کی‌روش: الان نوبت مسئولان است که به فکر تیم ملی باشند
کارلوس کی روش گفت: بازیکنان ایران عملکرد خیلی خوبی مقابل گوام داشتند.

کارلوس کی روش(Carlos Queiroz) پس از پیروزی شش بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل گوام در نشست خبری، بیان کرد: تبریک می گویم به بازیکنان تیمم که عملکرد خیلی خوبی در زمین بازی داشتند.

وی افزود: از همه هواداران تشکر می‌کنم و قدردان حضور آنها در زمین هستم. مطمئن هستم هوادارانی که به ورزشگاه آمدند افسوس نخواهند خورد چرا که فوتبال فوق العاده‌ای را دیدند.

کی‌روش گفت: به تیم گوام هم تبریک می گویم. آنها تلاش زیادی از خود نشان دادند، اما کار سختی داشتند و ما با تمرکز توانستیم بازی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

سرمربی تیم ملی گفت: اطمینان خاطر بالایی دارم که اگر بتوانیم برنامه های خود را اجرا کنیم جوانان خوبی داریم که بتوانند در آینده عملکرد خوبی داشته باشند. الان زمان این است که از برد لذت ببریم و ریکاوری کنیم چرا که در فاصله کمی در مقابل هند بازی خواهیم کرد. فکر می‌کنم دیگر سوال کلیدی این نیست که سرمربی برای تیم ملی چکار می‌تواند بکند، سوال این است که شما می‌توانید چه کاری را برای تیم ملی انجام دهید. منظورم از شما افرادی است که مسئولیت دارند و باید به هدف حضور در جام جهانی تحقق ببخشند. بار دیگر عرض می‌کنم سوال کلیدی این نیست که سرمربی چه دستاوردی برای تیم ملی خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تشکر از بازیکنانی همچون پژمان منتظری، سیدجلال حسینی و سایر بازیکنان باتجربه تیم گفت: از این بازیکنان تشکر می‌کنم که به بازیکنان جوان نیز کمک کردند و همین طور امید ابراهیمی که کمک زیادی به ما و بازیکنان جوان کرد.

وی همچنین درباره دیگر دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در مسیر جام جهانی و نیز آشتی هواداران با تیم ملی پس از این پیرزوی گفت: فکر نمی‌کنم صحبت از آشتی هواداران با تیم ملی صحبت درستی باشد چرا که همواره رابطه خوبی بیین ما برقرار بوده است. شاید تنها دلیل این موضوع فاصله زمانی بالای دیدار قبلی و دیدار امروز بود که با دلتنگی هواداران برای تیم ملی همراه شده بود. بیایید از نتیجه بازی و 3 امتیازی که کسب کردیم لذت ببریم.

کی‌روش همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا از تیم ملی هند شناخت کافی دارید یا خیر و نیز این تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: باید تمام بازی‌هایی که درون زمین می‌رویم حاکمیت خود را ثابت کنیم چرا که همه دیدارهای ما دشوار خواهد بود. با شرایطی که در هند وجود دارد همه تیم‌ها به این کشور می‌روند. عمان به آنجا رفته و در مقابل هند بازی کرده است. این شرایطی است که برای همه در مقابل این کشور وجود دارد. ما باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و بهتر شویم و بتوانیم کار را درون زمین تمام کنیم. ما باید زهر آخر را با احساس اضطرار درون زمین ابراز کنیم. با این بازیکنانی که در حال حاضر داریم خیلی امیدوارم که تیم ملی در آینده عملکرد خوبی داشته باشد چرا که تیم ملی ما در حال تجدید قواست. تمام این بازیکنان جوان مشغول کار کردن درون باشگاه‌های خود هستند و پتانسیل و استعداد بالایی دارند. من هم احتیاج دارم با این بازیکنان کار کنم چرا که آن‌ها هم نیازمند کسب تجربه هستند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه از همین الان تا مرحله دوم که مقابل تیم‌های بزرگ آسیایی قرار می‌گیریم تنها همین امسال را فرصت داریم گفت: ما تنها همین زمان پیش رو را در اختیار داریم تا تجربه بازیکنان‌مان را بالا ببریم. تمام گزینه‌ها در دستان شما هستند. باید متوجه شوید که جام جهانی مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان است. این را با کمال احترام برای همه افراد عنوان می‌کنم. جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که تمامی انسان‌ها در جهان در آن شرکت می‌کنند و 240 کشور سعی می‌کنند در جام جهانی حضور یابند اما تنها 32 کشور افتخار این را خواهند داشت که آنجا حضور داشته باشند. اگر فکر می‌کنید صعود به جام جهانی قدم زدن در یک شهربازی است در حال اشتباه هستید. جام جهانی به هیچ وجه این گونه نخواهد بود. سه مطلب وجود دارد که هیچ گاه نمی‌توانید آن‌ها را از دست دهید چرا که هرگز بازنخواهند گشت؛ زمان، کلامی که بر زبان جاری می‌شود و سلامتی که مهم‌ترین مساله است.

وی در پایان گفت: شاید برخی دوست نداشته باشند که من این حرف را بزنم و ناراحت شوند. ما دو سال سخت کار کردیم که بختیار رحمانی را داشته باشیم اما در نهایت او را از دست دادیم. سردار آزمون و مهدی ترابی بازیکنانی هستند که ممکن است ما در زمان آینده آنها را از دست بدهیم. باید بدانیم که جام جهانی روسیه و دیدار مقابل هند همین فرداست. من دیگر آمادگی ندارم که بخواهم اعتبار خود را برای هیچ از دست بدهم. من عاشق این تیم و هواداران هستم. تنها توقع کمی احترام دارم. کاری که باید انجام دهیم این است که دستان‌مان را به یکدیگر بدهیم و برنامه‌ای را تدوین کنیم که شاهد حضور تیم ملی در جام جهانی باشیم چرا که این مسئله مهم‌ترین آرزوی مردم است. یک بار دیگر برای همیشه عرض می‌کنم اگر کسی فکر می‌کند که من مشکل فوتبال ایران هستم آمادگی رفتن را دارم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir