فیفا: سردار آزمون ستاره‌ رو به رشد ایران
سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال و سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیروزی ایران برابر گوام را تحلیل کردند.

در چارچوب مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 امارات از گروه D تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه در ورزشگاه آزادی با نتیجه 6 بر صفر گوام را درهم کوبید تا شاگردان کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) به نخستین پیروزی خود در این مرحله دست یابند.

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نوشت، چهار قدرت‌ فوتبال آسیا که نمایندگان قاره کهن در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل هم بودند، در هفته سوم از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، قدرت خود را با پیروزی‌های پرگل به رخ کشیدند. در روزی که تیم‌های استرالیا و کره‌جنوبی رکوردهای خود را بهبود بخشیدند، ژاپن و ایران نخستین پیروزی‌شان را در این مرحله از رقابت‌ها ثبت کردند.

در ادامه گزارش فیفا آمده است؛ گوام، پیشتاز گروه D پس از دریافت شش گل از میزبانش ایران، با واقعیت دشواری این گروه آشنا شد. ایران با گلزنی مهاجمان جوان خود یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی به فرم پیروزی خود بازگشت.

سایت فیفا در بخش انتخاب بازیکن هفته این رقابت‌ها با اشاره به نام سردار آزمون نوشت؛ سردار، یکی از ستاره‌های رو به رشد ایران به درخشش خود در صحنه‌های بین‌المللی با گلزنی در اولین پیروزی تیمش در این مرحله از رقابت‌ها ادامه داد. مهاجم 20 ساله روستوف روسیه(Rostov) دو گل به فاصله خیلی کمی به ثمر رساند تا به تیم ملی کمک کند که از سد گوام بگذرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) هم گزارش داد؛ شروع صد در صد پیروزی گوام در مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، شب پنجشنبه به پایان رسید، جایی که صدرنشین گروه D در نخستین بازی خارج از خانه خود با نتیجه 6 بر صفر توسط ایران درهم کوبیده شد.

AFC در ادامه نوشت؛ گوام که کار خود در این مرحله را با دو پیروزی خانگی برابر ترکمنستان و هند آغاز کرده بود، در تقابل با ایران مشخص شد که شاگردان کی‌روش بیش از اندازه برای آنها حریف قدرتمندی است، جایی که قهرمان سه دوره آسیا در همان نیمه اول با نتیجه 4 بر صفر از میهمان خود پیش افتاد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir