جنگ صدرنشینی در مسقط
تیم ملی فوتبال عمان در دیداری حساس میزبان ملی‌پوشان فوتبال ایران در مسقط خواهد بود.

تیم‌های ملی فوتبال عمان و ایران در تاریخ 16 مهر در ورزشگاه سلطان قابوس شهر مسقط راس ساعت 18 به وقت ایران به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا چهارمین دیدار خود را در گروه D مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه برگزار کنند.

تیم ملی فوتبال ایران 7 امتیاز در سه بازی قبلی خود به دست آورده و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به عمان در رده نخست جدول گروه D قرار دارد. تفاضل گل تیم ملی فوتبال ایران 9 و تفاضل گل تیم ملی فوتبال عمان 3 است.

در این گروه گوامی‌ها با یک بازی بیشتر 7 امتیازی هستند و تفاضل گل 4- دارند. همچنین تیم ملی ترکمنستان و هندوستان به ترتیب با 3 بازی و کسب یک و صفر امتیاز از رقابت‌های قبلی خود در رده چهارم و پنجم جدول قرار گرفته‌اند. این در حالی است که در گروه D حدود نیم ساعت قبل از دیدار تیم‌های فوتبال عمان و ایران تیم‌های ملی فوتبال ترکمنستان و هندوستان به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی فوتبال عمان هم‌اکنون در رده‌بندی فیفا رتبه 96 را به خود اختصاص داده است. لباس اول این تیم قرمز و لباس دوم سفید است که به احتمال زیاد در بازی مقابل ایران قرمزپوش خواهند بود و ملی‌پوشان فوتبال ایران با لباس سفید به مصاف حریف خود خواهند رفت.

از نکات قابل اشاره در این دیدار نیمکت مربیگری تیم ملی عمان است. 'پل لیگوئن' فرانسوی است که سابقه بازی در تیم ملی فوتبال کشور خود را نیز در کارنامه دارد. تقابل او و کی‌روش(Carlos Queiroz) با توجه به حساسیت این دیدار جنگ اندیشه‌هایی است که نتیجه آن در ورزشگاه سلطان قابوس رقم خواهد خورد. ایرانی‌ها نیز هم‌اکنون با سرمربیگری کی‌روش پرتغالی تیم اول آسیا هستند و در رده 39 رنکینگ کنفدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته‌اند.

از دیگر نکات قابل اشاره در مورد این بازی می‌توان به پیشینه نیمکت سرمربیگری عمانی‌ها اشاره کرد. حشمت مهاجرانی و همایون شاهرخی در دهه 90 میلادی اشخاص ایرانی بودند که بر روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی فوتبال عمان نشستند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir