صعود ایتالیا به یورو 2016
تیم ملی فوتبال هلند با برتری برابر قزاقستان، منتظر ناکامی ترکیه در رقابت‌های انتخابی یورو 2016 باقی ماند.

در ادامه رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های اروپا که تابستان آینده در فرانسه برگزار می‌شود، هلند در خانه قزاقستان به میدان رفت و موفق شد با نتیجه دو بر یک حریفش را شکست دهد تا منتظر ناکامی ترکیه باشد.

لاله‌های نارنجی فوتبال اروپا که شانس کمی برای صعود به یورو داشتند، حتماً باید در دیدار با قزاقستان پیروز می‌شدند و در نهایت نیز به دشواری توانستند حریفشان را شکست دهند تا شانسشان برای صعود به یورو همچنان زنده بماند.

بازی با حملات پی‌در‌پی هلند آغاز شد ولی قزاق‌ها رفته رفته بازی را در دست گرفتند و توانستند چند موقعیت گل ایجاد کنند ولی در دقیقه 33 'وینالدام' موفق شد هلند را پیش بیاندازد. او با شوت پای چپ خود توانست گلزنی کند تا نیمه نخست با برتری هلند به پایان برسد.

هلند در نیمه دوم نیز تیم برتر میدان بود و توانست بازی را کنترل کند. دقیقه 50 اسنایدر(Wesley Sneijder) با بلیند(Daley Blind) همکاری کرد و موفق شد به زیبایی دروازه قزاقستان را برای بار دوم باز کند تا خیال هلندی‌ها تا حدودی برای پیروزی در این دیدار راحت شود. در حالی که میزبان روی به بازی مستقیم آورده بود، در ثانیه‌های پایانی روی یک ارسال توانست با ضربه 'کوات' اختلاف گل ها را به حداقل برساند تا در نهایت نیز این دیدار با برتری دو بر یک هلند به پایان برسد.

هلندی‌ها با سه امتیازی که از این دیدار به دست آوردند 13 امتیازی شدند تا بطور موقت به رده سوم صعود کنند. آنها اکنون امیدوارند تا ترکیه نتواند نتیجه موردنظر را در دیدار خود کسب کند.

در دیگر دیدار تیم ملی فوتبال ایتالیا در خانه آذربایجان به میدان رفت و موفق شد با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد تا صعودش را به یورو 2016 قطعی کند. ایتالیایی‌ها که می‌دانستند با کسب پیروزی در این دیدار صعودشان به عنوان تیم نخست به جام ملت‌های اروپای فرانسه قطعی می‌شود، از همان ابتدا انگیزه زیادی داشتند و در نهایت نیز توانستند با برتری سه بر یک در این دیدار بالاتر از کرواسی جواز حضور در جام ملت‌های اروپا را به دست آورند.

در این دیدار لاجوردی‌پوشان ایتالیایی توانستند از اشتباهات پرتعداد بازیکنان آذربایجان در نیمه نخست نهایت استفاده را ببرند و این تیم را تنبیه کنند. 'ادر' در دقیقه 11 اولین گل بازی را به ثمر رساند ولی 'دیمتری نظرف' در دقیقه 31 بازی را به تساوی کشاند. در اواخر نیمه نخست استفان الشعراوی(Stephan El Shaarawy) گل دوم ایتالیا را به ثمر رساند و در ادامه مسابقه در نیمه دوم نوبت به متئو دارمیان(Matteo Darmian) مدافع منچستریونایتد(Manchester United) رسید تا گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

در دیگر دیدار این گروه نروژ با دو گل از سد مالت گذشت. همچنین ایسلند که از پیش صعودش را به یورو 2016 قطعی کرده بود در خانه برابر لتونی به تساوی دو بر دو رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir