پیروزی ترکیه در انتخابی یورو 2016
ترکیه با پیروزی برابر چک، هلند را یک گام دیگر از رسیدن به یورو دور کرد.

در ادامه رقابت‌های انتخابی یورو 2016 در قاره اروپا چند دیدار برگزار شد که در یکی از دیدارهای مهم ترکیه در خانه چک به میدان رفت و با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید تا در روزی که مردم ترکیه به دلیل حملات تروریستی در آنکارا ناراحت بودند، تیم ملی کشورشان سه امتیاز باارزش کسب کند و یک گام دیگر به صعود به پلی‌آف نزدیک شود. در این دیدار برای ترکیه‌ای‌ها 'سلوک اینان' و 'هاکان اوغلو' گلزنی کردند.

در دیگر دیدار، کرواسی با سه گل در خانه برابر بلغارستان به برتری رسید تا مقتدرانه به یورو صعود کند. 'پرسیچ' خرید جدید رئال(Real Madrid)، راکیتیچ(Ivan Rakitić) و کالینیچ(Nikola Kalinić) گلزنان کروات‌ها در این دیدار بودند. به این ترتیب ایتالیا و نروژ از این گروه به یورو صعود کردند و کرواسی راهی پلی‌آف شد.

در دیگر دیدار بلژیک توانست با نتیجه چهار بر یک از سد آندورا بگذرد و صعودش را به یورو 2016 قطعی کند. ناینگولان(Radja Nainggolan)، دی بروین(Kevin De Bruyne)، هازارد(Eden Hazard) از روی نقطه پنالتی و 'دپوتیره' برای بلژیک گلزنی کردند. هازارد در این دیدار یک ضربه پنالتی را از دست داد تا نتواند دو گله شود. این دومین پنالتی هازارد در این فصل است که از دست می‌رود.

تیم ملی فوتبال ولز نیز برابر بوسنی با دو گل شکست خورد تا شیرین‌ترین شکست خود را تجربه کند و به یورو 2016 صعود کند. 'یوریچ' و 'ایبسویچ' برای تیم بوسنی گلزنی کردند. قبرس نیز موفق شد رژیم صهیونیستی را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

این هفته بازی‌های انتخابی یورو با برگزاری دور آخر به پایان می‌رسد تا تکلیف تیم‌های باقی‌مانده برای حضور در این رقابت‌ها مشخص شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir