شکست هلند در انتخابی یورو 2016
ایتالیا با برتری برابر مالت به صدر جدول گروه خود رسید و هلند نیز با شکست خانگی برابر ایسلند در آستانه حذف از یورو 2016 قرار گرفت.

در ادامه رقابت‌های انتخابی یورو 2016 تیم‌های سه گروه از این رقابت‌ها برابر هم به میدان رفتند. در گروه یک این رقابت‌ها هلند در ادامه نتایج ضعیف خود در خانه برابر ایسلند شکست خورد تا کارش برای رسیدن به یورو 2016 بسیار سخت شود و به احتمال زیاد لاله‌های نارنجی در رقابت‌های سال آینده حضور نداشته باشند.

در این دیدار 'سیگوردسون' موفق شد تک گل تیم ایسلند را به ثمر برساند تا این تیم به شگفتی‌سازی خود در این گروه ادامه دهد و در صدر جدول قرار گیرد. البته این تمام اتفاق‌های تلخ برای هلندی‌ها نبود. در این دیدار و در نیمه نخست آرین‌ روبن(Arjen Robben) به شدت مصدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت تا باعث نگرانی هواداران بایرن(Bayern Munich) نیز شود؛ چرا که این بازیکن زیاد مصدوم می‌شود و سابقه مصدومیت‌های طولانی دارد.

در دیگر دیدار این گروه چک که تا اواسط نیمه دوم با یک گل از قزاقستان قعرنشین عقب بود نتیجه را برگرداند و با برتری 2 بر یک برابر این تیم 3 امتیاز حساس را کسب کرد. ترکیه نیز در خانه به دیدار لتونی رفت که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید و دو تیم امتیازات را تقسیم کردند.

جدول گروه یک

1- ایسلند 7 بازی 18 امتیاز

2- جمهوری چک 7 بازی 16 امتیاز

3- هلند 7 بازی 10 امتیاز

4- ترکیه 7 بازی 9 امتیاز

در گروه دوم این رقابت‌ها بلژیک در دیداری حساس در خانه به مصاف بوسنی رفت و با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید. بلژیک تیم دوم رده‌بندی فیفا که برای رسیدن به صدر جدول به 3 امتیاز این دیدار خانگی نیاز مبرمی داشت ابتدا با گل ادین ژکو(Edin Džeko) از حریف خود عقب افتاد ولی در ادامه با گل های مروان فلاینی(Marouane Fellaini)، کوین دی بروین(Kevin De Bruyne) و ادن هازارد(Eden Hazard) توانست این دیدار را با نتیجه 3 بر یک به سود خود به پایان ببرد و 3 امتیاز این بازی را به جیب بزند.

در دیگر دیدار این گروه ولز با یک گل در زمین قبرس به پیروزی رسید تا همچنان صدرنشین این گروه باقی بماند. در این دیدار گرت بیل(Gareth Bale) در دقیقه 82 برای تیمش گل زد؛ این در حالی است که برای تیم رده 9 رده‌بندی فیفا که بالاتر از انگلیس قرار گرفته، آرون رمزی(Aaron Ramsey) یک ضربه پنالتی را از دست داد. همچنین رژیم صهیونیستی در دیگر دیدار این گروه با نتیجه 4 بر صفر آندورا را شکست داد تا با این نتایج بوسنی از رسیدن به یورو 2016 بازبماند.

جدول گروه 2

1- ولز 7 بازی 17 امتیاز

2- بلژیک 7 بازی 14 امتیاز

3- رژیم صهیونیستی 7 بازی 12 امتیاز

در گروه هشت این رقابت‌ها ایتالیا موفق شد با برتری یک بر صفر برابر مالت به صدر جدول گروه برسد و کرواسی را پشت سر بگذارد. در این دیدار ایتالیایی‌ها تلاش زیادی برای کسب برد از خودشان نشان دادند و در نهایت با ضربه 3 امتیازی 'گراتزیانو پله' توانستند 3 امتیاز این دیدار را کسب کنند.

پیش از این دیدار کرواسی در آذربایجان به تساوی بدون گل رسید تا صدر جدول گروه را از دست بدهد. دیدار بلغارستان و نروژ نیز با برتری یک بر صفر نروژ به پایان رسید.

جدول گروه 8

1- ایتالیا 7 بازی 15 امتیاز

2- کرواسی 7 بازی 14 امتیاز

3- نروژ 7 بازی 13 امتیاز

سایر بازی‌های این مرحله جمعه شب و شنبه شب برگزار خواهد شد.

رقابت های یورو 2016 تابستان سال آینده در کشور فرانسه برگزار خواهد شد و برای اولین بار به جای 16 تیم، 24 تیم در این رقابت ها حضور خواهند داشت. اسپانیا در دوره گذشته با برتری برابر ایتالیا فاتح این رقابت ها شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir