیا را شاید همه نشناسند اما "مسی" و "رونالدو" را همه جهان می‌شناسند. از طرف دیگر فوتبال با خودش نشاط می‌آورد و جامعه را به سمت خوبی هدایت می‌کند. تقاضای ما این است که به این مسائل رسیدگی شود. ما استعدادهای زیادی داریم که می‌توانیم آن‌ها را رو به جلو هدایت کنیم. یک نمونه از مشکلات‌مان زمین فوتبال است. تلاش زیادی کردیم که زمین شماره یک آزادی را به ما بدهند اما می‌بینید که این اتفاق نیفتاد و ما به هر ترتیبی بود توانستیم زمین دستگردی را برای تمرین در اختیار بگیریم.

پیروانی در پاسخ به این سوال که نظرش درباره اظهارات محمد احسانی رییس کمیته آموزش که گفته از مربیان تیم ملی در همایش مربیان دعوت به عمل آمده اما آن‌ها حاضر نشدند به آنجا بروند چیست، عنوان کرد: اگر قرار است صحبتی صورت گیرد باید مقداری اطلاعات و صداقت در آن باشد. اگر قرار بود کی‌روش به این همایش دعوت شود، باید از کانال من این اتفاق می‌افتاد. صراحتا عرض می‌کنم هیچ کسی، مربیان تیم ملی را چه داخلی و چه خارجی، به این همایش دعوت نکرد. اول ببینیم چه شد بعد صحبت کنیم. برای من جای تعجب دارد که برخی دوستان ندانسته در این باره اظهار نظر کرده‌اند. شاید مسئولان همایش می‌خواستند اشتباه دعوت نکردن‌شان را این گونه پوشش دهند. شاید هم آنقدر سرشان شلوغ بوده که نتوانسته‌اند ما را دعوت کنند.

مدیر ورزشی تیم ملی در پایان درباره برنامه تیم ملی طی روزهای آینده گفت: فعلا مثل امروز ساعت 17 تمرین‌مان را در دستگردی برگزار می‌کنیم هرچند می‌خواستیم در کمپ تیم ملی کار کنیم اما گفتند چمن این کمپ 40 ساله است و نیاز به تعویض دارد. تعویضش هم هزینه دارد و فدراسیون فعلا پولی برایش ندارد. باز هم خدا را شکر زمین دستگردی آماده شد و می‌توانیم در اینجا تمرین‌هایمان را ادامه دهیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir