ملی‌پوشان در سومین تمرین تیم ملی پنالتی زدند
سومین تمرین نوبت عصر تیم ملی فوتبال ایران در اردوی نخستش از ساعت 18 در ورزشگاه دستگردی دنبال شد.

طبق روال دو روز گذشته بازهم ملی‌پوشان جمعه راس ساعت 18 تمرین خود را در ورزشگاه شهید دستگردی آغاز کردند. حضور "دیگو جیاچینو" مربی بدنساز آرژانتینی اولین اتفاق جدید تمرین تیم ملی بود. او در مقاطع مختلف جام جهانی 2014 برزیل و جام ملت های 2015 استرالیا نیز تیم ملی را همراهی کرده بود.

کی‌روش و پیروانی با یکدیگر از ساعت 18 در تمرین حاضر شدند. پس از آن "دیگو" با بازیکنان به مدت چند دقیقه صحبت کرد تا به تدریج کار خود را آغاز کنند. پس از آن بازیکنان تیم ملی به صورت اختیاری خود را به گونه های متفاوت گرم کردند و نیز به آقا وسط پرداختند تا همانند روزهای قبل خود را آماده بازی کنند.

امیرحسین صادقی و بختیار رحمانی به صورت جداگانه در پشت دورازه به تمرین اختصاصی پرداختند. صادقی به دلیل مصدومیت و بختیار رحمانی نیز به دلیل دوری از میادین مجزا و جدای از سایر بازیکنان تمرین خود را که غالبا کارهای کششی بود انجام دادند و زودتر از سایرین نیز کارشان را پایان دادند.

کاورهای قرمز و سبز و زرد میان بازیکنان توزیع شد تا به سه دسته تقسیم شوند. دو دروازه متحرک بر روی خطوط محوطه جریمه قرار گرفت تا با کوچک شدن زمین بازیکنان فوتبال را آغاز کنند. دو دروازه‌بان تیم ملی نیز به نوبت در دروازه قرار می‌گرفتند و دو دروازه‌بان دیگر نیز پشت یکی از دروازه‌ها زیر نظر دن گاسپار تمرین می‌کردند. احسان حاج صفی در طول تمرین یک ضربه پنالتی را برای تیم سبز از دست داد که در نهایت با ضربه فرزاد حاتمی در بازگشت به گل تبدیل شد.

هوای خنک ورزشگاه دستگردی و شرایط بسیار مطلوب چمن ورزشگاه از نکات قابل اشاره تمرینات تیم ملی در مینی کمپ اول بود. حدود 50 تماشاچی نیز از نزدیک شاهد تمرینات ملی پوشان بودند.

محمد نژادمهدی و اسماعیل شریفات در دقایقی از بازی با مصدومیت های جزیی روبه‌رو شدند. در پایان گروه قرمز و زرد به نتیجه تساوی رسیدند و سبزپوشان شکست خوردند. بنابراین برای مشخص شدن گروه پیروز بازیکنان شروع به زدن ضربات پنالتی کردند که در نهایت با برتری زرد پوشان به پایان رسید.

از دیگر نکات مهم مینی کمپ اول تیم ملی فوتبال ایران نظم رسانه ای بسیار بالا بود. 20 دقیقه پیش از هر تمرین سه بازیکن به همراه محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم ملی در نشست خبری حاضر می‌شدند تا پاسخگوی سوال خبرنگاران باشند. فراهم کردن بخش vip برای استقرار خبرنگاران نیز از دیگر اقدامات اردوی پیش رو بود. اردوهای قبلی همواره با شرایط نامطلوبی برای گفت‌وگوی خبرنگاران با بازیکنان تیم ملی و نیز ایجاد حواشی متفاوتی در زمان تمرین همراه می‌شد که در این مینی کمپ با برنامه ریزی مطلوب از چنین اتفاقاتی جلوگیری به عمل آمده بود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir