حاشیه‌ های دیدار عمان و ایران
دیدار تیم‌های ملی فوتبال عمان و ایران در مسقط با حاشیه‌هایی همراه بود.

* کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان که قبلا در تیم بولتون انگلیس(Bolton Wanderers) با یکدیگر همبازی بوده‌اند، خوش و بش گرم و دوستانه‌ای در کنار زمین با یکدیگر داشتند.

* افشین پیروانی و 'علی بوسیم' داور معروف که در دیدارهای بسیاری قضاوت بازی‌های ایران را برعهده داشته است، در کنار زمین با یکدیگر صحبت کردند.

* در مقابل درهای ورزشگاه ترافیکی وجود ندارد و تماشاگران به راحتی خود را به ورودی اصلی ورزشگاه سلطان قابوس می‌رسانند.

* کی‌روش(Carlos Queiroz) پیش از سایر بازیکنان به درون زمین آمد و از شرایط زمین و بازی پیش از آغاز آن بازدید کرد.

* تماشاگران ایرانی پشت نیمکت ذخیره‌های دو تیم قرار گرفته‌اند و مشغول تشویق تیم ملی فوتبال ایران هستند.

* دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت هادی نوروزی برگزار می شود. همچنین کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران به احترام درگذشت کاپیتان پرسپولیس لباس مشکی بر تن کرده‌اند و قرار است بازیکنان تیم ملی نیز روبان مشکی بر سینه نصب کنند.

* پیش ار آغاز بازی مانیتور ورزشگاه دیدارهای قبلی تیم ملی فوتبال عمان و ایران را به تصویر می‌کشید.

* تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط در دقیقه 24 دیدار تیم‌های ملی ایران و عمان به مدت یک دقیقه ایستاده نظاره‌گر بازی بودند و هادی نوروزی را تشویق کردند.

* در سراسر 45 دقیقه نیمه اول تماشاچیان عمانی هیاهوی زیادی را با بلندگوهای خود در ورزشگاه ایجاد کرده بودند. آن‌ها هنگام خلق موقعیت‌های خطرناک تیم‌شان، به شدت واکنش نشان می‌دادند و پس از آن یکسره تیم را تشویق می‌کردند.

* سرمربی تیم ملی ایران در طول بازی ایستاده کنار زمین قرار گرفته بود و 'پل لیگوئن' نیز با کاور نارنجی در کنار نیمکت عمانی‌ها قرار داشت.

* آب و هوای مسقط نسبت به روزهای گذشته شرایط بسیار مطلوب‌تری داشت و از درجه شرجی بودن و میزان گرمای آن کاسته شده بود.

* هنگامی که حقیقی قصد ضربه زدن به توپ داشت، تماشاگران عمانی با هو کردن و سوت زدن نسبت به او واکنش نشان می‌دادند. تماشاگران ایرانی که پشت نیمکت ذخیره‌های تیم ملی قرار گرفته بودند نیز بازیکنان و کادرفنی را مورد حمایت قرار دادند و هنگام ایجاد موقعیت برای تیم ملی، با عبارت توپ، تانک فشفشه این توپ باید گل بشه، ملی‌پوشان را تشویق می‌کردند.

* حدود 10 تماشاگر معلول عمانی در کنار نیمکت ذخیره‌های عمان قرار گرفته بودند و از کنار زمین بازی را تماشا می‌کردند.

* حدود 15 هزار تماشاگر که در مجموع در حدود هزار نفر آن‌ها ایرانی هستند به ورزشگاه سلطان قابوس مسقط آمده‌اند.

* دژاگه و آزمون در دقایقی از بازی به نحوه قضاوت داور معترض بودند و در دقیقه 52 بازی نیز دژاگه با 'علی سلیمانی البوسادی' وارد درگیری فیزیکی شد.

* در دقیقه 63 بازی پس از مصدومیت بازیکن عمانی بازیکنان دو تیم به کنار زمین آمده و گلویی تازه کردند.

* دقایقی بعد تماشاگران ایرانی با تشویق شدید خود بازیکنان تیم ملی را به گلزنی فراخواندند.

* پس از گلزنی سیدجلال حسینی در دقیقه 70 برای ایران، سوشا مکانی دروازه‌بان ذخیره تیم ملی پیراهن سفیدی را که عکس هادی نوروزی رویش حک شده بود، به سمت سیدجلال برد و این مدافع تیم ملی عکس روی پیراهن را بوسید و سپس آن را به سمت تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه گرفت.

* پس از اینکه تیموریان با ضربه بازیکن عمانی مصدوم شد بازیکنان تیم ملی توپ را به بیرون نزدند که در ادامه توپ در اختیار عمانی ها قرار گرفت و آنها نیز توپ را به بیرون نزدند، همین اتفاق سبب شد که در ادامه با توجه به موقعیتی که برای عمانی ها بر روی دروازه ایران ایجاد شد، اعتراض دژاگه نسبت به 'الفارسی' را در پی داشته باشد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir