تیم ملی زنان آمریکا قهرمان جام جهانی شد
تیم ملی فوتبال زنان آمریکا قهرمان جام جهانی شد.

فینال رقابت‌های جام جهانی فوتبال زنان بامداد امروز میان فینالیست‌های دوره پیش یعنی آمریکا و ژاپن و به میزبانی کانادا برگزار شد و تیم ملی آمریکا برای سومین بار موفق شد قهرمانی این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

تیم ملی آمریکا در همان 20 دقیقه نخست با هت تریک کارلی لوید(Carli Lloyd) و گلزنی 'هالیدی' دو مدافع خود چهار بر صفر پیش افتاد. ژاپنی‌ها در نیمه اول موفق شدند یکی از گل ها را توسط 'یوکی اومیگی' در دقیقه 27 جبران کنند تا بازی در نیمه اول با نتیجه 4 بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز ابتدا تیم ژاپن در دقیقه 52 با گل به خودی 'جولی جانسون' به گل دوم رسید اما دو دقیقه بعد 'توبی' گل پنجم را برای آمریکا به ثمر رساند و بازی با نتیجه 5 بر 2 به نفع آمریکا به پایان رسید.

تیم آمریکا پیش از این در سال‌های 1991 و 1999 نیز قهرمان جهان شده بود. در دوره گذشته این رقابت‌ها و در سال 2011 که در آلمان برگزار شده بود تیم ملی ژاپن با برتری برابر آمریکا در ضربات پنالتی قهرمان جهان شد.

در دیدار رده بندی نیز تیم‌های انگلیس و آلمان به مصاف هم رفتند که انگلیسی‌ها با برتری برابر آلمان به مقام سوم این رقابت‌ها رسیدند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir