تساوی عمان و ایران در ورزشگاه سلطان قابوس
دیدار دو تیم عمان و ایران با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

دیدار دو تیم عمان و ایران از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی روسیه و مقدماتی جام ملت‌های آسیا با تساوی یک بر یک به پایان رسید. سیدجلال حسینی با گلزنی مانع از شکست تیم ملی در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط شد.

نیمه نخست:

در نیمه اول این دیدار هر دو تیم بیشتر سعی در ارزیابی یکدیگر داشتند و فرصت چندانی برای گلزنی در این دیدار به دست نیامد. جدی‌ترین فرصت‌های گلزنی نیمه نخست این دیدار را عمانی‌ها در دقیقه‌های یک و 28 به دست آوردند. در دقیقه نخست شوت مهاجم عمان را حقیقی به خوبی دفع کرد و در دقیقه 28 هم شوت 'عماد الحسنی' با اختلافی اندک و به شکلی خطرناک از کنار دروازه تیم ملی ایران راهی اوت شد.

در سایر دقایق بازی در نیمه نخست بازی متعادلی از سوی دو تیم ارائه شد و شاگردان کی‌روش(Carlos Queiroz) و 'پل لوگوئن' نتوانستند از ضربات ایستگاهی و کرنری که به دست آوردند استفاده خاصی ببرند تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل مساوی به پایان برسد.

نیمه دوم:

در نیمه دوم دو تیم بازی بهتر و تهاجمی‌تری را ارائه دادند و فرصت‌های نسبتا خوبی برای گلزنی به دست آوردند. در این نیمه عمانی‌ها خیلی زود به گل رسیدند و در دقیقه 52 روی اشتباه حقیقی، حسینی و حاج‌صفی و روی یک ارسال از جناح راست ایران، 'سعد الموخانی' به راحتی برای عمان گلزنی کرد.

تنها دو دقیقه بعد از گل عمان سردار آزمون روی ارسال از جناح راست می‌توانست کار را به تساوی بکشاند ولی ضربه سر او از بالای دروازه عمان راهی اوت شد. در ادامه و در دقیقه 67 حرکت خوب 'علی سلیمانی' برای عمان یک فرصت را ایجاد کرد که ضربه او از داخل محوطه جریمه ایران با اختلاف راهی اوت شد.

در دقیقه 70 این دیدار گل تساوی را شاگردان کی‌روش به ثمر رساندند. ارسال یک ضربه ایستگاهی برای حاج‌صفی و پاس زمینی او در مقابل دروازه به سیدجلال حسینی رسید که او در مقابل دروازه خالی عمان به راحتی دروازه این تیم را باز کرد تا بازی مساوی شود.

در ادامه این دیدار عمانی‌ها بازی بهتری را ارائه دادند ولی در زدن ضربات نهایی دقت لازم را نداشتند و در آن سو هم تلاش شاگردان کی‌روش برای تغییر نتیجه ناکام ماند تا در نهایت دو تیم با تساوی یک بر یک از میدان خارج شوند.

کارت‌های زرد برای ایران: اشکان دژاگه و مهدی طارمی.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری، احسان حاج‌صفی، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه، وحید امیری (مهدی ترابی 61)، مهدی طارمی (امید عالیشاه 82) و سردار آزمون (کاوه رضایی 86).


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir