کی‌روش: تساوی برای ما نتیجه خوبی بود
کارلوس کی‌روش گفت: تساوی برابر عمان برای ما نتیجه خوبی بود اما باید بگوییم عمان تیم بهتر میدان بود.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال عمان و ایران از دور دوم گروهی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

کارلوس کی‌روش(Carlos Queiroz) در پایان بازی در ورزشگاه سلطان قابوس در نشست خبری حاضر شد تا به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهد. او گفت: تساوی برای ما نتیجه خوبی بود اما باید بگوییم که تیم بهتر میدان عمان بود. امروز به دو دلیل بازی خوبی را شاهد بودیم. اول این که عمان تیم خوبی بود و دوم این که ایران 90 دقیقه جنگید. می‌دانستیم بازی سختی در مسقط خواهیم داشت و همین اتفاق هم رخ داد. در مجموع باید بگویم که یک امتیاز برای هر دو تیم عادلانه بود.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا دلیل عملکرد نه چندان خوب شاگردانش به دلیل درگذشت هادی نوروزی بوده است و بازیکنان ایران نتوانستند خودشان را با این قضیه تطبیق دهند، گفت: من فکر می‌کنم به دو دلیل ما خوب نبودیم. دلیل اول این بود که عمان برتر از ما بازی کرد. سریع‌تر و قدرتمندتر عمل کرد و دلیل دوم این که هر قدر ما تلاش کردیم خودمان را با شرایط آب و هوایی تطبیق دهیم نشد. ما اردوی لازم برای این کار را هم برگزار کردیم ولی بازیکنان ایرانی در چنین شرایطی خیلی سخت با شرایط آب و هوایی تطبیق پیدا می‌کنند و این مسئله هم برای ما مشکل‌ساز شد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد که ایران برابر عمان پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شد، گفت: بله، همین طور است. انتظاراتی که از بازیکنان در درون زمین داشتیم برآورده نشد و عمان توانست بهتر بازی کند. البته شرایط آب و هوایی کار را برای ما دشوار کرده بود اما آن چه بازیکنان نشان دادند این بود که توانایی ذهنی لازم را دارند که در صورت ضعف فیزیکی بتوانند در خانه عمان یک امتیاز از این تیم بگیرند.

وی در ادامه گفت: 4 بازی دیگر باقی مانده که سه تای آن در تهران است. ما مقابل هواداران‌مان با حریفان روبه‌رو می‌شویم و این کار را برای آنها بسیار سخت می‌کند. ما می‌توانیم در بازی‌های باقی مانده نتایج لازم را بگیریم.

کی‌روش در ادامه درباره علت ناکامی 14 ساله ایران برای پیروزی برابر عمان گفت: به این مسئله باید مثل دو روی یک سکه نگاه کنیم. این گونه به موضوع بنگریم که ما در مسیر جام جهانی یک مساوی خارج از خانه و یک امتیاز کسب کرده‌ایم. سه بازی از چهار بازی آینده‌مان هم در خانه است و حریفان کار دشواری برابر ما خواهند داشت. همین عمان در تهران انتظار بازی سختی را برابر ما دارد.

سرمربی تیم ملی درباره این که چرا سیستم تیم ملی ایران دفاعی به نظر می‌رسید، گفت: شک نداریم که امروز بازی خوبی انجام ندادیم. عمان در نیمه اول 5 نفره دفاع می‌کرد و کنترل خط میانی را به دست داشت. ما در نیمه دوم با تغییراتی که ایجاد کردیم توانستیم میانه میدان را کنترل کنیم و تحرک بیشتری به بازی‌مان بدهیم.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شوند، تکراری شده‌اند و فرد جدیدی به تیم ملی دعوت نمی‌شود، گفت: ما دقیقا مثل برزیل و آرژانتین هستیم که وقتی بازیکنانی مثل مسی(Lionel Messi) و رونالدو(Cristiano Ronaldo) پیدا می‌کنیم دیگر تغییری در ترکیب‌مان ایجاد نمی‌کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir